اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای  /  آسیای مرکزی و روسیه

سرمایه‌گذاری محور دیدار مقامات ازبکستان و لهستان در «ورشو»

معاون وزیر امور خارجه ازبکستان و وزیر امور خارجه لهستان در شهر «ورشو» موضوع روز روابط دو کشور در زمینه‌های سیاسی، اقتصادی و بازرگانی، سرمایه گذاری و فرهنگی را بررسی کردند.

سرمایه‌گذاری محور دیدار مقامات ازبکستان و لهستان در «ورشو»

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در تاشکند، «شیرزاد اسداف» معاون وزیر امور خارجه ازبکستان و «زبیگنیو راو» وزیر امور خارجه لهستان در شهر «ورشو» روابط دو کشور در زمینه‌های سیاسی، اقتصادی و بازرگانی، سرمایه گذاری و فرهنگی را بررسی کردند.

طرفین با اشاره به نتایج پرثمر هشتمین مرحله رایزنی‌های سیاسی بین وزارتخانه‌های امور خارجه دو کشور بر لزوم تداوم عملیات برگزاری این مراسم تاکید کردند.

طرفین همچنین در مورد برنامه مراسم‌های قریب الوقوع در سطوح مختلف تبادل نظر کردند.

اسداف در چارچوب سفر به «ورشو» همچنین با «پیتر زگارژلسکی» معاون رئیس پارلمان لهستان نیز دیدار و چگونگی و ابعاد اولویت‌دار همکاری‌های بین پارلمانی میان دو کشور را بررسی کرد.

طرفین بر اهمیت توسعه روابط بین پارلمانی برای تحکیم پایه‌های حقوقی گفت‌وگوهای سیاسی بین ازبکستان و لهستان تاکید کردند. در این زمینه ساز و کارهای توسعه روابط بین سازمان‌های قانون‌گذاری دو کشور بررسی شد.

لهستان استقلال ازبکستان را در تاریخ 27 دسامبر سال 1991 میلادی به رسمیت شناخته و در تاریخ 19 مارس سال 1992 میلادی بین این دو کشور روابط سیاسی برقرار شده است.

انتهای پیام/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول