اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

۲۰۲۰؛ سال اوج‌گیری تبلیغات نژادپرستانه و نفرت‌پراکنی در آمریکا

بر اساس گزارش یک سازمان مبارزه با افترا و نفرت‌پراکنی در آمریکا، سال گذشته میلادی شاهد اوج گرفتن تبلیغات نژادپرستانه در این کشور بوده است.

۲۰۲۰؛ سال اوج‌گیری تبلیغات نژادپرستانه و نفرت‌پراکنی در آمریکا

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، سازمان «اتحادیه مبارزه با افترا» در گزارش جدید خود که روز چهارشنبه منتشر شد، درخصوص به اوج رسیدن تبلیغات سفیدبرترپنداری در آمریکا در سال ۲۰۲۰ میلادی ابراز نگرانی کرده است.

به نوشته روزنامه «ایندیپندنت»، در سال ۲۰۲۰ میلادی، ۵۱۲۵ مورد پیام‌های نژادپرستانه و ضد ادیان مختلف به‌طور فیزیکی (برچسب، پارچه نوشته و پوستر) در آمریکا منتشر شده است.

این در حالی است که تعداد چنین پیام‌های در سال ۲۰۱۹ میلادی، ۲۷۲۴ مورد بوده و نشانگر دوبرابر شدن نفرت‌پراکنی و اظهارات نژادپرستانه ظرف یک سال گذشته در آمریکا است.

این گزارش با اشاره به دشواری ارزیابی اظهارات نفرت پراکنانه و نژادپرستانه در فضای مجازی، شمار چنین پیام‌هایی را میلیون‌ها مورد عنوان کرد.

به گفته این سازمان، سطح تبلیغات سفید برتر پنداران در سال گذشته میلادی، دستکم طی یک دهه گذشته بی‌سابقه بوده است.

«جاناتان گرینبلات» مدیر این سازمان درباره نقش «دونالد ترامپ» رئیس جمهور سابق آمریکا افزایش نژادپرستی در آمریکا گفت: «همچنان که در تلاش برای درک و در نظر گرفتن جنبه‌ها مختلف چهار سال گذشته هستیم، همواره دو سوی آن، [حادثه] شارلوتسویل و حمله به کنگره را درنظر داریم».

«کریستین پیکیولینی» از اعضای سابق گروه‌های راست‌گرای افراطی و بنیان‌گذار یک گروه مبارزه با افراط‌گرایی درباره این گزارش گفت: «آن‌ها از عدم اطمینان و هراسی که تحت تأثیر بحران‌ها ایجاد می‌شود برای جذب نیرو و استفاده از طرز فکر "ما علیه آن‌ها" و متهم کردن "دیگران" به عنوان عامل رنج و اندوه‌شان بهره می‌گیرند».

وی در ادامه گفت: «عدم اطمنانی که اکنون در آمریکا وجود دارد از همه‌گیری جهانی کرونا، بیکاری، انتخاباتی ملتهب و اعتراضات علیه قتل فراقانونی سیاه‌پوستان و خیزشی ملی نشأت گرفته است که جرقه آن را سنت قدیمی نژادپرستی در کشورمان زده و طوفانی به راه انداخته است که زمینه را برای جذب آمریکایی‌های هراسان از تغییر و پیشرفت فراهم می‌کند».

بر اساس گزارش اتحادیه مبارزه با افترا، دستکم سی گروه نژادپرست در تبلیغات و نفرت‌پراکنی‌ در آمریکا نقش دارند، اما سه گروه بزرگ از این افراد، عامل ۹۲ درصد از فعالیت‌های نژادپرستانه آمریکا هستند.

طبق این گزارش، تمام ایالت‌های آمریکا به‌جز هائیتی، شاهد افزایش شدید تبلیغات نژاد پرستان بوده‌اند. بیشترین میزان در ایالت‌های تگزاس، واشنگتن، کالیفرنیا، نیوجرسی، نیویورک، ماساچوست، ویرجینیا و پنسیلوانیا مشاهده شده‌ است.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول