اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  سایر حوزه ها

شویگو: زمان تماس‌های دوجانبه میان باکو و ایروان فرا رسیده است

وزیر دفاع روسیه به دو کشور همسایه جمهوری آذربایجان و ارمنستان توصیه کرد به گفت‌وگو و روابط دوجانبه روی بیاورند.

شویگو: زمان تماس‌های دوجانبه میان باکو و ایروان فرا رسیده است

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، وزیر دفاع روسیه گفت، زمان آن فرا رسیده که ارمنستان و جمهوری آذربایجان به روابط دوجانبه روی بیاورند.

به نوشته خبرگزاری «آرکا» «سرگئی شویگو» وزیر دفاع روسیه چهارشنبه در مصاحبه با یک رسانه قزاقستانی گفت : «رئیس جمهور روسیه تلاش بزرگی را برای پایان جنگ در منطقه قره باغ انجام داد.»

وزیر دفاع روسیه گفت که مهمترین دستاورد حاصل‌شده توسط روسیه این بود که مردم کشتن یکدیگر را متوقف کرده اند. شویگو ادامه داد: «اکنون زمان آن فرا رسیده که باکوو ایروان به تماس‌های دو جانبه روی بیاورند و با یکدیگر گفت‌وگو کنند.»

جمهوری آذربایجان و ارمنستان بعد از ۴۴ روز درگیری در قره‌باغ کوهستانی با وساطت روسیه ۲۴ آبان (نهم نوامبر)، بر سر آتش‌بس در منطقه قره‌باغ کوهستانی به توافق رسیدند.  براساس این توافق، ارمنستان موظف شد اراضی اشغالی جمهوری آذربایجان را در آق‌دام، کلبجر و لاچین را تخلیه کرده و کریدوری زمینی از نخجوان به آذربایجان ایجاد کند.

در مقابل جمهوری آذربایجان نیز متعهد شد ضمن توقف عملیات‌های نظامی در قره باغ، کریدور لاچین را (به عرض ۵ کیلومتر) ‌برای اتصال قره‌باغ به خاک ارمنستان تضمین کند. شهر آزاد شده شوشا به همراه همه مناطق آزادشده طی ۴۴ روز گذشته هم به جمهوری آذربایجان واگذار شد. روسیه نیز طی این مدت تا پنج سال، به عنوان حافظ آتش بس نیروهای پاسدار صلح خود را در منطقه قره‌باغ کوهستانی و در امتداد خطوط تماس مستقر کرده است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول