اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خوزستان

کشت ۲ واریته جدید در موسسه تحقیقات توسعه نیشکر

مدیرعامل شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی از کشت دو واریته‌ (زیرگونه) جدید در موسسه تحقیقات نیشکر خبر داد.

کشت ۲ واریته جدید در موسسه تحقیقات توسعه نیشکر

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، عبدعلی ناصری مدیرعامل شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی امروز از کشت واریته‌های جدید در موسسه تحقیقات نیشکر خبر داد.

وی با اشاره به شناسایی این دو واریته جدید در چابهار اظهار کرد : در سفری به منظور بررسی شرایط گلدهی واریته های نیشکر در شرایط آب و هوایی چابهار،این دو واریته نیشکر شناسایی شد.

وی افزود: این دو واریته نیشکر پاکستانی یا هندی است اما در شرایط آب و هوایی چابهار رشد کرده است و پس از طی مراحل قرنطینه در موسسه تحقیقات،در مزرعه کشت خواهد شد و امیدواریم جزو واریته‌های تجاری قرار بگیرد.

مدیرعامل شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی تصریح کرد: این واریته ها مقاوم به کم آبی و شوری خاک هستند و نسبت به سایر ارقام آب کمتری برای رشد نیاز دارند.

ناصری عنوان کرد: در موسسه تحقیقات نگاه ویژه ای نسبت به ارقام و اهمیت جایگزینی آنها با واریته های جدید به وجود آمده و در این راستا گام‌های مهمی برای افزایش عملکرد و کمک به کشاورزی پایدار صورت برداشته شده است.

وی تاکید کرد: وارد کردن هر واریته هزینه‌های زیادی ایجاد می‌کند و هر واریته بین پنج تا پانزده هزار دلار هزینه دارد و شناسایی این دو واریته در چابهار، موجب صرفه جویی ارزی قابل توجه ای در شرکت شده است.

مدیرعامل شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی با بیان اینکه نیاز به واریته های مطلوب و سازگار با محیط ضروری است،گفت: اصلاح و معرفی واریته‌های جدید نیشکر یکی از نیازهای اساسی شرکت توسعه نیشکر است.

انتهای پیام/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول