اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سیستان و بلوچستان

افزایش صد درصدی ثبت نام بانوان کنارک در انتخابات شوراهای شهر

فرماندار کنارک از افزایش ۱۰۰ درصدی بانوان ثبت نام کننده در انتخابات شوراهای شهر کنارک خبر داد.

افزایش صد درصدی ثبت نام بانوان کنارک در انتخابات شوراهای شهر

حمیدالدین یوسفی امروز در گفت و گو با خبرنگار فارس در زاهدان اظهار داشت: در انتخابات ششمین دوره شوراهای شهر شهرستان کنارک ۵۹ نفر برای حضور در این عرصه مهم ثبت‌نام کرده اند که از این افراد ۴۱ نفر برای شهر کنارک(۳۴ آقا و  ۷ خانم) و ۱۸ نفر برای شهر زرآباد هستند.

وی با اشاره به اینکه در این دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر درکنارک، افزایش ۸۵ درصدی ثبت نام کنندگان شاخصی در توسعه اعتماد و مشارکت اجتماعی است گفت: میزان ثبت‌نام داوطلبان به خصوص،بانوان جوانان و نخبگان برای ششمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر را در شهرستان کنارک بی سابقه بوده است.

فرماندار کنارک با اشاره  به افزایش ۱۰۰ درصدی بانوان ثبت نام کننده بیان داشت: یکی از تاکیدات مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب، حضور جوانان و بانوان در عرصه‌های مختلف کشور است و در این خصوص انتخابات شوراهای اسلامی نیز به عنوان یک نهاد مردمی، فرصت خوبی برای مشارکت این دو قشر  در عرصه مدیریت شهری و روستایی می باشد.

فرماندار شهرستان ساحلی کنارک افزود: مشارکت بیش از پیش داوطلبان و حضور بیشتر آنان در عرصه انتخابات می‌تواند زمینه‌ای برای انتخاب افراد اصلح، متخصص و کارآمد برای چهارسال آینده را رقم زند.امری که در این دوره با تغییر نگاه جامعه محلی به توسعه و ابعاد آن ،اعتماد  و سرمایه اجتماعی و در نتیجه فضای باز ایجاد شده زمینه را برای حضور اقشار مختلف جامعه فراهم کرد.

وی با نگاهی به افزایش ۸۵ درصدی ثبت نام در این دوره افزود: حضور در انتخابات از تمامی طیف ها موجب وسعت انتخاب مردم برای انتخاب افراد اصلح گردیده و  مردم نیز با تکثر نامزدهای انتخاباتی با دستی بازتر کاندید مورد نظر خود را انتخاب می‌کنند.
وی تصریح کردند: شوراها باید برآیند اندیشه شهروندان و محل تبادل آراء با نگاه علمی و برنامه‌ریزی شده باشند و حتی الامکان دربرگیرنده مجموعه‌ای از افراد با دانش و مهارت و تخصص‌های مورد نیاز و دارای تعهد باشند.

وی خاطرنشان کرد: برخی از دشمنان قسم خورده انقلاب و نظام  سعی دارند انتخابات را در کشور تضعیف و مردم سالاری را در جامعه کم‌رنگ کنند اما این مردم  هستند که به عنوان حافظان حق خود می‌توانند از این اتفاق جلوگیری کنند و به دور از انتخاب های نسبی و سببی و با یک نگاه توسعه‌ای و عمیق سرنوشت شهر و دیار خود را با انتخاب افراد شایسته و لایق رقم بزنند و از ظرفیت فکری و ابداعی جوانان بهره مند و با مشارکت حداکثری خود در انتخابات پیش‌رو زمینه و بستر چرخش مدیریت شهری را بین نخبگان و صاحبنظران فراهم کنند.

 فرماندار کنارک با تاکید بر اینکه سرمایه اجتماعی نقش اساسی بر شرکت مردم در انتخابات دارد و به هر میزان که بر سرمایه اجتماعی جامعه ‏افزوده شود بر میزان مشارکت شهروندان افزوده خواهد شد اظهار داشتند: ظرفیت رسانه های جمعی و اجتماعی به نحو مطلوب مورد استفاده قرار گیرد.
انتهای پیام/75005

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول