اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان رضوی

میانگین توزیع مرغ روزانه در قوچان به ۱۰ تن می‌رسد / ایجاد چالش خرید مرغ با ولع کاذب در برخی افراد

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت قوچان گفت: طی بررسی‌های انجام‌شده متوسط عملکرد توزیع مرغ در واحدهای صنفی طی سه‌ماهه گذشته به عدد ۷ تن در روز نمی‌رسد درصورتی‌که هم‌اکنون میانگین روزانه ۱۰ تن مرغ در قوچان توزیع می‌شود.

میانگین توزیع مرغ روزانه در قوچان به ۱۰ تن می‌رسد / ایجاد چالش خرید مرغ با ولع کاذب در برخی افراد

 مصطفی پیرایش مایوان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قوچان با اشاره به وجود صف‌های طولانی برای تهیه مرغ در این شهر، اظهار کرد: به‌هیچ‌عنوان کمبودی در زمینه عرضه و توزیع مرغ وجود ندارد و روزانه به‌اندازه نیاز مرغ در سطح ۵۴ واحد صنفی برای دسترسی راحت مردم توزیع می‌شود.

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت قوچان با اشاره به اینکه طی بررسی‌های انجام‌شده متوسط عملکرد توزیع مرغ در واحدهای صنفی طی سه‌ماهه گذشته به عدد ۷ تن در روز نمی‌رسد، بیان کرد: هم‌اکنون میانگین روزانه ۱۰ تن مرغ در قوچان توزیع می‌شود که گاهی ۶.۵ و گاهی ۱۳ تن نیز بوده است.

وی با یادآوری این موضوع که وجود صف‌های طولانی برای تهیه مرغ دارای علت‌های مختلفی است، گفت: یکی از این علت‌ها پیک مصرف بوده است چون در روزهای پایانی سال علاوه بر برپایی برخی میهمانی‌ها، مجالس یادبود درگذشتگان برگزار می‌شود و به همین دلیل همه‌ساله در این ایام با پیک مصرف روبرو هستیم.

پیرایش تأکید کرد: ازلحاظ تأمین مرغ، مرغداران در سطح خراسان رضوی جوجه‌ریزی بالایی داشته‌اند و به‌اندازه ۲ برابر نیاز سه‌ماهه هر روز مرغ وارد چرخه توزیع شهرستان می‌شود بنابراین مردم نباید نگرانی در زمینه تأمین این کالا داشته باشد.

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت قوچان با بیان اینکه این کالا دارای یارانه بوده و به‌نوعی دولت شریک تولید مرغ است و در توزیع آن و قیمت‌گذاری اظهارنظر می‌کند، تصریح کرد: متأسفانه یکی از علت‌های صف مرغ در قوچان نیز وجود اختلاف قیمت در این شهرستان با شهرهای مجاور و پایین بودن قیمت آن در قوچان بوده و حتی بعضاً ممکن است در استانی دیگر کمبود این محصول وجود داشته باشد و گام‌به‌گام از شهرهای اطراف گرفته تا موج تهیه به این شهر برسد.

وی یادآور شد: اینکه رسانه‌ها نیز به آهنگ صف‌های مرغ می‌دمند و از آن گزارش تهیه می‌کنند باعث می‌شود مردم فکر کنند این مشکل در قوچان نیز وجود دارد بنابراین بر صف‌ها افزوده می‌شود ولی واقعیت ماجرا این است کمبودی وجود ندارد و مرغ فراوان است.

پیرایش با گلایه نسبت به اینکه یکی از علت‌های وجود صف مرغ به ولع کاذب برخی از افراد برمی‌گردد که مکرر از فروشگاه‌های مختلف اقدام به تهیه مرغ می‌کنند و این موضوع که افراد تکراری در صف می‌ایستند را نیز برخی فروشندگان اذعان داشته‌اند، بیان کرد: با طراحی سامانه‌ای مشکل تکراری بودن افراد حل و کالاها تنها به سرپرست خانوار داده می‌شود.

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت قوچان ادامه داد: این سامانه به نسخه ویندوز آن طراحی و در تمام مرغ فروشی‌ها نصب‌شده است در بازه ۵ روز نیز اجازه خرید مرغ به همان سرپرست خانوار به‌صورت تکراری نمی‌دهد، البته این نگرانی نیز وجود دارد که مرغ در ویترین باقی‌مانده و گلایه کسبه را همراه داشته باشد.

وی با اشاره به طراحی نظام توزیع و تقسیم‌بندی فروشگاه‌ها به سه سطح پرفروش‌ها، متوسط فروش‌ها و فروش پایین، گفت: در توزیع نیز در کشتارگاه هر سبد لزوماً باید دارای ۱۲ مرغ بوده و در واحد صنفی هم به ازای هر قطعه مرغ تحویلی یک تراکنش از آن واحد اخذ می‌شود و بازرسی‌ها نیز به‌تناسب صورت می‌گیرد.

پیرایش با اشاره به توزیع مرغ‌های کوچک طی یکی از روزهای هفته اخیر در این شهرستان گفت: در شروع طرح توزیع نظام‌مند مرغ، به مرغ‌ها ۴۰ روز غذا داده می‌شد که مرغ به وزن ایده‌آل نمی‌رسیدند بنابراین ۵ روز به این میزان افزوده شد تا مرغ به وزن برسد که مشکل در حال حاضر حل‌شده است.

وی تصریح کرد: طی یک روز در هفته جاری، به دلیل فروریختن سقف مرغداری دریکی از شهرهای استان، برای جلوگیری از تلف شدن مرغ‌ها، مرغ‌هایی که به سن کشتار نرسیده بودند بین همه کشتارگاه‌های نزدیک این شهر توزیع شد و در همان روز وزن مرغ‌ها کمی پایین‌تر بود.

انتهای پیام/ ۷۰۰۴۳

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول