اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  بیمه و بانک

افزایش 37 درصدی نرخ بیمه شخص ثالث با وجود افزایش 45 درصدی نرخ دیه

رئیس کل بیمه مرکزی اعلام کرد: با وجود آنکه نرخ دیه برای سال آینده نسبت به سال جاری از رشدی معادل 45.5 درصد برخوردار شده، اما در شورای عالی بیمه تصویب کردیم برای رعایت حال مردم و افزایش ضریب نفوذ بیمه، نرخ حق بیمه شخص ثالث فقط 37 درصد افزایش یابد.

افزایش 37 درصدی نرخ بیمه شخص ثالث با وجود افزایش 45 درصدی نرخ دیه

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، غلامرضا سلیمانی رئیس کل بیمه مرکزی جمهوری اسلامی در جمع خبرنگاران اعلام کرد: نرخ دیه کامل یک انسان که هر سال توسط رئیس قوه قضائیه تعیین و اعلام می‌شود برای ماه‌های حلال در سال‌ 1400 رقم 480 میلیون تومان تعیین شده است که این رقم نسبت به 330 میلیون تومان دیه کامل در سال 99 از رشدی معادل 45.5 درصد برخوردار است.

وی گفت: با توجه به این که مبلغ دیه تأثیر مستقیمی روی نرخ حق بیمه شخص ثالث دارد، شرکت‌های بیمه خواستار افزایش نرخ حق بیمه به این میزان بعلاوه 18 درصد به عنوان سود شرکت‌ها برای جبران خسارت صد درصدی بودند اما امروز در جلسه شورای عالی بیمه با وجود بحث‌های مختلف در نهایت تصویب کردیم به خاطر رعایت حال مردم و شرایط کرونایی که باعث کاهش سفرها خواهد شد، نرخ حق بیمه شخص ثالث برای سال 1400 نسبت به سال جاری با در نظر گرفتن  8.6 درصد تخقیف فقط 37 درصد افزایش داشته باشد.

رئیس کل بانک مرکزی اظهار داشت: هدف از این مصوبه افزایش ضریب نفوذ بیمه شخص ثالث در خودروها و گسترش فرهنگ بیمه‌گری در کشور است.

سلیمانی همچنین گفت: سالانه یک میلیون فقره تصادف در کشور روی می‌دهد که بخشی از آن منجر به فوت افراد، جراحت، قطع عضو و یا معلولیت افراد می‌شود که همه این خسارت‌ها طبق تعهد توسط شرکت‌های بیمه پرداخت می‌شود.

انتهای پیام/‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول