اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

ادعای تل‌آویو: ۴ کشور به‌زودی توافق صلح امضا می‌کنند

وزیر اطلاعات رژیم صهیونیستی با ادعای اینکه ۴ کشور دیگر به زودی توافق سازش با این رژیم امضا می کنند، گفت دولت‌های عمان، سعودی و قطر به امضای توافق نزدیک‌تر هستند.

ادعای تل‌آویو: ۴ کشور به‌زودی توافق صلح امضا می‌کنند

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، در ادامه تلاش‌های رژیم صهیونیستی برای عادی‌سازی روابط با کشورهای عربی به‌وسیله حمایت‌های آمریکا، «اِلی کوهن» وزیر اطلاعات این رژیم مدعی شد ۴ کشور احتمالا در آینده نزدیک توافق سازش امضا کنند.

کوهن در مصاحبه با روزنامه عبری‌زبان «یدیعوت آحارونوت» گفت انتظار دارد که ۳ کشور عربی و ۱ کشور آفریقایی به زودی روابط خود را با تل‌آویو عادی‌سازی کنند.

وی توضیح داد چهار کشوری که به امضای توافق سازش با اسرائیل نزدیک‌تر هستند، عربستان سعودی، عمان، قطر و نیجر می‌باشند.

به نوشته خبرگزاری «آناتولی» به نقل از این مصاحبه، وزیر اطلاعات رژیم صهیونیستی در این باره اظهار داشت: «کمتر از یک ماه قبل، من از سفری تاریخی به سودان بازگشتم و هفته قبل از آن نیز در مصر بودم که در نشست امنیتی اقتصادی شرکت کردم».

کوهن با اشاره به احتمال امضا شدن توافق‌های سازش بیشتر در آینده نزدیک، افزود: «در خلیج [فارس] در حال صحبت کردن با عمان، عربستان سعودی و قطر هستیم. علاوه بر آن، در نیجر نیز انتخابات برگزار شده و نامزد پیروز از حامیان آمریکا است که شانس برقراری روابط [با اسرائیل] را افزایش می‌دهد».

روز گذشته (چهارشنبه) نیز «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در یک مصاحبه رادیویی گفته بود ۴ کشور دیگر احتمالا توافق سازش امضا کنند اما نامی از آنها نبرده بود.

تاکنون کشورهای امارات، بحرین، سودان و مغرب وساطت دولت وقت آمریکا به ریاست «دونالد ترامپ»، توافقنامه‌های سازش با رژیم اشغالگر قدس موسوم به «توافق‌های آبراهام» امضا کرده و رسماََ مناسبات دیپلماتیک برقرار نمودند.

پیش از این نیز، دیپلمات‌های چند کشور اروپایی و عربی به همراه مقام‌های سازمان‌های ملل طی جلسه‌ای در پاریس، گفتند بعد از برگزاری انتخابات‌ در رام‌الله و تل‌آویو، می‌توان گام‌های بالقوه کوچکی برای احیای مذاکرات سازش برداشت. (جزئیات بیشتر)

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول