اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  قزوین

مصدومیت ۷۹ نفر در چهارشنبهٔ پایان سال در استان قزوین

مدیرکل مدیریت بحران استانداری قزوین گفت: ۷۹ نفر در چهارشنبهٔ پایان سال 99 در اثر انفجار مواد محترقه مصدوم شدند که این آمار نسبت به سال گذشته روند افزایشی داشته است.

مصدومیت ۷۹ نفر در چهارشنبهٔ پایان سال در استان قزوین

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، قدرت‌الله مهدیخانی، مدیرکل مدیریت بحران استانداری قزوین در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس در قزوین گفت: 79 نفر در چهارشنبهٔ پایان سال در استان قزوین توسط مواد محترقه، 79 مصدوم شدند که 69 نفر آن‌ها آقا و 10 نفر خانم بودند.

وی اظهار کرد: 46 نفر از این مصدومان دچار سوختگی، 12 نفر دچار بریدگی و خراشیدگی، 2 نفر دچار قطع عضو و 19 فرد نیز به طرق دیگر مصدوم شدند.

مهدیخانی ادامه داد: 22 نفر از مصدومان از ناحیهٔ چشم آسیب دیدند، 32 مصدوم از ناحیهٔ دست، 5 نفر از ناحیهٔ پا، 14 نفر از ناحیهٔ سر و گردن و 6 مصدوم دیگر نیز از نواحی دیگر دچار آسیب شدند.

این مسؤول در رابطه با آمار مصدومان به تفکیک سن عنوان کرد: 34 نفر از مصدومان در سنین 11 الی 20 سال، 27 نفر از آن‌ها در سنین بالای 30 سال، 10 نفر از آن‌ها در سنین 1 الی 10 سال و 8 نفر از آنان نیز در سنین 21 الی 30 سال بودند.

وی افزود: تعداد مصدومین استان در چهارشنبهٔ پایانی در سال 98، 44 نفر و در سال 97 نیز 122 نفر بودند.

این مسؤول ادامه داد: خوش‌بختانه مصدوم بدحال نداریم، دو تن از مصدومان جهت مداوا به تهران اعزام شده‌اند.

وی خاطرنشان کرد: اکنون 33 نفر از مصدومین در بیمارستان‌های استان بستری هستند، 38 مصدوم نیز پس از مداوا ترخیص شده، 4 نفر از مصدومین نیز توسط کارشناسان اورژانس 115 به‌صورت سرپایی مداوا شده و 4 نفر از مصدومین دیگر نیز در مراکز خدمات جامع سلامت به‌صورت سرپایی درمان و سپس ترخیص شدند.

مهدیخانی در پایان اظهار کرد: خوش‌بختانه خسارتی به شهر و اموال عمومی وارد نشده است، تنها چند مورد درخت‌هایی بود که آتش گرفته بودند و با ورود نیروهای آتش‌نشانی به موقع مهار شد و مشکل خاصی پیش نیامد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول