اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دیگر رسانه ها

قبای ایتالیا، بافته‌های سیاست و چرخ نخ ریسی گاندی

نیازی نبود بادی بوزد و بارانی بیاید تا گوشه قبا یا پرده ای از زندگی کسی در جایی کنار برود و معلوم شود ما پارچه ایتالیایی مصرف می‌کنیم و کریستال چک و تلویزیون کره‌ای.

قبای ایتالیا، بافته‌های سیاست و چرخ نخ ریسی گاندی

گروه دیگر رسانه‌های خبرگزاری فارس: نیازی نبود بادی بوزد و بارانی بیاید تا گوشه قبا یا پرده ای از زندگی کسی در جایی کنار برود و معلوم شود ما پارچه ایتالیایی مصرف می‌کنیم و کریستال چک و تلویزیون کره‌ای؛  و کلا هر چه که « خارجی» است روی چشم می‌گذاریم. 

 کافی است نیم نگاهی به خودمان بیندازیم. حسن ماجرای «ساخت ایتالیا» این است که حقیقت آنچه هستیم را در پس تمام لفافه ها و شعارها، کاملا عریان تر از همیشه، به رخمان می کشد و نشان می دهد که ما را «فرهنگ» می سازد نه «سیاست» و تا «فرهنگ» نباشد هر چه در «سیاست» رشته کنی و  ببافی پنبه می شود، تا باور رفتارساز در فرهنگ شکل نگیرد آنچه در سیاست می گوییم چیزی جز  ارتعاش هوا نخواهد بود: یک رویداد فیزیکی خالی از معنا. 

کسی را نباید ملامت کرد. هر کس به گوشه قبای خودش نگاه کند، علی الخصوص اهالی سیاست. رییس جمهور هم یکی از خود ماست که برای چند صباحی انتخابش کردیم که مطابق نظر ما عمل کند و ما در نظر و عمل با خودمان صادق و رو راست نیستیم. 

این بی صداقتی از همین واکنش‌ها به پارچه ایتالیایی قبای رییس جمهور هم به خوبی هویداست. چنان برآشفته ایم گویی آن کسانی که از بام تا شام راست و دروغ برای فروش جنس شان جمله «این پارچه‌اش ترک است» از دهانشان نمی افتد از اکتشافات مریخ نورد اخیر است ! 

به آقای ریبس جمهور و سایر سیاستمداران محترم هم باید گفت ما انتظار نداریم شما در راستای تقویت تولید ملی راه بزرگی مانند گاندی را بروید که چند ساعتی را با دست خودش نخ می‌ریسید و از همان پارچه‌های نخ ریسی داخلی لباس می‌دوخت و چهره تکیده‌اش در پشت همین چرخ نخ ریسی از مشهورترین تصاویر قرن بیستم است. نه، ما چنین توقعی نداریم. آنچه می‌خواهیم فقط روراستی است، همین. نمی‌شود در شعار  مثل گاندی باشیم و در رفتار مانند مخالفانش!

منبع: الف

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول