اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاست خارجی

موافقت مجلس سنای برزیل با تشکیل گروه دوستی با ایران

سفیر جمهوری اسلامی ایران در برازیلیا با اشاره به موافقت مجلس سنای برزیل با تشکیل گروه دوستی با ایران، در توئیتی نوشت: گروه دوستی در مجلس نمایندگان و گروه دوستی جدید در مجلس سنا ۲ بازوی پرتوان برای پیشبرد روابط ۱۱۸ ساله ایران و برزیل هستند.

موافقت مجلس سنای برزیل با تشکیل گروه دوستی با ایران

به گزارش گروه سیاست خارجی خبرگزاری فارس، «حسین قریبی» سفیر جمهوری اسلامی ایران در برازیلیا در توئیتی با اشاره به مصوبه اخیر مجلس سنای برزیل نوشت: مجلس سنای برزیل قطعنامه تشکیل گروه دوستی با ایران در این مجلس را با اجماع تصویب کرد.

وی با ذکر این نکته که این نخستین قطعنامه در نوع خود در مجلس سنای برزیل است، خاطرنشان کرد: گروه دوستی در مجلس نمایندگان و گروه دوستی جدید در مجلس سنا ۲ بازوی پرتوان برای پیشبرد روابط ۱۱۸ ساله ایران و برزیل هستند.

 

 

لازم به ذکر است در جلسه روز سه‌شنبه مجلس سنای برزیل، قطعنامه‌‌ تشکیل گروه دوستی پارلمانی برزیل و ایران در این مجلس با هدف توسعه روابط دو کشور با اجماع تصویب شد.

در قطعنامه مذکور با اشاره به تاریخ ۱۱۸ ساله روابط دو کشور، بر نقش کنگره برزیل در ارتقای روابط دوجانبه تأکید شده است.

«حسین قریبی» سفیر جمهوری اسلامی ایران در برزایلیا شهریور ماه سال جاری در پیامی به مناسبت هفتم سپتامبر، یکصد و نود و هشتمین سالگرد استقلال برزیل، ضمن تبریک این روز به مردم و دولت برزیل، از تجدید فعالیت رسمی گروه دوستی پارلمانی ایران و برزیل در پارلمان برزیل خبر داده بود. (اینجا بخوانید)

سفیر ایران در برازیلیا همچنین در اظهاراتی گسترش روابط دوجانبه و برطرف کردن موانع احتمالی در راستای تحکیم و ارتقای روابط دوجانبه در همه زمینه‌ها را در دوره پساکرونا از جمله کارویژه‌های گروه دوستی پارلمانی ایران و برزیل برشمرد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول