اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  فارس

روح جوان‌گرایی آماده دمیدن در کالبد فرتوت شورای شهر/ ثبت‌نام ۷۳۸ نفر در انتخابات شورای شهر شیراز

۷۳۸ نفر داوطلب برای حضور در انتخابات سال آینده شورای شهر شیراز نام‌نویسی کرده‌اند که در این میان بیشتر نام جوانان به چشم می‌خورد و این، نشان از عزم جزم جوانان برای نشستن بر کرسی این پارلمان شهری است.

روح جوان‌گرایی آماده دمیدن در کالبد فرتوت شورای شهر/ ثبت‌نام ۷۳۸ نفر در انتخابات شورای شهر شیراز

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، نرم نرمک در کنار بوی عید و بهار، فضای جامعه به عطر انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای شهر نیز معطر می‌شود.

روز جمعه ۲۸ خردادماه سال آینده، انتخابات مهم و تعیین‌کننده قوه مجریه به‌عنوان یکی از سه قوه کشور که از جهاتی شاید مهمترین قوه نیز باشد، در کنار پارلمان محلی شهرها و روستاها برگزار خواهد شد.

در اولین قدم، طی یک بازه هشت روزه از ساعت ۸ صبح روز چهارشنبه ۲۰ اسفندماه تا ساعت ۱۴ روز چهارشنبه ۲۷ اسفند داوطلبان انتخابات شوراهای شهر ثبت‌نام خود را انجام دادند و ثبت‌نام شوراهای روستاها، مجامع عشایری و ریاست جمهوری در سال جدید انجام خواهد شد.

در مرکز استان و شهرستان شیراز طبق آخرین آمار اعلام شده توسط فرمانداری شهرستان شیراز، ۷۳۸ نفر متقاضی کاندیداتوری انتخابات در این شهرستان هستند که ۶۰۸ نفر برای شورای شهر شیراز، ۹۰ نفر برای شورای شهر صدرا، ۲۳ نفر برای شورای شهر خانه زنیان و ۱۷ نفر برای حضور در شورای شهر داریون ثبت‌نام کرده‌اند.

مقایسه تعداد داوطلبان انتخابات دوره پنجم شورای شهر شیراز با دور ششم نشان می‌دهد برای هر کرسی شورای شهر شیراز بدون احتساب رد صلاحیت‌ها، ۴۷ نفر رقابت خواهند کرد.

از مجموع ثبت‌نامی‌های انتخابات شوراهای شهر در شهرستان شیراز، ۴۲۲ نفر با حضور در فرمانداری به صورت حضوری ثبت‌نام کرده و ۳۱۶ نفر نیز آنلاین به یکی از طرق دفاتر پیشخوان، موبایل و یا نسخه دسکتاپ موفق به نام‌نویسی شده‌اند که از مجموع شرکت‌کنندگان ۶۲۶ نفر مرد و ۱۱۲ نفر زن هستند.

بیشترین متقاضی تصدی کرسی‌های سیزده‌گانه را به ترتیب کارمندان، مشاغل آزاد، بازنشستگان و فرهنگیان تشکیل داده‌اند که ۳۵۰ نفر دارای مدرک کارشناسی، ۲۹۸ نفر کارشناسی ارشد، ۵۶ نفر دکترا، ۱۹ نفر کاردانی و ۱۵ نفر دارای مدرک حوزوی هستند.

خوشبختانه با سرلوحه قرار دادن سخنان مقام معظم رهبری مبنی بر حضور جوانان در عرصه‌های مختلف مدیریتی، نزدیک به ۵۰ درصد از کاندیداهای شوراهای شهر در شیراز را جوانان ۳۰ تا ۴۰ ساله تشکیل داده و تنها حدود پنج درصد از داوطلبان بالای ۶۰ سال هستند.

به گفته محمدرضا امیری، فرماندار شهرستان شیراز، اسامی ثبت نام شدگان برای استعلام به مراجع ۴ گانه ارسال شده که ۱۰ روز برای این مهم فرصت باقی است و سپس به هیأت اجرایی و در نهایت به هیأت نظارت ارجاع خواهد شد.

به گزارش فارس، چهره‌هایی شاخص و سابقه‌دار در این دوره از انتخابات شوراهای شهر به ویژه برای شورای شهر شیراز کاندیدا شده‌اند که می‌توان به تعداد قابل توجهی از اعضای کنونی و دور قبل شورای شهر شیراز، تنی چند از مدیران کل استان، چندین چهره فرهنگی و ورزشی اشاره کرد.
در این میان چهره هایی کمتر شناخته شده اما جوان، متعهد و متخصص نیز به دعوت حضرت آیت الله خامنه ای لبیک گفته و راهی کارزار انتخابات شورای شهر شیراز شده اند.

نکته قابل توجه ثبت نام مجدد بسیاری از اعضای کنونی شورای شهر شیراز است، کسانی که علاوه بر عملکرد غیرقابل قبول و گاها خلاف شعارهایشان، دور قبل نیز به لطف نمایندگان اصلاح طلب مجلس دهم و فرماندار سابق توانستند با لیستی موسوم به امید راهی پارلمان شهری شیراز شوند.

انتهای پیام/ن/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول