اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  فارس

شیراز؛ یکی از ایمن‌ترین کلان‌شهرهای کشور در چهارشنبه آخر سال

شهر شیراز در چهارشنبه آخر سال یکی از ایمن‌ترین شهرها بود به گونه‌ای که با کمترین حادثه این شب پشت سر گذاشته شد.

شیراز؛ یکی از  ایمن‌ترین کلان‌شهرهای کشور در چهارشنبه آخر سال

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، محمدهادی قانع شامگاه سه شنبه ۲۶ اسفند ماه ۱۳۹۹ درباره چهارشنبه آخر سال در این شهر اظهار داشت: سازمان آتش‌نشانی شیراز از ابتدا برای چهارشنبه آخر سال و حوادث مربوط به آن تهمیداتی را اندیشید که از جمله آنها می‌توان به آماده‌باش کامل ۲۴ ایستگاه و ۶۰۰ آتش نشان اشاره کرد.

وی با اشاره به دیگر جزئیات آمادگی نیروهای آتش‌نشانی گفت: اکیپ‌های موتورسوار این سازمان نیز در آماده‌باش کامل بوده و خودورهای آتش نشانی در ۲۰ نقطه شهری مستقر شدند همچنین تیم‌های واکنش سریع آتش نشان داوطلب نیز به صورت آنکال قرار داشتند.

رئیس سازمان آتش‌نشانی شیراز با بیان اینکه امسال نسبت به سال‌های گذشته حوادث چهارشنبه آخر سال در شهر شیراز کاهش داشت، افزود: در سطح شهر به جز یک حادثه انفجار ترقه دست ساز در زیبا شهر برای جوان ۱۸ ساله ای که در حال ساخت ترقه بود، حادثه جدی در خصوص چهارشنبه آخر سال نداشتیم و اکثر حوادث مربوط به آتش سوزی نی‌زارها و لاستیک ها بود که به موقع اطفا گردید.

قانع با اشاره به عملیات‌های انجام شده توسط آتش‌نشانان بیان کرد: حریق انبار یک مغازه در سلطان آباد به دلیل پرتاب ترقه، حریق ضایعات، جهت برپایی مراسم چهارشنبه سوری در حیاط یک منزل مسکونی در میانرود که با عکس‌العمل سریع تیم اطفایی اجازه پیشروی حریق داده نشد، عملیات‌های آتش‌نشانی در چهارشنبه آخر سال بود.

رئیس سازمان آتش نشانی شیراز تعداد تماس های گرفته شده توسط شهروندان از ساعت ۷ تا ۲۴ رو گذشته را ۱۰۰۲ عدد اعلام کرد و افزود: آتش نشانان در چهارشنبه پایان سال با راهنمایی و ارائه نکات ایمنی به شهروندان به صورت تلفنی و حضوری در جمع خانواده قرار گرفته و با اهداء خاموش کننده و آموزش اطفاء حریق، فضای متفاوتی را نسبت به سال های قبل رقم زدند.

قانع ادامه داد: سازمان آتش نشانی شیراز در روزهای پایانی سال ۱۳۹۹ در اقدامی فرهنگی و آموزشی و به منظور پیشگیری از حوادث، پویش «نه به چهارشنبه سوری خطرناک» را اجرا کرد و در این پویش یادآور شد که پیشگیری مقدم بر اقدامات خدماتی پس از حوادث و خسارت‌های ناشی از رفتارهای پرخطر در چهارشنبه آخر سال است که در این پویش از شهروندان خواسته شده تا در فضای مجازی پیمان بندند تا از مواد محترقه خطرناک استفاده نکنند وبرای پیشگیری از بیماری کرونا در خانه بمانند.

رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شیراز در پایان بیان کرد: این سازمان همچنین با اشتراک گذاشتن مطالب آموزشی و عکس، نسبت به رفتارهای پرخطر، برگزاری وبینار آموزشی به افراد در معرض آسیب در این روز هشدارهای لازم را ارائه داد و با همت و تلاش همه جانبه پرسنل سازمان آتش نشانی شیراز ، نیروهای داوطلب و همراهی  همیشگی اصحاب رسانه در انتشار اخبار توانست نقش تاثیر گذاری را در کاهش چشمگیر حوادث چهارشنبه پایان سال ایفا کند.

انتهای پیام/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول