اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  فارس

هنر رسانه در راستای ترویج فرهنگ مهدویت باشد

نماینده ولی فقیه در استان فارس گفت: اصحاب رسانه به‌عنوان افرادی بی توقع و بی سر و صدا باید برای جریان سازی، تبلیغات دینی و اهداف نظام اسلامی گام بردارند.

هنر رسانه در راستای ترویج فرهنگ مهدویت باشد

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، آیت الله لطف الله دژکام ظهر امروز به مناسبت دهه مهدویت در جمع خبرنگاران اظهار داشت: استان فارس به ویژه شیراز سومین حرم اهل بیت (ع) با تشکیل شورای عالی معرفت، در راستای ترویج فرهنگ مهدوی با انجام فعالیت های دینی و تبلیغی گام های محکم و استواری برداشته است.

وی همچنین به ضرورت برگزاری نماز امام زمان اشاره کرد و افزود: نماز امام زمان (عج) در یکی از مساجد شیراز با حضور نماز گذران برگزار می شود.

دژکام با اشاره به نقش مهم رسانه‌ها در راستای ترویج فرهنگ مهدویت گفت: اصحاب رسانه به‌عنوان  افرادی بی توقع و بی سر و صدا باید برای جریان سازی، تبلیغات دینی و اهداف نظام اسلامی گام بردارند.

مدیر حوزه علمیه منصوریه شیراز نیز در ادامه این نشست اظهار داشت: ریشه تمام ناهنجاری ها و معضلات اجتماعی، نداشتن معرفت و دوری از فرهنگ مهدوی است که باید مورد توجه دستگاه های فرهنگی ومذهبی قرار گیرد.

آیت‌الله علیرضا حدائق بیان داشت: رسانه به عنوان حلقه اتصال با قلم و تبلیغات، اگر حتی یک نفر را با خداوند و فضائل امام عصر آشنا کند دین خود را ادا کرده است.

دبیر شورای عالی قرآن و عترت افزود: برای کاهش آشفتگی در برنامه های قرآن وعترت با برپایی پنچ نشست با حضور فعالان قرآنی طرح های ملی "من قرآن را دوست دارم، نورالثقلین، جز ۳۰ قرآن، واژه های قرآنی و نیز بانک اطلاعاتی در فضای قرآن و عترت" به تصویب رسید.

قائم مقام شورای قرآن وعترت نیز در این نشست،گفت: یکپارچه سازی، سرمایه گذاری عرصه مهدویت در قالب برنامه های فرهنگی، آموزشی، درمانی، پویش جشن خانگی مهدوی و نیز جشن ۱۵ سالگی پسران از دیگر برنامه های بنیادمهدوی است.

حجت الاسلام محمدحسین حدائق اضافه کرد: برگزاری مسابقه کناب نسیم انتظار در مورد گفتارهای ولیعصر(عج)، توزیع سه هزار بسته معیشتی در قالب طرح حمایت مهدوی از جمله فعالیت های این نهاد است.

انتهای پیام/ن

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول