اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اردبیل

کارآفرینی با سرمایه ۳ میلیون تومانی/ بکارگیری مددجویان کمیته امداد در کارگاه

تولید کننده که انگیزه ورود به عرصه تولید را از فرمایش مقام معظم رهبری گرفت و با سرمایه ۳ میلیون تومانی وارد عرصه تولید شده و اکنون محصولات خود را به چند کشور خارجی صادر می کند.

کارآفرینی با سرمایه ۳ میلیون تومانی/ بکارگیری مددجویان کمیته امداد در کارگاه

خبرگزاری فارس- اردبیل| حامدقادری: این روزها یکی از مهم‌ترین مسائل روز کشور مباحث اقتصادی بوده و بحث و بررسی مسائل اقتصادی و تحلیل آینده پیش روی جامعه نقل محافل عمومی شده است.

در این بین افرادی هستند که تمامی مشکلات اقتصادی حاکم بر جامعه را بر گردن تحریم انداخته و برخی از مسؤولان نیز با استفاده از این موضوع تحریم‌ها را مقصر اصلی برخی کاستی‌ها و مشکلات اقتصادی دانسته و این‌چنین بهانه تحریم را پوششی بر سوء مدیریت‌های خود قرار داده‌اند.

با این وجود سرمایه گذارانی هستند که شرایط تحریم را به فرصت  مبدل ساخته و توانایی بالای حوزه تولید کشور را به همگان نمایان می‌سازند و پا در این عرصه می‌گذارند.

«رامین فریدی» از جمله افرادی است که نه تنها تحریم‌ها را مانعی برای حوزه تولید کشور نمی‌داند بلکه آن را فرصتی مناسب برای اشتغال و بهره وری دانسته و با همین تفکر در حالی وارد چرخه تولید شده که فقط ۳ میلیون تومان سرمایه اولیه داشت.

بعضی از محصولات مصرفی موجود در کشور از طریق کشورهای خارجی وارد می‌شود که این موضوع سبب خروج ارز از کشور و افزایش بیکاری می‌شود و این در حالی است که کشورمان توان تولید اکثر آن‌ها را دارد و نیازی به واردات نیست. یکی از این محصولاتی که اکنون توسط یک کارآفرین اردبیلی تولید می‌شود، «روشویی پی وی سی» ضد آب است که قبلا از چین وارد کشور می‌شد.

برای بررسی بیشتر کار این تولیدکننده و کارآفرین، به کارگاه وی رفته و از نزدیک خط تولید و فعالیت این مجموعه را ملاحظه کرده و پای صحبت‌های او نشستیم.

 

فارس: خودتان را معرفی کنید.

فریدی: رامین فریدی هستم دارای مدرک لیسانس در رشته معماری که در حدود دو سال است وارد عرصه تولید «روشویی پی وی سی» ضد آب شده‌ام و از کارم بسیار راضی هستم.

همیشه دوست داشتم وارد حوزه تولید شوم و علت آن هم علاقه‌ام نسبت به صنعت است زیرا که از طریق صنعت و تولید، بسیاری از خانواده‌ها و جوانان از معضل بیکاری رهایی یافته و زندگی خود را می‌چرخانند.

 

تولید روشویی‌های پی وی سی ضد آب ایرانی

فارس: درباره محصولاتی که در این کارگاه تولید می‌کنید، توضیح دهید.

کریمی: روشویی‌های پی وی سی ضد آب عنوان محصولی است که در این کارگاه تولید می‌شود که ابتدا قطعات از جمله سینک و ورق پی وی سی را خریداری کرده و ادامه فرایند تولید آن از جمله رنگ پاشی و نازک‌کاری در این کارگاه انجام می‌شود.

قبلا این محصول که در سرویس‌های منازل به کار گرفته می‌شود، از کشور چین وارد می‌شد اما اکنون با اتکا به توان داخلی شاهد تولید این محصول با کیفیت بالاتر از محصول خارجی هستیم که این موضوع نشان می‌دهد کشور ما توانایی تولید تمام محصولات از جمله محصولات پیش پا افتاده تا پیچیده را دارد.

 

محصولاتمان به کشورهای آذربایجان، عراق و افغانستان صادر می‌شود

فارس: بازار هدفتان کجاست؟

فریدی: در حال حاضر این محصول به اقصی نقاط کشورمان ارسال می‌شود و خریداران نیز تاکنون از محصولاتمان بسیار راضی بوده‌اند. اما علاوه بر بازار  داخلی محصولاتمان به کشورهای آذربایجان، عراق و افغانستان نیز صادر می‌شود که اخیر محموله‌ای به ارزش ۵۰۰ میلیون تومان به کشور آذربایجان صادر کردیم.

قصد داریم بازارهای بیشتری را در دست بگیریم و براساس همین موضوع نیز باید تولیدات خود را افزایش دهیم که مقدمات توسعه کار نیز اکنون فراهم شده است.

 

فرمایش مقام معظم رهبری علت اصلی ورودم به عرصه تولید بود

فارس: ایده شروع تولید را از کجا گرفتید؟

فریدی: با توجه به تاکیدات مقام معظم رهبری به رونق تولید و توجه ویژه به توان داخلی این موضوع به عنوان چراغ راه برایم بود و ایده ورود به حوزه تولید را از این فرمایش مقام معظم رهبری گرفتم و در ادامه با هدف ایجاد اشتغال و کسب درآمد وارد عرصه تولید شدم.

اکنون کارگاهی داریم که در آن مشغول هستیم اما در ادامه قصد داریم تا یک مجموعه تولیدی عظیم تر را ایجاد کنیم تا ضمن افزایش اشتغال زایی توان تولید خود را نیزبالا دهیم.

فقط با سه میلیون تومان وارد عرصع تولید شدم/ منزلم را برای برپایی کارگاه فروختم

فارس: میزان سرمایه ای که با آن تولید را شروع کردید؟

فریدی: دو سال پیش تنها با ۳ میلیون تومان وارد چرخه تولید شدم و در ادامه با فروش منزلم یک کارگاه مجهز ایجاد کردم اما اکنون پس از گذشت دو سال میزان سرمایه در گردش مجموعه به بیش از ۶۰۰ میلیون تومان می‌رسد.

اعتقاد دارم اگر کاری با انگیزه و هدف انجام شود قطعا به موفقیت ختم می‌شود و هیچگاه نباید دچار نا امیدی و یاس شد زیرا که این‌ها بزرگترین دشمنان موفقیت هستند.

 

تحریم را بهانه نکنیم

فارس: تحریم‌ها تاثیری در شروع کار شما داشت؟

فریدی: تحریم نه تنها محدودیتی نیست بلکه فرصتی است برای تولید و ایجاد اشتغال چرا که وقتی ما مورد تحریم قرار می‌گیریم به تبع ورود برخی از کالاها به کشور با مشکل مواجه می‌شود، پس به جای اینکه بنشینیم و حسرت واردات بخوریم باید برخیزیم و با تمام قوا تلاش کنیم تا با ورود به عرصه تولید به خودکفایی برسیم و هیچ نیازی به خارج از کشور نداشته باشیم.

افرادی هستند که تحریم‌ها را بهانه‌ای برای حالت سکون خود انتخاب کرده‌اند و در حقیقت این افراد بیشتر از تحریم به کشور ضربه وارد می‌کنند. باید بدانیم کشور ما از هر نظر پتانسیل تولید دارد فقط کافیست به سمت تولید برویم قطعا موفقیت در گرو تولید است.

 

بکارگیری ۷ مددجوی کمیته امداد در کارگاه تولیدی

فارس: میزان اشتغال زاییتان چقدر بوده است؟

فریدی: در حال حاضر ۱۰ نفر به شکل مستقیم در کارگاه مشغول فعالیت بوده و ۲۰ نفر نیز به شکل غیرمستقیم درگیر این خط تولید هستند که قطعا بعد از آماده سازی سوله عظیم تولید روشویی پی وی سی ضد آب در نزدیکی شهر اردبیل شاهد افزایش چشمگیر میزان اشتغال زایی در این کارگاه خواهیم بود.

هم اکنون ۷ نفر از مددجویان کمیته امداد در این کارگاه مشغول فعالیت هستند به عبارتی دیگر ۷ خانواده به شدت نیازمند از این کارگاه نان به سر سفره‌های خود می‌برند.

مسؤولان حامی تولیدکنندگان نیستند

فارس: وظایف مسؤولان درقبال تولیدکنندگان چیست؟

فریدی: مسؤولان متاسفانه به حوزه تولید کم لطف هستند و در حقیقت کم کاری‌های زیادی را انجام می‌دهند در صورتی که باید بیش از این‌ها حامی حوزه تولید کشور باشند و تولیدکنندگان را یاری کنند اما متاسفانه هیچ پالس مثبتی از سوی مسؤولان به تولیدکنندگان ارائه نمی‌شود.

در ابتدای فعالیتم قصد اخذ وام را داشتم اما وقتی مراجعه کردم متاسفانه با جواب غیر منطقی آن‌ها مواجه شدم و پس از آن نیز از گرفتن وام منصرف شدم. بانک‌ها به‌جای حمایت از تولیدکنندگان بیشتر این قشر را از حوزه تولید فراری می‌دهند.

اما جای خوشحالی دارد که کمیته امداد با برخی شرایطی از تولیدکنندگان حمایت می‌کند که اخیرا وام ۲۵۰ میلون تومانی بدون بهره به کارگاه ما اختصاص داد که کمک به‌سزایی را دربه راه افتادن چرخه تولید این کارگاه کرده است.

 

جوانان با ایده‌های نو وارد عرصه تولید شوند

فارس: توصیه شما به جوانان چیست؟

فریدی: درست است شرایط سخت اقتصادی به کشور حاکم شده اما باز من می‌گویم این شرایط سخت نیز فرصتی است برای حرکت کردن. جوانان باید به فکر تولید باشند زیرا که ثروت در پشت تولید است.

همچنین جوانان نباید منتظر پشت میز نشینی و استخدام در ادارات باشند زیرا که اکنون دیگر زمان آن نیست و باید بیشتر به صنعت و تولید که اکنون نیاز مبرم جامعه ما است توجه کنند زیرا که تولید هم باعث پیشرفت خود فرد و هم پیشرفت کشور می‌شود.

فارس: سخن پایانی؟

فریدی: بدون هیچ ترسی این راه را ادامه خواهم داد تا به اهداف نهایی که دارم، برسم، از کارم لذت می برم چرا که تولید علاوه بر ارز آوری، موجب اشتغال جوانان و در نتیجه رفع بسیاری از مشکلات اجتماعی می‌شود.

انتهای پیام/3463/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول