اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گلستان

بودجه شهرداری گنبدکاووس در سال ۱۴۰۰ مبلغ ۹۵۰ میلیارد تومان تعیین شد

شهردار گنبدکاووس گفت: با برگزاری جلسات با اعضای شورای شهر اسلامی و پیش‌بینی‌های انجام شده بودجه شهرداری در سال ۱۴۰۰ مبلغ ۹۵۰ میلیارد تومان تعیین شد.

بودجه شهرداری گنبدکاووس در سال ۱۴۰۰ مبلغ ۹۵۰ میلیارد تومان تعیین شد

منصور طعنه‌گنبدی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در گرگان اظهار کرد: یکی از گره‌های کور ترافیک شهری در مسیر شمالی حوالی مصلی اهل سنت بود که با بهره‌برداری از پل «گدم آباد» این مشکل ترافیکی مرتفع شده و در مواقع اضطراری و وقوع حوادث به مانند پدافند غیرعامل می‌تواند در تخلیه شهر موثر باشد.
وی با اشاره به قدمت شهر گنبدکاووس تصریح کرد: شهر گنبدکاووس یک شهر با قدمت دیرینه و باستانی بوده که دارای ظرفیت‌های فراوانی در راستای کسب درآمد بوده که هنوز به فعل تبدیل نشده است.
شهردار گنبدکاووس خاطرنشان کرد: میدان فروش دام یکی از ظرفیت‌های خوب شهرستان است ولی متاسفانه به دلیل عدم زیرساخت‌های لازم مشکلاتی و معضلاتی مانند تخلیه فضولات در مسیر جاده نفت ایجاد کرده است.
وی ادامه داد: این میدان با توجه به اینکه یکی از بزرگترین میادین فروش دام کشور بوده دارای منابع مالی و درآمد خوبی است و می‌تواند از این منابع خود زیرساخت‌های لازم را فراهم کرده و فضای بهتری را به این امر اختصاص دهد.
طعنه‌گنبدی راه‌اندازی کشتارگاه صنعتی را یکی از پروژه‌های مهم شهرداری دانست و افزود: با توجه به اینکه گنبدکاووس تامین‌کننده گوشت قرمز شرق استان بوده با مشارکت بخش خصوصی اقدام به راه‌اندازی کشتارگاه صنعتی در روستای «حسن‌آباد» کردیم که فاز نخست آن به بهره‌برداری رسیده و پیش‌بینی می‌شود فاز دوم آن در سال آینده افتتاح شود.
وی بیان کرد: در فاز نخست تعداد کشتار دام سبک از ۱۵ راس به ۱۲۰ راس و دام سنگین به ۱۰۰ راس در روز ارتقاء یافته و تلاش می‌کنیم تا تعداد کشتار دام سبک را به طور متوسط روزانه به یک‌هزار راس و دام سنگین را به ۴۰۰ راس برسانیم.
شهردار گنبدکاووس گفت: در فاز دوم نیز پیش‌بینی شده تا به‌جای انتقال دام زنده از این شهرستان به استان‌های اطراف و پایتخت، دام‌ها در این کشتارگاه ذبح شده و به صورت فرآورده‌های دامی و گوشت بسته‌بندی و به استان‌های کشور ارسال شود.
وی از افزایش سرانه فضای سبز شهری خبر داد و ابراز کرد: در طول چهار سال با افزایش درختکاری و ایجاد پارک‌های محله‌ای سرانه فضای سبز از ۸.۴ به ۱۰.۴ ارتقاء یافته است.
طعنه‌گنبدی بیان کرد: یکی از فعالیت‌های مهم انجام شده توسط شورای اسلامی شهر و شهرداری در راستای درآمدزایی و زیرساختی این ارگان خریداری کارخانه سنگ‌شکن، معدن پنج و نیم هکتاری و راه‌اندازی کارخانه آسفالت ۱۲۰ تنی با هزینه ۲ میلیارد تومان بوده که با خرید و راه‌اندازی این پروژه‌ها توانستیم ۶ میلیارد تومان صرفه‌جویی برای شهرداری ایجاد شود و ۸۰ هزار تن مصالح سنگین از طریق همین کارخانجات تهیه شود.
وی ادامه داد: امسال در راستای نوسازی ناوگان حمل و نقل ۲۰۰ دستگاه تاکسی‌شهری و ۱۲ دستگاه مینی‌بوس به ناوگان حمل و نقل شهری افزوده شد.
شهردار گنبدکاووس خاطرنشان کرد: شهرستان گنبدکاووس تنها شهر در کشور است که شهروندان شهری را در برابر حوادث بیمه کرده و با این عمل توانستیم مبلغ ۶ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان خسارت بیمه را از طریق کشوری در وقوع سیل اخیر دریافت کنیم.
وی ادامه داد: برای کنترل ترافیک شهری و ارتقای امنیت شهر ۴۰ دستگاه دوربین در نقاط مختلف شهر جانمایی و فعال شده است.
طعنه‌گنبدی درباره پروژه‌های در دست اقدام شهرداری گفت: اصلاح پنج نقطه حادثه‌خیز، بهره‌برداری از نخستین پارک ارگانیک کشور (بوستان بسکی)، آغاز عملیات اجرایی پل روگذر واقع در میدان بسیج و بهره‌برداری از چهارمین ایستگاه آتش‌نشانی از مهمترین پروژه‌های در دست اقدام شهرداری در سال ۱۴۰۰ است.
وی بیان کرد: بودجه شهرداری در سال ۹۹ مبلغ ۱۸۰ میلیارد تومان بوده که پیش‌بینی می‌شود بیش از این مبلغ تخصیص یافته و بر این اساس بودجه سال ۱۴۰۰ را بر مبنای ۹۵۰ میلیارد تومان بسته شده و امیدواریم حداقل به یک‌هزار میلیارد تومان برسانیم.
انتهای پیام/2307

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول