اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  صنعت ، تجارت ، بازرگانی

آخرین وضعیت صادرات برق و گاز ایران به عمان/ تدوین نقشه راه توسعه تجارت به کشورهای عربی

مدیرکل دفتر عربی و آفریقایی سازمان توسعه تجارت ایران با اشاره به تدوین برنامه توسعه تجارت ایران با کشورهای همسایه عربی گفت: پیگیر صادرات گاز و برق به عنوان دو پروژه صادراتی ایران به عمان هستیم.

آخرین وضعیت صادرات برق و گاز ایران  به عمان/ تدوین نقشه راه توسعه تجارت به کشورهای عربی

فرزاد پیلتن در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس در مورد برنامه‌های سازمان توسعه تجارت ایران برای توسعه صادرات به کشورهای همسایه عربی اظهار داشت: سازمان توسعه تجارت ایران  برنامه‌هایی برای توسعه روابط تجاری با کشورهای عمان و قطر دارد که به عنوان نمونه برنامه‌ریزی کرده‌ایم تا بتوانیم در سال آینده کمیسیون مشترک اقتصاد دو کشور ایران و عمان را با حضور مسئولان وزارت صمت در مسقط برگزار کنیم.

مدیرکل دفتر عربی و آفریقایی سازمان توسعه تجارت ایران بیان داشت: کمیته پیگیری تفاهمات هجدهمین اجلاس کمیسیون مشترک ایران و عمان در تهران در سال جاری به صورت مجازی برگزار شد و امیدواریم که بتوانیم این کمیته را در سال آینده نیز برگزار کنیم تا تفاهماتی که در زمینه های مختلف بین دو کشور منعقد شده را پیگیری کنیم.

وی افزود: از جمله این تفاهمات منعقده می‌توان تسهیل حمل و نقل دریایی، روابط بانکی دو کشور، تسهیل تردد تجاری دو کشور و تاسیس مراکز تجاری و دفاتر بازاریابی برای شرکت ها و تبادل هیات‌های تجاری نام برد. 

مدیرکل دفتر عربی و آفریقایی سازمان توسعه تجارت ایران گفت: البته ما در سازمان توسعه تجارت ایران به عنوان دبیرخانه کمیسیون مشترک اقتصادی بین دو کشور از سایر دستگاه‌ها نیز پیگیری‌های لازم را خواهیم داشت و پروژه‌هایی که در حوزه سایر دستگاه‌هاست را پیگیری می‌کنیم تا سریع تر به مرحله اجرا برسد. 

وی افزود: مهم‌ترین پروژه‌هایی که در دستور کار جمهوری اسلامی ایران و دولت عمان قرار دارد پروژه صادرات گاز است که توسط وزارت نفت در حال پیگیری است و ما هم در واقع به عنوان کمیسیون مشترک پیگیری تسریع در اجرای این پروژه هستیم. 

پیلتن بیان داشت: همچنین پیگیر اجرای  پروژه اتصال برق خط الکتریکی و یا صادرات برق از جمهوری اسلامی ایران به عمان توسط وزارت نیرو  هستیم.

وی افزود: علاوه بر این مسائل به دنبال امضای یک نقشه راه تجاری برای رسیدن به هدف مشخصی در سه سال آینده در روابط اقتصادی و تجاری دو کشور ایران و عمان هستیم و در ارتباط با دیگر کشورهای عربی مانند قطر نیز  اقدامات مشابه در سازمان طراحی شده تا بتوانیم روند رو به رشد روابط تجاری با کشورهای عربی در سال آینده را شاهد باشیم. 

انتهای پیام/ب

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول