اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان رضوی

ثبت‌نام ۸۰۷ داوطلب انتخابات شورای شهر در مشهد، رضویه و ملک‌آباد قطعی شد

فرماندار مشهد با اشاره به ثبت‌نام هزار و ۲۴ داوطلب شرکت در ششمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر در شهرستان مشهد، گفت: تاکنون ثبت‌نام ۸۰۷ داوطلب برای کرسی شورای شهر در مشهد، رضویه و ملک‌آباد قطعی شده است و پرونده و مدارک سایر افراد ثبت‌نامی در حال بررسی است.

ثبت‌نام ۸۰۷ داوطلب انتخابات شورای شهر در مشهد، رضویه و ملک‌آباد قطعی شد

محمدرضا هاشمی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در مشهد بابیان اینکه در تمامی مراحل ثبت‌نام طی ۷ روز  با رعایت پروتکل‌های بهداشتی انجام‌شده است، اظهار کرد: در مدت‌زمان قانونی ثبت‌نام که ستاد انتخابات کشور در قالب اطلاعیه شماره ۱۰ منتشر کرده است تعداد هزار و ۲۴ نفر برای رقابت در شوراهای اسلامی شهر در شهرستان مشهد ثبت‌نام کردند که از این تعداد ۳۸۳ نفر به‌صورت مراجعه حضوری به فرمانداری و ۶۴۱ نفر به‌صورت غیرحضوری ثبت‌نامشان را انجام دادند.

فرماندار مشهد با اشاره به تمدید حضوری ثبت‌نام تا ساعت ۲۰ و ثبت‌نام غیرعضوی تا ساعت ۲۴ روز سه‌شنبه ۲۶ اسفندماه افزود: مدارک برخی از افراد که به‌صورت غیرحضوری ثبت‌نام کرده بودند، دچار نقص بود که این مهم توسط کارشناسان فناوری اطلاعات در دست پیگیری و بررسی است.

وی بابیان اینکه تاکنون ثبت‌نام ۸۰۷ داوطلب قطعی شده است، بیان کرد: از این تعداد ۷۶۶ نفر برای شورای اسلامی شهر مشهد، ۲۱ نفر برای شورای شهر رضویه و ۲۰ نفر برای شورای شهر ملک‌آباد ثبت‌نام کردند.

هاشمی با تأکید بر اینکه ۶۷۹ نفر داوطلبین مرد و ۱۳۰ نفر دیگر زن هستند، ابراز کرد: از مجموع افرادی که ثبت‌نامشان نهایی شده است، ۳۰ داوطلب دارای سوابق شورایی در ادوار گذشته هستند.

وی ادامه داد: ۴۰ درصد ثبت‌نام کنندگان دارای مدرک تحصیلی لیسانس، ۴۰ درصد فوق‌لیسانس و مابقی دارای مدرک دکتری و حوزوی هستند.

فرماندار مشهد با اشاره به اینکه ۵۴ نفر از داوطلبین کمتر از ۳۰ سال و ۱۲۴ نفر بین ۳۰ تا ۳۵ سال سن دارند، بیان کرد: ۱۶۱ نفر در رده سنی ۳۶ تا ۴۰ سال، ۱۳۶ نفر در رده سنی ۴۱ تا ۴۵ سال، ۱۰۳ نفر در رده سنی ۴۶ تا ۵۰ سال، ۷۶ نفر در رده سنی ۵۱ تا ۵۵ سال، ۴۷ نفر در رده سنی ۵۶ تا ۶۰ و ۳۱ نفر در رده سنی ۶۱ تا ۶۵ سال ثبت‌نام کردند.

وی واضح نبودن کپی شناسنامه، نبود صفحه دوم کارت ملی و اشکالات جزئی را از مهم‌ترین نواقص پرونده افرادی که به‌صورت غیرحضوری ثبت‌نام کردند، اعلام کرد و یادآور شد: تأیید نهایی یا نقص مدرک داوطلبین به‌صورت پیامک برای آن‌ها ارسال می‌شود.

هاشمی با اذعان به اینکه  پروتکل‌های بهداشتی به‌صورت کامل رعایت شد و در این راستا نیز برای اعمال پروتکل‌ها برای مراجعان به فرمانداری هیچ مشکلی نداشتیم، افزود: برای اینکه مراجعات با رعایت پروتکل انجام شود، نمایندگان چند دفتر پیشخوان را به یک سوله در فرمانداری منتقل کردیم تا اگر با ازدحام جمعیت روبه‌رو شدیم، داوطلبان به دفاتر پیشخوان داخل محوطه ارجاع دهیم.

انتهای پیام/ ۷۰۰۶۸

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول