اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  زنجان

89 درصد زکات در بخش محرومین هزینه می‌شود

مدیرکل کمیته امداد استان زنجان گفت: 89 درصد زکات جمع‌آوری شده برای محرومین و 11 درصد آن نیز در پروژه‌های عام‌المنفعه استان که تعداد آنها 25 پروژه است، هزینه شده است.

89 درصد زکات در بخش محرومین هزینه می‌شود

هدایت صفری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان با ارائه گزارشی از میزان زکات جمع‌آوری شده در استان اظهار کرد: اگر به دنبال این هستیم که زکات در جامعه به عنوان یک گفتمان غالب نهادینه شود نباید به موضوع زکات نگاه تک بعدی و صرفاً درآمدی داشته باشیم  چون معتقدیم آثار و فواید پایین دستی زکات کمک به نیازمندان و پروژه‌های عمرانی است.

مدیرکل کمیته امداد استان زنجان با اشاره به رشد 98 درصدی و تحقق 160 درصدی زکات در استان زنجان گفت: دستگاه‌های تبلیغی، تبیینی و رسانه‌ها به ویژه رسانه ملی باید به عنوان یک وظیفه و تعهد جریان‌سازی و گفتمان‌سازی را که یک فرهنگ غالب است در جامعه ترویج دهند تا دبیرخانه زکات در جمع‌آوری این فریضه الهی تنها نباشد.

صفری ادامه داد: 89 درصد زکات جمع‌آوری شده برای محرومین و 11 درصد آن نیز در پروژه‌های عام‌المنفعه استان که تعداد آنها 25 پروژه است، هزینه شده است.

وی ادامه داد: برای ترویج و احیای فرهنگ زکات استفاده از مبلغین و مسؤولین زکات کمیته امداد در دوره‌های تخصصی جهاد کشاورزی سراسر کشور برای تبیین موضوع به ویژه مهندسین پهنه، اولویت جدی به زکات‌دهندگان برتر استانی مثل کشاورزان نمونه در تحویل ادوات کشاورزی، نهاده‌های دامی که در ماده 5 قانون زکات نیز آمده است و ایجاد مشوق‌های مادی و معنوی برای مهندسین پهنه برای ایجاد انگیزه بیشتر در آنهاست.  

صفری تاکید کرد: برای سال آینده باید سامانه محاسبه زکات توسط کمیته امداد امام خمینی (ره ) و جهاد کشاورزی در مراکز خرید گندم برای شناسایی و جمع‌آوری زکات دهندگان ایجاد و بانک اطلاعات جامع و بروز شده از زمین‌های کشاورزی تهیه و تدوین شود.

مدیرکل کمیته امداد استان زنجان به ایجاد مراکز نیکوکاری تخصصی در جهاد کشاورزی همه استان‌ها اشاره کرد و افزود: با ایجاد مراکز نیکوکاری تخصصی در سازمان جهاد کشاورزی کمک بزرگی در نهادینه شدن فرهنگ زکات در جامعه خواهد شد.

انتهای پیام/73005/ق

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول