اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  آذربایجان شرقی

13 درصد مساحت آذربایجان‌شرقی مناطق حفاظت شده است / 4 شهید و 2 جانباز محیط‌بان آذربایجانی

مدیرکل حفاظت محیط زیست آذربایجان‌شرقی، گفت: یگان حفاظت محیط زیست این استان در راه مقابله با متخلفان زیست‌محیطی 4 شهید و دو جانباز 70 درصد تقدیم حفاظت از عرصه‌های طبیعی نظام مقدس جمهوری اسلامی کرده است.

13 درصد مساحت  آذربایجان‌شرقی مناطق حفاظت شده است / 4 شهید و 2 جانباز محیط‌بان آذربایجانی

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، حسن عباس‌نژاد امروز در جمع نیروهای واکنش سریع یگان حفاظت محیط زیست استان اظهار داشت: ماموران یگان حفاظت محیط زیست با آماده‌باش کامل در ایام نوروز با انجام گشت و کنترل شبانه‌روزی در حوزه استحفاظی همواره از هرگونه تخریب و آلودگی محیط زیست جلوگیری می‌کند.

وی تاکید کرد: در ایام تعطیلات نوروز زمینه برای بروز زمین‌خواری و تصرف غیرمجاز در مناطق ملی نیز وجود دارد و بسیاری از افراد در این روزها اقدام به کاشت درخت یا دیوارکشی در زمین‌هایی بیرون از املاک خود می‌کنند، اما با نظارت و پایشی که یگان حفاظت محیط زیست خواهد داشت، در مناطقی که تحت حفاظت است از طریق تعامل با دستگاه‌های اجرایی و استفاده از اطلاعات مردمی، جلوی این قبیل تخلفات گرفته می‌شود.

عباس‌نژاد با اشاره به تلاش‌های ارزشمند محیط‌بانان در انجام وظایف محوله افزود: محیط بانان در شرایطی سخت کار می کنند و افزایش حقوق آنان به واسطه ارتقاء امتیازات مربوط به سختی کار در دستور کار سازمان حفاظت محیط زیست قرار دارد.

 وی گفت: محیط‌بانان به صورت شبانه‌روزی در پاسگاه‌های محل خدمت با جان و دل از محیط‌های طبیعی استان محافظت می‌کنند و در این راه حفاظت از محیط زیست آذربایجان‌شرقی چهار نفر شهید و 2 نفر جانباز شده‌اند.

عباس‌نژاد گفت: 13 درصد مساحت کل استان تحت مدیریت این اداره‌کل بوده و با 58 باب پاسگاه محیط‌بانی، پست حفاظتی و ادارات حفاظت محیط زیست شهرستانی مدیریت و حفاظت می‌شود.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان با بیان اینکه هرگونه نگهداری و خرید و فروش جانوران وحشی و تخریب طبیعت و محیط زیست به لحاظ قوانین و ضوابط تخلف بوده و قابل پیگیری است، گفت: مردم و دوستداران محیط زیست می‌توانند در صورت مشاهده تخلفات زیست محیطی، گزارش خود را با شماره تلفن 041-33343513 در میان بگذارند.

انتهای پیام/60001/ی/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول