اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  همدان

هزینه ۲۶۰ میلیارد ریالی ستاد اجرایی فرمان امام(ره) طی ایام کرونا در همدان

معاون مدیرکل ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) در استان همدان با بیان اینکه از زمان شیوع ویروس کرونا تا کنون 260 میلیارد ریال کمک‌های مومنانه توزیع شده است گفت: اقدامات ارزنده‌ای در حوزه‌های اقتصادی و خدمات اجتماعی انجام شده است.

هزینه ۲۶۰ میلیارد ریالی ستاد اجرایی فرمان امام(ره) طی ایام کرونا در همدان

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، علی چهاردولی ظهر امروز در جمع خبرنگاران به اقدامات انجام شده در برهه کرونا پرداخت و اظهار کرد: ۲۴۰ گروه جهادی در قالب تیم‌های مددکاری اجتماعی، گروه‌های جهادی، بسیج محلات، کانون‌های مساجد فعال مشارکت کننده به ارائه خدمات پرداختند.

وی با اشاره به اینکه از ابتدای شیوع کرونا تاکنون ۶۸ هزار بسته غذایی به ارزش ۲۲۰ میلیارد ریال بین اقشار آسیب دیده از کرونا توزیع شده است افزود: ۱۲۰ پرس غذا به ارزش ۱۳ میلیارد ریال، اهدای ۴۰ سری جهیزیه به ارزش ۸ میلیارد ریال، ۸ هزار بسته در قالب مشق احسان به ارزش ۱۶ میلیارد ریال و ۲۵ هزار پک بهداشتی به ارزش ۱۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال از دیگر اقدامات بوده است.

معاون مدیرکل ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) در استان همدان با تأکید بر اینکه در مجموع کمک‌های مومنانه در راستای پیشگیری، کنترل و مقابله با ویروس کرونا  به ارزش ۲۶۰ میلیارد ریال توزیع شده است تصریح کرد: ستاد فرمان حضرت امام(ره) اقدامات ارزنده‌ای در حوزه‌های اقتصادی و خدمات اجتماعی توسط بنیاد برکت و بنیاد اجتماعی احسان در سطح کشور و استان به انجام رسیده است.

وی در ادامه به ساخت و تکمیل ۷۰ باب مدرسه با ۳۵۰ کلاس درس و اعتباری بالغ بر۴۰ میلیارد ریال اشاره کرد و گفت: ساخت و تکمیل ۲۲ باب مسجد با اعتبار ۲۴ میلیارد ریال، ساخت و تکمیل ۱۷ باب مسکن محرومین با اعتبار ۱۱ میلیارد ریال و تکمیل بیمارستان برکت آیت‌الله بهاری شهر بهار با اعتباری بالغ بر ۷۴ میلیارد ریال از دیگر اقدامات ستاد فرمان امام(ره) در همدان است.

چهاردولی از تامین هزینه احداث ۷ باب خانه عالم در روستاهای ملایر با اعتبار ۶.۵ میلیارد ریالی خبر داد و اضافه کرد: ساخت و تکمیل کتابخانه ماماهان فامنین با اعتباری بالغ بر ۳ میلیارد ریال و کتابخانه مریانج با اعتبار حدود ۳ میلیارد ریال جزو خدمات فرهنگی ستاد بوده است.

وی در بخش دیگری از سخنانش از حمایت طرح‌های اقتصادی بنگاه محور با اولویت مناطق محروم یاد کرد و متذکر شد: ستاد فرمان امام در استان در ۶ طرح اشتغالزایی با اعتبار ۷۳۵ میلیارد ریال مشارکت داشته است.

معاون مدیرکل ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) در استان همدان خاطرنشان کرد: بیمه برکت در سطح روستاهای استان فعالیت چشمگیری داشته به طوری که بیش از ۵ هزار بیمه‌نامه مسوولیت و حوادث صادر شده است.

وی از مشارکت در احداث یک‌هزار و ۲۹۴ واحد طرح مسکن ملی خبر داد و یادآور شد: به منظور تعمیر و تجهیز ۱۲۰ باب خانه عالم در سطح استان ۷ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال هزینه شده است.

چهاردولی با بیان اینکه طرح سرمایه‌گذاری حمایتی اشتغال برکت در شهرستان اسدآباد و در مرحله اول، نسبت به ایجاد ۳۱۰ شغل با اعتباری بیش از ۱۶۰ میلیارد ریال با نرخ سود ۴ درصد در زمینه‌های پرورش دام سنگین و سبک، پرورش بوقلمون، پرورش آبزیان، تولید پیل خورشیدی، صنایع خورشیدی، و گیاهان دارویی اقدام شده است افزود: در مرحله دوم ۲۴۰ مییارد ریال ۶۰۰ اشتغال ایجاد شده است.

وی با تأکید بر اینکه فاز اول طرح اشتغالزایی برکت در شهرستان نهاوند ۳۴۰ شغل با اعتباری بالغ بر ۱۴۰ میلیارد ریال در زمینه پرورش بوقلمون، خدمات فنی، آرایشگری، صنایع تبدیلی و پرورش قارچ انجام شده است اظهار کرد: طرح جهش تولید در دیمزارها در ۱۲۴ هزار هکتار از اراضی دیم و آیش در همدان اجرایی شده است.

انتهای پیام/89033/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول