اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  نفت و انرژی

تولید 5500 میلیون کیلووات ساعت برق هسته‌ای/عملکرد نیروگاه اتمی بوشهر در سال 99+اینفوگرافیک

میزان تولید برق نیروگاه اتمی بوشهر در سال 1399 به بیش از 5500 میلیون کیلووات ساعت رسید.

تولید 5500 میلیون کیلووات ساعت برق هسته‌ای/عملکرد نیروگاه اتمی بوشهر در سال 99+اینفوگرافیک

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، واحد یکم نیروگاه اتمی بوشهر به عنوان تنها تبدیل کننده انرژی هسته‌ای به انرژی برق در سال 1399، مجموعا 5527 میلیون کیلووات برق تولید کرده که از این میزان 5053 میلیون کیلووات وارد شبکه برق کشور شده است.

بدین ترتیب از ابتدای فعالیت واحد یکم نیروگاه اتمی بوشهر در سال 1390 تا کنون، 47726 میلیون کیلووات برق تولید شده و 43444 میلیون کیلووات برق نیز به شبکه توزیع برق تحویل داده شده است.

*4 ماه توقف نیروگاه اتمی بوشهر، عامل کاهش 18 درصدی تولید برق

تولید برق نیروگاه اتمی بوشهر نسبت به مدت مشابه سال گذشته 18 درصد کاهش داشته است.

در همین راستا براساس اطلاعات بدست آمده از منابع موثق علت این کاهش، توقف تولید به منظور تعویض سوخت نیروگاه در ماه‌های اردیبهشت و خرداد سال 99 و همچنین تعطیلی نیروگاه در ماه‌های بهمن و اسفند سال جاری به دلیل درخواست وزارت نیرو مبنی بر آمادگی کامل تولید برق در پیک تابستانی عنوان شده است.

*نقش نیروگاه اتمی بوشهر در حفظ محیط زیست

با توجه به اینکه فرآیند تولید برق در نیروگاه اتمی بوشهر بدون استفاده از منابع فسیلی نظیر گاز و گازوییل انجام می‌شود، لذا میزان صرفه‌جویی انجام شده در مصرف سوخت‌های فسیلی نیروگاه اتمی بوشهر در سال 1399 معادل 8.7 میلیون بشکه نفت خام برآورد می‌شود.

از طرفی یکی از نکات مثبت به کار گیری انرژی هسته‌ای در زمینه تولید برق، جلوگیری از انتشار گازهای آلاینده محیط زیست است، از این رو فعالیت نیروگاه اتمی بوشهر از منتشر شدن 4.5 میلیون تن گاز آلاینده در سال جاری جلوگیری کرده و از این منظر، نقش قال توجهی در حفظ محیط زیست ایفا نموده است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول