اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  کتاب و ادبیات

با اهالی ادبیات در سال کرونایی| شامانی: کرونا دوستی‌ها را عمیق‌تر کرد

طیبه شامانی گفت:در دوران کرونا دوستی‌ها بیشتر شد، چون قبلا جلسات حضوری برگزار می‌کردیم و الان قدر آن لحظات را بیشتر می‌دانیم، ولی با برچیدن جلسات حضوری دوستی‌ها عمیق تر شد و افراد سراغ یکدیگر را بیشتر گرفتند.

با اهالی ادبیات در سال کرونایی| شامانی: کرونا دوستی‌ها را عمیق‌تر کرد

طیبه شامانی از شاعران کودک و نوجوان در گفت‌وگو با خبرنگار کتاب و ادبیات خبرگزاری فارس درباره سال ۹۹ و تاثیر کرونا بر آثار ادبی اظهار داشت: همان اوایل آغاز شیوع این ویروس یک کار سفارشی از زبان کودک برای دوران کرونا پیشنهاد شد و نوشتم.

وی با بیان اینکه این کتاب از زبان کودک بود و نکات آموزشی داشت افزود: فشار و سختی کرونا، طی یک سال گذشته برای کودکان بسیار بود، کرونا روی کار نویسندگان تاثیر نداشت اما محدودیت‌هایی داشتیم. ولی به لحاظ کاری در این یک سال گذشته شرایط برای من خوب رقم خورد.

وی ضمن اشاره به گرانی کاغذ و تعطیلی چاپخانه‌ها در برخی ایام کرونا و تاثیر آن بر انتشار کتاب بیان داشت: تعطیلی مشاغل مشکلاتی در حوزه کتاب ایجاد کرد، اما در نوشتن من به عنوان نویسنده یا دوستانم تاثیرگذار نبود.

این شاعر تاکید کرد: در این دوران دوستی‌ها بیشتر شد، چون قبلا جلسات حضوری برگزار می‌کردیم و الان قدر آن لحظات را بیشتر می‌دانیم، ولی با برچیدن جلسات حضوری، دوستی‌ها عمیق‌تر شد، چون دلتنگی بیشتر شد و افراد سراغ یکدیگر را بیشتر گرفتند.

وی با اشاره به انتشار آثارش در سال ۹۹ ابراز داشت: کرونا روی انتشار کتاب‌هایم اثری نداشت، چرا که کتاب‌هایی چون «پسته‌های با نمک» از سوی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، «آلزایمر» از سوی نشر گویا و دو کتاب از سوی نشر جمال طی سال جاری منتشر شد، اما آثار بسیاری زیر چاپ دارم و کارهای بسیاری پیشنهاد شد، مثل مجموعه پنج جلدی که قرار است از سوی جامعه‌القرآن درباره حیواناتی که نامشان در قرآن و نهج‌البلاغه آمده منتشر شود.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول