اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

هنر و رسانه  /  رادیو و تلویزیون

ویژه های رادیو گفت و گو در نوروز/ کوچک زاده: برای مقابله با موج چهارم کرونا آماده می شویم

مدیر رادیو گفت و گو گفت: ویژه برنامه های متنوعی برای نوروز تدارک دیده ایم که یکی از مهم ترین آنها آگاهی دهی به مردم درباره کرونا و مقابله با موج چهارم این بیماری است.

ویژه های رادیو گفت و گو در نوروز/ کوچک زاده: برای مقابله با موج چهارم کرونا آماده می شویم

رضا کوچک زاده تهمتن مدیر شبکه رادیویی گفت وگو در گفت و گو با خبرنگار رادیو و تلویزیون خبرگزاری فارس، در معرفی ویژه برنامه های این شبکه گفت: با نزدیک شدن به ایام پایانی سال و تعطیلات نوروزی و البته متاسفانه تشدید سفرهای نوروزی هموطنانمان در برخی از نقاط کشور که  پیش بینی موج چهارم کرونا در خیلی از شهرها مطرح می شود طبعاً رسالت رادیو گفت وگو هم در آگاهی بخشی به مخاطبان خود، مسئولان و کنشگران جامعه ویژه خواهد بود. به عنوان بخشی از رسانه ملی وظیفه خود می دانیم با تغییر رویکرد در برخی از برنامه ها و تولید ویژه برنامه هایی مناسب برای این وضعیت، به اطلاع رسانی، آموزش و هدایت جامعه به سمت رعایت بیشتر دستورالعمل های بهداشتی ابلاغ شده از سوی ستاد مرکزی کرونا و مراجع بهداشت و درمان انجام دهیم.

وی همچنین از پخش ویژه برنامه های این رادیو در این خصوص خبر داد و افزود: این برنامه ها برای دو مقطع  زمانی در  دو هفته پایانی سال 1399 (16 تا 29 اسفند) و ایام تعطیلات نوروز 1400 (30 اسفند تا 13 فروردین) طراحی شده اند تا در بازه ی یک ماهه ای از فعالیت مستمر رسانه ای، از حجم این چالش و بحران فرارو کاسته شود. تلاش ما این است تا با شفاف سازی و روشنگری درباب وضعیت پاندمی کویید 19 در کشور، اقدامات پیشگیرانه لازم برای جلوگیری از شکل گیری یک بحران جدی را  رسانه ای و به جامعه مخاطبان خود ارائه نماییم.

دکتر کوچک زاده،  با اشاره به ویژه برنامه های این شبکه برای دو هفته پایانی سال 1399 افزود: مجله صبحگاهی «صبح و گفت‌وگو» از شنبه تا چهارشنبه ساعت 7:00 در قالب10 برنامه  زنده با هدف تبیین و اطلاع رسانی دقیق ازآخرین وضعیت شیوع کرونا در کشور به مصاحبه با متولیان و مسئولان مربوطه درخصوص چگونگی مدیریت این پاندمی در کشور به شیوه مطالبه گرایانه می پردازد. برنامه  «گفت‌وگوی اجتماعی» نیز  13:30 دوشنبه و چهارشنبه، طی این دو هفته در قالب چهار برنامه زنده 60 دقیقه ای روی آنتن رادیو گفت وگو می رود. این برنامه در تلاش است به نقد و بررسی وضعیت موجود کرونایی در کشور با حضور مسئولان حوزه سلامت و ارائه راهکارهای عملیاتی برای جلوگیری از وقوع موج چهارم کرونا می پردازد.  تبیین دستاوردهای علمی کشور در حوزه واکسن و مدیریت بیماری و شیوع مجدد آن، مطالبه گری از متولیان مربوطه در مدیریت وضعیت شیوع ویروس کرونا در کشور مانند: وزارت بهداشت و درمان، نمایندگان مجلس شورای اسلامی، وزارت راه و ترابری، نیروی انتظامی، سازمان بسیج سازندگی و ... از دیگر محورهای این برنامه است.

وی افزود: سومین برنامه درنظر گرفته شده برای مقطع دو هفته پایانی سال، مجله علمی «روزنه» است که در 10 قسمت 30 دقیقه ای، ساعت 9:30 شنبه تا چهارشنبه به صورت زنده پخش می شود. این برنامه نیز به بررسی دستاوردهای علمی کشور درحوزه پیشگیری و مدیریت شیوع گسترده ویروس کرونا اختصاص دارد. گفت‌وگوهای کوتاه با مسئولان مربوطه درخصوص تولید واکسن ایرانی و احتراز جامعه از شیوع موج چهارم و چگونگی مدیریت ویروس توسط مردم از محورهای این برنامه است.

مدیر رادیو گفت وگو برنامه چهارم برای این ایام را «ضرب سکه» معرفی کرد و گفت: این برنامه که   در دو قسمت 60 دقیقه ای شنبه هاساعت  11 پخش می شود یک برنامه کاربردی است برای مدیریت هزینه در ایام قرنطینه و کرونا و اطلاع رسانی های لازم برای مدیریت شیوع ویروس. «هشتگ گفت‌وگو»  نیز، عنوان پنجمین برنامه ای است که دکترکوچک زاده درباره آن بیان کرد: این برنامه طی این دو هفته یکشنبه ها ساعت 11پخش می شود. این برنامه نیز ارتقای سطح آگاهی مردم از فضای مجازی درخصوص چگونگی خریدهای آنلاین و برخط در ایام قرنطینه و محدودیت های پایانی سال را هدف گرفته است.

کوچک زاده تصریح کرد: ششمین برنامه ما در مقطع پایانی سال 99 «ترنج» است؛ برنامه ای که طی دوقسمت دوشنبه هاساعت 11 روی موج رادیو گفت وگو می رود. این برنامه نیز در پی ارائه پیشنهادات و راه حل هایی برای تطبیق و تغییر سبک زندگی مردم در مواجهه با شیوع احتمالی موج چهارم کرونا است.

وی درباره دیگر برنامه های رادیو گفت وگو در دو هفته پایان سال 99 توضیح داد: مجله خبری تحلیلی «رویداد» در 10 قسمت ساعت 12  هر روز و مجله خبری تحلیلی «بدون خط خوردگی» هم طی 5 برنامه شنبه تا چهارشنبه ساعت 19:00 از همین شبکه پخش می شوند. هر دو برنامه  در پی اطلاع رسانی دقیق از آخرین وضعیت شیوع کرونا در کشور و گفت وگو با دست اندکاران نظام سلامت درخصوص چگونگی مدیریت این پاندمی در کشور به شیوه مطالبه گرایانه با رویکرد بررسی وضعیت استانهای کشور هستند.

کوچک زاده تهمتن، پخش برنامه «اشاره» در قالب آیتم های کوتاه با ساختار نوین را از دیگر اقدامات رادیو گفت وگو دانست و بیان کرد: این میان برنامه در 30 قسمت سه دقیقه ای به منظور ارائه توصیه های گروههای مرجع جامعه به رعایت هرچه بیشتر دستورالعمل های بهداشتی توسط تمامی اقشار مردم در ایام پایانی سال و پرهیز از سفرهای های غیر ضروری و ... هر روز پخش می شود.

مدیر شبکه رادیویی گفت وگو در ادامه به معرفی بخش دوم ویژه برنامه های این شبکه برای مقابله با موج چهارم شیوع کرونا در کشور پرداخت و با یادآوری اینکه این برنامه ها مختص ایام تعطیلات نوروز 1400 هستند، گفت: در مناسبت پیش رو مجله صبحگاهی «صد سال به از این سالها» هر روز ساعت 10 و مجله عصرگاهی «به سبک بهار» هر روز ساعت 17  از رادیو گفت وگو پخش می شود. در این دو برنامه طراحی ویژه ای برای چگونگی مواجهه با شیوع ویروس کرونا و راهکارهای مدیریت این پاندمی توسط مردم در ایام تعطیلات نوروز صورت می گیرد.

کوچک زاده افزود: ویژه برنامه «جای پای دوست» نیز در 15 قسمت 20 دقیقه ای و به طور ضبطی در تعطیلات عید هر روز ساعت 13:30 روی آنتن رادیو گفت وگو می رود. تبیین طرح سلامت محور سردار شهید سلیمانی در تمامی شهرهای کشور، گفت‌وگو با جهادگران حاضر در این طرح، توصیه های بهداشتی به مردم برای مدیریت بهتر ویروس کرونا، دعوت مخاطبان برای کمک مومنانه، موضوع این برنامه است.

وی «منشور» را دیگر ویژه برنامه نوروزی رادیو گفت وگو معرفی کرد و ادامه داد: این برنامه از ابتدای سال آینده طی15 قسمت 20 دقیقه ای هر روز ساعت 9:30 پخش خواهد شد. مروری بر تلاش و دستاوردهای دانشمندان و متخصصین کشور در حوزه مبارزه با ویروس کرونا و به ویژه تولید واکسن و کیت های تشخیص، محور موضوعی این برنامه است.

مدیر رادیو گفت وگو بیان کرد: آیتم ویژه «مجازی باش» با معرفی برنامه های کاربردی تلفن همراه، سایت های کتابخوانی، سایت های آموزشی و ... به منظور مدیریت بهتر اوقات فراغت مردم برای پرهیز از سفرهای غیر ضروری هم در دستور پخش رادیو گفت وگو در تعطیلات پیش رو قرار دارد. آیتم ویژه «کلیک» نیز به منظور معرفی سایت های مناسب ایام فراغت از جمله پژوهش های کاربردی پژوهشکده ها، پایان نامه ها و ... برای پرکردن اوقات فراغت مخاطبان به منظور پرهیز ار رفتارهای پرخطر مانند سفر در نوروز امسال و ... به روی آنتن می رود.

کوچک زاده در پایان گفت: پخش مجموعه برنامه های کوتاه با ساختارهای نوین با هدف غنی سازی اوقات فراغت نیز در دستور پخش رادیو گفت وگو قرار دارد. ازجمله این برنامه ها می توان «یک پیشنهاد ساده» همراه با پیشنهاد یک کتاب، فیلم و سریال توسط کارشناسان، «یار مهربان» با معرفی کتاب و خوانش بخشی از آن به همراه گفت‌وگوی کوتاهی با ناشر یا نویسنده آن کتاب، «اشاره» به منظور ارائه توصیه های گروههای مرجع جامعه به رعایت هرچه بیشتر دستورالعمل های بهداشتی و ... را نام برد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول