اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  فارس

عکاس لارستانی حائز سوم جشنواره بین‌المللی تولیدات اربعین

عکاس لارستانی موفق به کسب مقام سوم جشنواره جهانی تولیدات اربعین شد.

عکاس لارستانی حائز سوم جشنواره بین‌المللی تولیدات اربعین

به گزارش خبرگزاری فارس از لارستان، مراسم اختتامیه نخستین جشنواره جهانی تولیدات اربعین با حضور حجت‌الاسلام موسوی مقدم قائم مقام رئیس رسانه ملی، علی فهیم دانش مدیر کل امور بین‌الملل رسانه ملی و جمعی از مدیران و برگزیدگان این جشنواره، در مرکز همایش‌های بین‌المللی رسانه ملی برگزار شد.

جشنواره جهانی تولیدات اربعین، در سه بخش صوتی، تصویری و عکس از مهرماه امسال شکل گرفت و پس از انتشار فراخوان، در مجموع ۸۶۰۲ اثر از داخل و خارج از کشور به دبیرخانه ارسال شد که امیر قیومی هنرمند لارستانی توانست مقام سوم این جشنواره بین‌المللی را از آن خود کند.

در این امیر قیومی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در لارستان با بیان اینکه تحصیلات دانشگاهی خود را در زمینه مهندسی صنایع گرایش تولید صنعتی طی کرده‌ام، اظهار داشت: از سال ۱۳۸۵ به صورت تجربی عکاسی را شروع و به دلیل علاقه شدید به عکاسی، از سال ۱۳۹۱ زیر نظر استاد عبدالعلی حدادیان در آموزشگاه فردایی دیگر یادگیری مبانی حرفه ای علم و هنر عکاسی را آغاز کردم.

وی با اشاره به اینکه در طول این سالها از محضر اساتید زیادی در کارگاه های مختلف عکاسی از جمله سیدعباس میرهاشمی، محمد نوروزی، کمال الدین شاهرخ، کاوه بغدادچی، مجید ناگهی، آرش حمیدی، کیارنگ اعلایی، مجید نصیری و اساتید دیگر استفاده کرده ام، افزود: به لطف خدا و مدد از اهل بیت(ع) تاکنون در بیش از ۱۰۰ جشنواره و رویداد عکاسی ملی و بین المللی، موفق به ارائه آثار برگزیده، شایسته تقدیر یا به نمایشگاه راه یافته، شده‌ام.

این هنرمند لارستانی با برشمردن اهم عناوین کسب کرده در مسابقات و جشنواره‌های مختلف، تصریح کرد: مهمترین این عناوین عبارتنداز؛ رتبه اول سوگواره طریق الحسین(پیاده روی اربعین) در آبان ۹۴، مقام نخست اولین جشنواره ملی دست های مهربان استان اصفهان در بهمن ۹۴، کسب مقام دوم در بخش مجموعه عکس (با موضوع روحانی لارستان سید مصطفی مصطفوی)چهارمین دوسالانه ملی عکس حوزه اشراق در مرداد ۹۵، کسب مقام نخست نخستین جشنواره عکس و فیلم چهل چراغ در بخش تک عکس حرفه ای در شهریور ۹۵، کسب مقام دوم در یازدهمین جشنواره عکس خبری دوربین نت مهر ۹۵، جشن تصویر سال - برگزیده دربخش ایران ما ۱۳۹۵، کسب مقام سوم شبکه افق سوگواره موبایلی جاذبه در دی ۹۵ است.

قیومی ادامه داد: کسب مدال طلا در نخستین جشنواره بین المللی اربعین در کشور عراق در آبان ۹۷، کسب مقام دوم در جشنواره شیراز امروز بخش بین الملل شب نگاری در فضاهای تعاملاتی شهر شیراز در سال ۹۸، داور نمایشگاه رقابتی سیه پوشان لارستان در سال ۱۳۹۸، کسب مقام دوم در بخش مجموعه عکس جشنواره مهر مادر در سال ۹۸، مقام دومی در بخش مجموعه عکس سوگواره عبرات کمیته ملی اربعین در سال ۱۳۹۹، مقام سوم در مسابقه نخستین جشنواره جهانی تولیدات اربعین در صدا و سیما در دی ۹۹ و برپایی نمایشگاه انفرادی با نام قدم های بی قرار با موضوع محرم و پیاده روی اربعین در سال‌های ۹۴ و ۹۹ از جمله موفقیت‌هاست.

وی با تأکید بر اینکه امام حسین(ع) رحمت واسعه الهی است، عنوان کرد: همه این موفقیت ها و بویژه موفقیت های آئینی را با مدد از امام حسین(ع) بدست آوردم و در مسیر اربعین این رحمت بسیار محسوس تر است و کسانیکه در این مسیر قدم گذاشته‌ا‌ند، به خوبی درک می‌کنند.

قیومی با توصیه به جوانان با تأکید بر اینکه در هر حرفه و علاقه ای که قرار دارید، متخصص شوید، قطعا با تخصص، موفقیت است، خاطر نشان کرد: جوانان هدف خود را در هر حرفه و علاقه‌ای که دارید، بزرگ انتخاب کنید و برای رسیدن به هدفتان، به اندازه بزرگی هدف تلاش کنید چرا که نمی‌شود که هدف برگزیده شدن در سطح ملی باشد ولی تلاش بسیار کمی انجام شود.

این هنرمند ارزشی با اشاره به اینکه خیلی‌ها به من گفتند که مدرک فوق لیسانس دانشگاهی مثلا در حوزه مدیریت بگیرم، ولی ترجیح دادم این زمان و هزینه را در حوزه علاقه‌مندی خودم که عکاسی است صرف و با مطالعات زیاد پیشرفت کنم، بیان کرد: خدا قطعا با افرادی است که تلاش کرده، مطالعه می کنند و پشتکار دارند.

وی در تشریح موضوع اثر ارسالی به جشنواره بین‌المللی اربعین، گفت: این مراسم که در سالن همایش‌های بین المللی صداوسیما برگزار شد، اثر ارسالی با عنوان «صمیمیت» به نخستین جشنواره جهانی تولیدات اربعین بود و مقام سوم را کسب کرد.

قیومی اضافه کرد: عکس برگزیده در نمایشگاه انفرادی عکس قدم های بی قرار دو که در اربعین امسال در نگارخانه سبز لار برپا شده بود، در معرض دید عموم مردم قرار گرفت.

انتهای پیام/ ن

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول