اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

مخالفت اسکاتلند با افزایش تسلیحات اتمی بریتانیا

نمایندگان اسکاتلند در پارلمان بریتانیا، با طرح افزایش تعداد تسلیحات اتمی در این کشور مخالفت کردند.

مخالفت اسکاتلند با افزایش تسلیحات اتمی بریتانیا

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، نمایندگان اسکاتلند در پارلمان بریتانیا، با افزایش ذخایر سلاح‌های اتمی این کشور مخالفت کردند.

به نوشته پایگاه اینترنتی شبکه «اسکای نیوز»، «پیتر گرین» نماینده حزب ملی اسکاتلند خطاب به «بوریس جانسون» نخست‌وزیر این کشور گفت: «چه چیزی به نخست‌وزیر بریتانیا این حق دموکراتیک و اخلاقی را می‌دهد که وقاحت ایجاد زرادخانه تسلیحات کشتار جمعی را برخلاف خواست مردم اسکاتلند بر آن‌ها تحمیل کند؟»

جانسون اظهارات نماینده اسکاتلند را مقدمه چینی برای دفاع از برگزاری همه‌پرسی استقلال اسکاتلند توصیف کرد و گفت: «فکر نمی‌کنم این راه درست باشد، فکر می‌کنم به تدابیر دفاعی قدرتمندی نیاز داریم. این چیزی است که مردم این کشور به آن رأی داده‌اند و ما نیز آن را انجام می‌دهیم».

از سوی دیگر، «یان بلکفورد» رهبر حزب ملی اسکاتلند گفت: «آیا آقای نخست‌وزیر این را می‌فهمد که مردم اسکاتلند خواستار دریافت بهترین خدمات از سوی دولتی هستند که به ارزش‌های آن‌ها نیز احترام بگذارد؟ دولتی که مغزها را در اولویت قرار دهد نه بمب‌ها را».

بر اساس گزارش بازنگری سیاست خارجی، امنیتی و دفاعی انگلیس که قرار است در آینده منتشر شود، به چین به عنوان کشوری اشاره شده که بزرگترین تهدید دولتی و چالش سیستمی برای ارزش‌ها و امنیت اقتصادی انگلیس یاد شده است.

بر اساس سیاست‌های اعلامی جدید انگلیس، روسیه نیز کماکان یک تهدید برای این کشور محسوب می‌شود و انگلیس کلاهک‌های اتمی خود را افزایش خواهد داد. دولت انگلیس همچنین مدعی شده که بازنگری و بررسی سیاست دفاعی، خارجی و امنیتی این کشور نشان می‌دهد که نمی‌توان به تعهدات خود مبنی بر کاهش زرادخانه اتمی پایبند باشد.

در حال حاضر انگلیس حدود ۱۹۵ کلاهک اتمی در اختیار دارد. لندن در حالی قصد دارد زرادخانه اتمی خود را گسترش دهد که  این کشور در بررسی دفاعی استراتژیک سال ۲۰۱۵ خود به کاهش مجموع ذخایر تسلیحات هسته‌ای خود تا حدود ۱۸۰ کلاهک متعهد شده بود.

علاوه بر این، «کر استارمر» رهبر حزب کارگر انگلیس در جلسه پارلمان با انتقاد از لایحه افزایش مجازات آسیب رساندن به مجسمه‌ها و بناهای یادبود گفت، دولت بهتر است مجازات آزار جنسی زنان را افزایش می‌داد.

استارمر گفت، ۹۸.۵ درصد از افرادی که در انگلیس مرتکب جرائمی همچون آزار و تجاوز جنسی علیه زنان می‌شوند مورد محاکمه قرار نمی‌گیرند.

جانسون اذعان کرد تعداد محکومیت افراد متجاوز «مایه شرمساری» است و باید در این زمینه تلاش‌های بیشتری انجام گیرد.

ناپدید شدن «سارا اورارد» در غروب روز سوم مارس (۱۳ اسفند) هنگامی که پیاده به سمت خانه می‌رفت، موجی از گزارش‌ها درباره خطراتی که زنان را هنگام شب در خیابان‌ها تهدید می‌کند و ناباوری از ناکامی پلیس در رسیدگی به این معضل را به همراه داشته است.

روزنامه «گاردین» درباره وضعیت زنان جوان در انگلیس گزارشی تکان دهنده تحت این عنوان منتشر کرد: «نتیجه نظرسنجی نشان می‌دهد، تقریبا همه زنان جوان در بریتانیا از نظر جنسی تحت آزار قرار گرفته‌اند».

پلیس لندن روز شنبه با معترضان و شهروندانی که در اعتراض به کشته شدن این زن ۳۳ ساله تجمع کرده بودند، درگیر شد. این تجمعات ساعاتی بعد از آن برگزار شد که مأمور پلیسی که به قتل وی متهم است در دادگاه حاضر شد.

شاهدان عینی به خبرگزاری رویترز گفتند که شاهد کشیده شدن چند زن روی زمین به دست پلیس بودند. پلیس لندن اعلام کرد چهار نفر به دلیل نقض نظم عمومی و تخطی از مقررات حفاظت بهداشتی بازداشت شدند.

استارمر روز دوشنبه نیز در واکنش به این حوادث در جلسه پارلمان گفته بود: «بسیار مهم است که نکته اصلی‌ درباره علت تجمع این تعداد بالای زنان در نقاط مختلف را مورد چشم‌پوشی قرار ندهیم. دلیل [این تجمعات] ابراز نگرانی درباره همه زنان، تعداد بسیار بسیار زیادی از زنانی است که این آزارهای هر روزه را تجربه می‌کنند و ما باید به این مسئله رسیدگی کنیم و تحولی ایجاد کنیم. همه باید بتوانند در این‌باره صحبت کنند».

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول