اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

ورزشی  /  فوتبال ایران

برررسی عملکرد سایپا در سال 99/جوان‌گرایی با طعم ناکامی

تیم فوتبال سایپا در سال 99 نتوانست عملکرد موفقی در نتیجه ‌گیری ثبت کند.

برررسی عملکرد سایپا در سال 99/جوان‌گرایی با طعم ناکامی

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، تیم فوتبال سایپا تهران در سال 99 با وجود تداوم روند نتیجه‌گرایی نتوانست از لحاظ نتیجه گیری توفیقی به دست بیاورد. 

در ادامه به عملکرد باشگاه و تیم فوتبال سایپا در سال گذشته نگاهی‌ می اندازیم.

در آخرین روزهای سال 98 و پس از قطعی شدن لغو انتخابات فدراسیون فوتبال، حبیب کاشانی که یکی از نامزدهای اصلی ریاست این فدراسیون محسوب می‌شد، به عنوان مدیرعامل جدید باشگاه سایپا منصوب شد و در شرایطی که لیگ برتر به دلیل شیوع ویروس کرونا تعطیل شده بود، تصمیم گرفت از ابراهیم صادقی، سرمربی جوان نارنجی‌پوشان که تا آن زمان نتایج خوبی به دست نیاورده بود حمایت کند.

در نهایت جوان ترین تیم نوزدهمین دوره لیگ برتر پس از شروع مجدد این رقابت‌ها در تابستان 99 با خوش شانسی در جدول مسابقات باقی ماند و با وجود شکست سه بر صفر مقابل پرسپولیس در هفته پایانی با قرار گرفتن در رتبه چهاردهم از مهلکه سقوط گریخت. البته کاشانی سه روز پس از قطعی شدن بقای سایپا جای خود را در صندلی مدیریت این باشگاه به امیرحسین تابع جماعت داد.

سرپرست جدید باشگاه سایپا تصمیم گرفت برای فصل جدید باز هم به صادقی اعتماد کند و این مربی هم با تغییر کلی دستیاران خود و تحول در رویکرد جوانگرایی تیم سایپا، برخی بازیکنان باتجربه مثل حسین ماهینی و محسن مسلمان را به جمع شاگردانش اضافه کرد. حدود یک ماه پس از انتخاب جماعت به عنوان سرپرست سایپا بار دیگر مدیریت این باشگاه تغییر کرد و مهرداد سراجی که در دوران علی سعیدلو به عنوان رئیس دفتر رئیس سازمان تربیت بدنی فعالیت می‌کرد به عنوان مدیرعامل جدید سایپا انتخاب شد.

نارنجی‌پوشان پایتخت در این فصل لیگ برتر هم روند پرفراز و نشیبی را پیش گرفته‌ و این روند سینوسی سبب شده سایپا بازهم مدام در رتبه‌های پایین جدول قرار بگیرد. صادقی در دومین فصل سرمربیگری‌اش تاکنون نتوانسته ثبات را در بحث نتیجه‌گیری برقرار کند اما اعتماد مجدد به چهر‌ه‌های جوان، سبب شده آنها به بازیکنان باتجربه‌تری تبدیل شوند.

یکی از نکات مهم در طول سال 99 برای باشگاه سایپا انتخاب شهاب‌الدین عزیزی‌خادم به عنوان رئیس فدراسیون فوتبال پس از خداحافظی با صندلی ریاست هیات مدیره این باشگاه و البته مهرداد سراجی به عنوان عضو هیات رئیسه فدراسیون فوتبال بود. 

سایپا که در مرحله یک شانزدهم نهایی جام حذفی مقابل نساجی در ضربات پنالتی مغلوب شد، تا پایان هفته هجدهم لیگ برتر در جایگاه سیزدهم قرار گرفته است. با این تفاسیر نارنجی‌پوشان در آغاز سال 1400 کار سختی برای صعود به رتبه‌های بالاتر خواهند داشت.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول