اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مازندران

زیرساخت‌های ایجاد منطقه آزاد تجاری در مازندران وجود ندارد

مسؤول سازمان بسیج اساتید دانشگاه‌های مازندران با نقد بر ایجاد منطقه آزاد تجاری در استان گفت : مازندران دارای زیرساخت‌های دشت، جنگل و دریا است و اقتصاد استان برپایه صنعت نیست که نقد جدی برای ایجاد منطقه آزادتجاری در مازندران است.

زیرساخت‌های ایجاد منطقه آزاد تجاری در مازندران وجود ندارد

رحمت عباس‌تبار در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بابلسر با بیان اینکه اکنون که در نسل سوم بسیج اساتید به سر می‌بریم، رویکرد اصلی آن فعالیت برای حل مسائل کشور است، اظهار کرد: اجتماعی کردن دانشگاه‌ها در دستور کار بسیج اساتید برای حل مسائل کشور است.

وی افزود: برای تحقق اجتماعی کردن دانشگاه‌ها، کارگروه‌های مختلف نظیر پسماند، حقوقی، اجتماعی، بانوان، جوانان، خانواده، اقتصاد مقاومتی و اشتغال در سطح استان برای حل مسائل مختلف استان مازندران برای کمک به مدیران استانی در حال فعالیت هستند‌.

مسؤول سازمان بسیج اساتید مازندران گفت: بسیج اساتید استان در مواقع سیل و کرونا با اقدامات جهادی،علمی، بازدید میدانی و نشست با مسؤولان برای رفع معضلات و ارائه راهکار فعالیت داشتند.

رئیس سازمان بسیج اساتید مازندران افزود: به مراکز صنعتی و تولیدی مازندران ورود و با عقد تفاهم‌نامه برای حل معضلات علمی و حقوقی مراکز اقدام شد و در حوزه‌های مختلف فرهنگی، اجتماعی، خانواده، اقتصادی و آموزشی برنامه و راهکار ارائه دادیم.

عباس‌تبار از ارتباط بسیج اساتید با مدیران استانی مازندران خبر داد و گفت: با عقد یک تفاهم‌نامه با استانداری مازندران مقرر به ارتباط بسیج اساتید با مدیران برای استفاده از کارگروه جهت تصمیم‌گیری‌ها شد.

وی با گلایه از همکاری نکردن برخی مدیران استانی با این نهاد، افزود: با وجود عقد تفاهم‌نامه همکاری با استانداری، در لایه‌های نزدیک به استانداری تمایلی برای همکاری با بسیج اساتید وجود ندارد و در دوسال گذشته با زحمات فراوان توانستیم تنها دو جلسه برگزار کنیم.

مسؤول سازمان بسیج اساتید دانشگاه‌های مازندران ادامه داد: بسیج اساتید به دنبال سهم‌خواهی و منافع مالی نیست و تفکر جهادی برای حل معضلات استانی را در دستور کار خود دارد.

عباس‌تبار با بیان اینکه انتظار می‌رود در نشست‌های تصمیم‌گیری فرمانداری یک نماینده از بسیج اساتید برای رفع مشکلات به روش علمی حضور داشته باشد، خاطرنشان کرد: جلساتی با نمایندگان مجلس استان داشتیم و در ماه‌های اخیر با مجمع نمایندگان استان تفاهم‌نامه‌‌ای برای تشکیل شورای مطالعات راهبردی با ۱۰ کمیته به مشابه مراکز پژوهشی مجلس منعقد کردیم تا در تصمیم‌گیری نمایندگان برای مسائل مختلف استان به صورت علمی و راهبردی کمک کنیم.

عباس‌تبار با اشاره به ضعف مدیران استانی در استفاده از ظرفیت‌های مازندران بیان کرد: تفکر لیبرالی برخی از مدیران اجرایی مازندران آینده خوبی را به همراه ندارد و مدیریت فردمحور با تفکر غرب‌گرا مشکل استان را حل نخواهد کرد و تفکر جهادی و انقلابی باید روی کار بیاید.

وی با تاکید بر بیگانه بودن نظام مدیریتی استان با دانشگاه بیان کرد: در مازندران مسؤولان عالی رتبه عضو هیأت علمی دانشگاه‌ها نیستند و با وجود صنعت مهم کشاورزی در مازندران اما علم نقشی در مدیریت این صنعت ندارد که ما راهکارها و برنامه‌هایی برای حل آن در نظر گرفتیم.

عباس‌تبار با بیان ضعف مدیریتی دانشگاه‌ها گفت: دانشگاه‌ها باید در عرصه رسیدن به قله علم نافع فعالیت کنند که راهکار آن اجتماعی‌شدن دانشگاه‌ها است چرا که با وجود پایان‌نامه‌های زیاد، پنج درصد از آنها نیز مناسب مشکلات اجتماعی نیست.

مسؤول سازمان بسیج اساتید دانشگاه‌های مازندران با انتقاد از ادغام معاونت‌ فرهنگی دانشگاه با معاونت دانشجویی اظهار کرد: این اقدام قابل توجیه نیست و به معنای ذبح معاونت فرهنگی در دانشگاه است.

وی با نقد بر منطقه آزاد شدن مازندران بیان کرد: مازندران دارای زیرساخت‌های دشت، جنگل و دریا است و اقتصاد استان برپایه صنعت نیست که نقد جدی برای ایجاد منطقه تجاری در مازندران است و در حال حاضر استان مازندران زمینه و آمادگی ایجاد منطقه آزاد تجاری را ندارد.

این مسؤول افزود: طرح منطقه آزاد هیچ پیوست فرهنگی، اجتماعی، سیاسی و امنیتی نداشته است و باید ضمن فراهم‌سازی زمینه منطقه آزاد تجاری، با هم‌افزایی و هم‌فکری نخبگان استان مازندران تصمیم گرفته شود.

مسؤول سازمان بسیج اساتید دانشگاه‌های مازندران از استقلال و حمایت نکردن بسیج‌ اساتید از کاندیدا در انتخابات پیش‌رو خبر داد و گفت: گفتمان سازی اصولی بر مبنای شاخصه‌های انقلاب، تقوا، تدین، پشتکار، دردمندی، آبرومندی، هدفمند بودن، سلامت نفس، انقلابی‌گری، نگرش جهادی و آزادگی از شاخصه‌های مهم انتخاب فرد اصلح است و پرهیز از محافظه‌کاری، دوری از تقدس‌گرایی، تلاش برای تقویت انقلاب، عدم تخریب، صبوری، جایگزینی اتفاق اجتماعی به‌جای اتفاق سیاسی، ترویج رویکرد انقلابی، امیدبخشی، واقع بینانه‌نگری و مقابله با توطئه بی‌تفاوت‌سازی به انتخابات را از جمله وظایف نیروهای انقلابی در انتخابات است.

انتهای پیام/۳۱۴۱/ع

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول