اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کهگیلویه و بویراحمد

کاهش تراز منفی مالی علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد به 30 میلیارد/خبرهای خوش عمرانی از دانشگاه

معاون توسعه منابع انسانی علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد گفت: تراز منفی دانشگاه بالای ۱۵۰ میلیارد تومان بود الان با افتخار می‌گوییم تراز مالی دانشگاه به منفی ۳۰ میلیارد تومان رسیده است.

کاهش تراز منفی مالی علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد به 30 میلیارد/خبرهای خوش عمرانی از دانشگاه

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج؛ نشست 3 معاونت دانشگاه علوم پزشکی استان کهگیلویه و بویراحمد با اصحاب رسانه در محل سالن دکتر کنعانی برگزار شد.

پوران فر معاونت توسعه دانشگاه اظهار کرد: با تلاش و همکاری دوستان و همکاران دانشگاه در معاونت توسعه در وضعیت خوبی قرار گرفته‌ایم.

وی گفت: روند توسعه دانشگاه در سال‌های اخیر چنین بوده که از وضعیت بهداری قدیم به تیپ ب رسیده است تراز منفی دانشگاه بالای ۱۵۰ میلیارد تومان بود بدهی و مطالبات را که جمع می‌زدیم چنین رقمی به دست می‌آمد از روز اول کار با بحران بیمارستان شهید جلیل و نیروها دست و پنجه نرم کردیم الان با افتخار می‌گوییم تراز مالی دانشگاه به منفی ۳۰ میلیارد تومان رسیده که جای خوشحالی و افتخار است که از دکتر تقوی‌نژاد در وزارت قدردانی می‌کنیم.

این مسئول افزود: در توزیع اعتبارات در یک سال اخیر ۳۰۰ میلیارد تومان اعتبار داشته‌ایم که عمده در زمینه کارانه بود هنگامی که تحویل گرفتیم ۲۲ ماه معوقه کارانه داشتیم الان تنها ۵ ماه عقب افتادگی کارانه داریم که از بسیاری دانشگاه‌های دیگر کشور جلوتر هستیم در بحث بهداشت هم تلاش‌های دکتر بانشی و همکاران مثال زدنی بود وقتی تحویل گرفتند ۸ ماه عقب افتادگی پزشک خانواده داشتیم اما امروز در بحث مالی به روز و حتی جلوتر هستیم. 

پورانفر ادامه داد: در بحث منابع انسانی در یک سال اخیر ۷۵۰ نیرو در زمینه‌های مختلف شرکتی و قراردادی و استخدامی داشتیم که در تاریخ علوم پزشکی بی‌سابقه بوده است.

وی گفت: در چارت تشکیلاتی خیلی از بیمارستان‌های ما هنوز چارت تشکیلاتی نداشتند با همکاری معاونین این استارت زده شد و امروز این افتخار است که چارت دانشکده‌های ما به روز شده است برای بیمارستان جلیل چارت نداشتیم و چارت ما برای ۱۲۰ نیرو بود برای همه استان همین گونه شده است.

این مسئول افزود: مراکز بهداشتی داشتیم که هیچ گونه چارت سازمانی نداشتند و چارت هیئت علمی نیز افزایش پیدا کرد.

وی گفت: در پروژه‌های عمرانی که شاخص عملکرد ماست در یک سال اخیر بالغ بر ۴۰ پروژه را یا افتتاح کردیم  یا در شرف افتتاح است که گل سرسبد آن کلینیک مفتح یاسوج بود که پیمانکار آن می‌گفت افتتاح آن به مدیریت شما هم نمی‌رسد که این کار انجام شد پیمانکار کلینیک دهدشت را با ماده ۴۶ فسخ پیمان کردیم و اگر خدا یاری کند و بودجه کافی داشته باشد حداکثر تا دو ماه آینده به نتیجه خواهیم رساند و قبل از تابستان افتتاح شود.

پورانفر ادامه داد: در بیمارستان نرگسی گچساران آمادگی صفر تا ۱۰۰ درصدی داریم که وقتی پیمانکار تحویل داد بیمار پذیرش کنیم بیمارستان بهمئی هم پیمانکار قول داد تا در همین دولت به نتیجه برسانیم همه تجهیزات خریداری شده و به مناقصه رفته خیلی از پروژه‌های کلان در دستور کار است دانشکده‌های پرستاری و دندانپزشکی و بهداشت که دندانپزشکی تا قبل از اردیبهشت و آن دو نیز ۷۸ درصد پیشرفت دارد.

وی گفت: در بحث امکانات رفاهی و پشتیبانی دانشگاه خیلی آمار نمی‌دهیم اما ۲۰۰۰ تسهیلات به پرسنل داده‌ایم و افتخار داریم که سامانه ثبت نام وام راه‌اندازی کردیم که در دورترین نقطه استان درخواست وام می‌دهند و در صف انتظار دریافت قرار می‌گیرند.

این مسئول در علوم پزشکی استان در خصوص بکارگیری نیروهای منتسب به نمایندگان مجلس هم گفت: این سوال را ما هر روز و هر ساعت پاسخ داده‌ایم به ضرس قاطع می‌گوییم رویکرد ما برای جذب نیرو آزمون و آزمون و آزمون است آن چه که می‌گویند نیروهای حجمی هست اولویت ما کسانی هستند که زمین به دانشگاه اهدا کرده و آن‌هایی که از کمیته جذب وزارتخانه مجوز دارند و اگر غیر از این باشد دستگاه‌های نظارتی برخورد می‌کنند اما اگر با نامه ما کسی به کار گرفته شود ما پاسخگو هستیم.

وی همچنین با انتقاد از این که این مشکل رفتن نامه اداری از دانشگاه به رسانه را داریم به برخی شبهات در خصوص اعتبارات یک میلیارد یورو که از صندوق ارزی به دانشگاه‌های علوم پزشکی پرداخت شد اشاره کرد که از روز اول اختلاف نظری در خصوص پرداخت این اعتبارات برای سختی کار و همچنین کارانه وجود داشته و در همه جای کشور رویه واحدی داشته‌ایم.

انتهای پیام/82009

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول