اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کهگیلویه و بویراحمد

کار گروه تسهیل در سال ۹۹/ از احیاء ۲۱ واحد راکد صنعتی تا ۳۵۰۰ نفر اشتغال پتروشیمی‌ها در کهگیلویه و بویراحمد

معاون امور اقتصادی استاندار کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به برگزاری منظم جلسات کار گروه تسهیل گفت: ۲۱ واحد صنعتی و معدنی با هزینه ۱۶۳ میلیارد تومان احیاء شدند.

کار گروه تسهیل در سال ۹۹/ از احیاء ۲۱ واحد راکد صنعتی تا ۳۵۰۰ نفر اشتغال پتروشیمی‌ها در کهگیلویه و بویراحمد

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، سید حشمت‌الله صمیمی‌دوست در نشست کار گروه تسهیل و رفع موانع تولید با اشاره به برگزاری منظم جلسات کارگروه تسهیل و حضور خوب همه دستگاه‌های اجرایی و بانک‌ها گفت: تصمیمات خوبی در کار گروه اتخاذ شد اگر بخشی از واحدها شکوفا و واحدهای راکد احیا شدند و صادرات رشد داشته همه نتیجه تصمیمات و مصوبات این کار گروه بوده است.

معاون امور اقتصادی استاندار کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: برای مثال شرکت آ‌.سه که یکی از واحدهای خوب استان به شمار می‌رود ۱۱ میلیارد ریال مشکل مالیاتی داشت که رفع شد، این واحد حتی توانست بخش‌های خود را توسعه دهد و صادرات داشته باشد.

وی با اشاره به طرح مشکل دیگر واحدهای بزرگ و صادراتی استان افزود: وضعیت ۳۸ پتروشیمی که در سطح استان در حال اجرا است در این کارگروه بررسی شد، در شرایط فعلی این پتروشیمی‌ها برای ۳۵۰۰ نفر اشتغال ایجاد کردند.

این مسئول با اشاره به اشتغال ۲۵۰۰ نفری در پتروشیمی گچساران، ۵۰۰ نفری پتروشیمی دهدشت و ۳۰۰ نفری صنایع پلیمر گچساران گفت: سال آینده میزان اشتغالزایی این سه پتروشیمی از ۳۵۰۰ نفر به ۴ هزار و ۷۰۰ نفر افزایش خواهد یافت.

صمیمی‌دوست با بیان اینکه شرکت‌های گیاهان دارویی سال آینده به بهره‌برداری می‌رسند، افزود: اگر فولاد بویراحمد مجددا راه‌اندازی و ۱۷۶ نفر نیرو مشغول به کار شدند همه ناشی از تصمیمات این کار گروه بود ما بدون اینکه اعتبارات تزریق کنیم موانع را رفع کردیم.

معاون اقتصادی استانداری کهگیلویه و بویراحمد از ۳۳ پروژه جهش تولید با اشتغالزایی ۱۲ هزار نفر به عنوان دیگر پروژه‌ها در سطح استان یاد کرد و افزود: بسیاری از مشکلات این ۳۳ واحد در کار گروه بررسی و رفع شد و در حال حاضر پروژه‌ها از پیشرفت فیزیکی خوبی برخوردار هستند.

وی عنوان کرد: تفاهم‌نامه استان با وزارت تعاون،کار و رفاه اجتماعی و دیدار صنعتی استاندار با وزیر صمت همه در جهت ایجاد اشتغال و رفع مشکلات واحدهای تولیدی و صنعتی و معدنی است.

این مسئول با بیان اینکه ۱۵۵ واحد صنعتی و صنفی از محل بند الف تبصره ۱۸ استفاده و  ۷۷ میلیارد تومان تسهیلات جذب کردند، گفت: تا پایان بهمن ماه ۲۱ واحد صنعتی و معدنی راکد با هزینه ۱۶۳ میلیارد احیاء و زمینه اشتغال ۳۴۰ نفر فراهم شده است، البته این آمار باید جمع‌بندی نهایی شود.

وی با اشاره به بخش‌نامه جدید ابلاغی ۲۵ اسفند وزارت صمت، گفت: طبق بخش نامه جدید واحدهایی که در شهرک‌های صنعتی مستقر هستند نیازی به استعلام محیط زیست ندارند و دیگر نیازی نیست سرمایه‌‌گذاران در  دستگاه‌های اجرایی سرگردان باشند.

به گزارش فارس؛ همچنین در نشست کارگروه تسهیل تفاهم‌نامه‌ای میان شرکت زرد بند و سینره به امضا رسید که طبق این تفاهم‌نامه مواد اولیه شرکت آرایشی و بهداشتی سینره که در گذشته از خارج کشور تامین می‌شد توسط شرکت زردبند تامین می‌شود که با این کار بزرگ  از خروج ارز از کشور جلوگیری خواهد شد.

انتهای پیام/۸۲۰۲۴

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول