اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کردستان

راه‌آهن همدان سنندج تا مرز باشماق ادامه خواهد داشت/تحقیق و تفحص از دانشگاه علوم پزشکی و شهرداری سنندج را پیگیری می‌کنم

نماینده مردم سنندج، دیواندره و کامیاران در مجلس شورای اسلامی گفت: امسال ردیف بودجه راه‌آهن همدان - سنندج به راه‌آهن تهران - همدان - سنندج و مرز باشماق تغییر یافته و قرار است این مسیر تا مرز باشماق ادامه یابد.

راه‌آهن همدان سنندج تا مرز باشماق ادامه خواهد داشت/تحقیق و تفحص از دانشگاه علوم پزشکی و شهرداری سنندج را پیگیری می‌کنم

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، سیدمهدی فرشادان عصر امروز در نشست خبری با خبرنگاران رسانه‌ها در سنندج اظهار داشت: خبرنگاران مانند آینه‌ای تمام قد تمام گیروگرفت‌ها و مسائل استان را بصورت شفاف نشان می‌دهند.

نماینده مردم سنندج، دیواندره و کامیاران در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: اگر همگان به درستی به وظایف خود عمل کنند قطعا مشکلات برطرف خواهد شد.

به گفته وی، اگر از رسانه‌ها و خبرنگاران حمایت شود پایه‌های دموکراسی قوی‌تر می‌شود و لذا همه باید از انتقاد سازنده استقبال کنیم و بنده به انتقاد درست ایمان دارم و برای حل مشکل قدم برداشته‌ام.

وی در ادامه به موضوع بودجه ۱۴۰۰ اشاره کرد و گفت: کمیسیون بودجه ۵۰ هزار میلیارد تومان برای رفع محرومیت و اشتغال گذاشت که در قالب‌های مختلف و زیرنظر ادارات جذب و هزینه خواهد شد و این به میزان توانمندی ادارات استان برمی‌گردد که از وزارتخانه‌های متبوع مطالبه و جذب کنند.

فرشادان خاطرنشان کرد: کردستان برای جذب این بودجه در رده سوم قرار گرفت.

وی ادامه داد: در اصلاح ساختار بودجه، جدای از شاخص‌های معین، معکوس درآمد سرانه و نرخ بیکاری به سایر شاخص‌های استان‌های محروم و دریافت‌کننده بودجه محرومیت‌زدایی اضافه شد که یک هزار میلیارد تومان از این ردیف به سرجمع اعتبارات استان اضافه خواهد شد.

کل اعتبار سال ۹۹ کردستان را ۹۰۰ میلیارد تومان ذکر کرد و گفت: قطعا اختصاص ۱۰۰۰ میلیارد تومان اعتبارات محرومیت‌زدایی تحولی در مباحث عمرانی کردستان ایجاد خواهد کرد.

به گفته فرشادان، ۲۶۰۰ میلیارد تومان تملک‌دارایی در سال ۱۴۰۰ مصوب شده هست که هزینه خواهد شد.

وی تصریح کرد: سال‌هاست موضوع راه‌آهن پیگیری می‌شود اما امسال ردیف بودجه آن به راه‌آهن تهران - همدان - سنندج و مرز باشماق تغییر یافته و قرار است این مسیر به مرز باشماق برسد و این در توسعه استان و مباحث توریستی تاثیرگذار خواهد بود. 

این نماینده مجلس در ادامه گفت: علی‌رغم وجود ۸ درصد آب‌های کشور در کردستان، اما تنها ۱۲ درصد اراضی کشاورزی استان آبی است که بتوانستیم تخصیص آب را به ۹۶ هزار هکتار برسانیم که این زمانبر است و دولت برای تحقق آن پای کار باشد.

وی همچنین گفت: جدای از ۱۰۰ میلیارد تومان که برای انتقال آب از سد آزاد به منظور تامین آب شرب سنندج، ۱۰۰ میلیارد تومان دیگر از محل تنش آبی در بودجه ۱۴۰۰ به آن اختصاص یافته است.

نمابنده مردم سنندج، دیواندره و کامیاران در مجلس شورای اسلامی اذعان داشت: تحقیق و تفحص از دانشگاه علوم پزشکی و شهرداری سنندج را پیگیری می‌کنم

وی گفت: با کم‌کاری‌هایی که دانشگاه علوم پزشکی در بیمارستان کامیاران علی‌رغم اینکه سال گذشته ۱۰ میلیارد تومان به آن اختصاص یافت و اتفاقی نیافتاد چرا که برخی مسوولان نمی‌خواهند بیمارستان در کامیاران احداث شود.

وی گفت: با پیگیری‌هایی که صورت گرفت و علی‌رغم عدم تمایل مسوولان دانشگاه علوم پزشکی کردستان، مناقصه احداث بیمارستان کامیاران برگزار شد و اردیبهشت‌ماه سال آینده عملیات اجرایی آن آغاز خواهد شد.

فرشادان گفت: احداث دانشکده داروسازی در بودجه ۱۴۰۰ ردیف گرفت و اقدامات تاسیس آن تا حد زیادی پیشرفت دارد.

به گفته وی، نمایندگان مجلس هیات نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی را مدیریت خواهند کرد که فرشادان، زندیان و رحیمی هیات نظارت استان را تشکیل می‌دهند و فعالیت آن آغاز شده است.

فرشادان یاداوری کرد:  یک هزار و ۷۰ نفر برای حضور در انتخابات شوراهای اسلامی شهرهای استان ثبت‌نام کرده‌اند که در سنندج ۲۱۲ شرکت کننده و بالاترین آمار دارد.

وی از رسانه‌ها خواست تا برای برگزاری انتخاباتی باشکوه و در عین حال کمک به انتخابی اصلح کمک کنند و ما به عنوان ناظر اجازه نخواهیم داد حق کسی ضایع شود.

وی گفت: مجمع نمایندگان کردستان در این دوره همدل و همراه هستند و برای توسعه و منافع عمومی کردستان تلاش می‌کنند.

فرشادان همچنین ایجاد پنجره سرمایه‌گذاری با ۴۲ امضا را مصداق بارز فرار سرمایه‌گذاری دانست و گفت: نباید فرافکنی کنیم، بلکه واقعیت‌ها را بیان کنیم چون برای افرادی بعنوان سرمایه‌گذار که منفعت خودشان در آن باشد، تسهیلگری می‌کنند.

وی ادامه داد: دولتمردان در پایان دولت اعلام می‌کنند که پتروشیمی بعثت را با ۷۰۰ میلیون یورو سرمایه‌گذاری احداث می‌کنند و این مصداق بارز برداشتن سنگ بزرگ برای نزدن است.

نماینده مردم سنندج، دیواندره و کامیاران در مجلس شورای اسلامی به حوزه ورزش نیز گریزی زد و با اعلام وضعیت نامناسب این حوزه در کردستان، گفت: بیشترین انتقاد از این حوزه داشته‌ام اما مدیران استانی باید این موضوع را پیگیری کنند.

وی تصرف ملک مربوط به معلولان بهزیستی را غیرواقعی و موضوعی فرافکنی دانست و گفت: گردن همه در برابر قانون باریک است و اگر چنین موضوعی صحت داشت مانند رییس پارک علم و فناوری که از بنده برای دفاع از کوچکه‌ره‌ش شکایت کردند، از من شکایت می‌کردند.

فرشادان عنوان کرد: این موضوع و موضوع استخدام بستگانم در دانشگاه علوم پزشکی کردن مسموم کردن اذهان عمومی است و اگر یکی از ۹۰ نفر استخدامی دانشگاه به من ربط دارد آن را اخراج کنند در صورتیکه من معترض‌ترین نماینده در بحث استخدام‌های غیرقانونی دانشگاه بودم.

انتهای پیام/۲۳۳۰/۷۱

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول