اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  احزاب و تشکل ها

اقتدار یک ملت بزرگ، یعنی تبدیل تهدید به فرصت

جمعیت جانبازان انقلاب اسلامی با صدور بیانیه‌ای ضمن گرامیداشت روز پاسدار و جانباز، تاکید کرد:اقتدار یک ملت بزرگ، یعنی تبدیل تهدید به فرصت.

اقتدار یک ملت بزرگ، یعنی تبدیل تهدید به فرصت

به گزارش خبرگزاری فارس، جمعیت جانبازان انقلاب اسلامی با صدور بیانیه‌ای ضمن گرامیداشت روز پاسدار و جانباز، تاکید کرد: زمانی در تهدید و تحریم، نظام سلطه ما را از خرید سیم خاردار محروم نگه داشتند و امروز با تمام ظرفیت‌های بین‌المللی و منطقه‌ای‌شان قادر نیستند جلوی صدور سامانه‌های پدافندی و موشکی ما را در تدارک جبهه مقاومت و مبارزان عدالتخواه بگیرند.

در متن این بیانیه که همزمان با میلاد امام حسین (ع) و حضرت اباالفضل‌العباس (ع) و سالروز گرامیداشت مقام پاسدار و جانباز  منتشر شده، ضمن تبریک و گرامیداشت این مناسبت های شوق انگیز آمده است: بعثت، غدیر، عاشورا، نیمه شعبان و قیام منجی عالم بشریت نمایش صراط مستقیمی است که خداوند تبارک و تعالی برای ادامه ماموریت حضرت آدم تا خاتم برای بشریت رقم زده است. جامعه و نسل‌ها در تمامی اعصار نیازمند نقشه راهی است که حضرت حق با هدایت‌های وحیانی، آن را پیش روی امت پیامبر اعظم (ص) ترسیم کرد و در غیاب منجی عالم بشریت، گنج‌های پنهان وجود انسان به اعلا درجه، تحت هدایت آن ذخیره هستی به ظهور خواهد پیوست.

این جمعیت با تاکید بر اینکه پاسداری و صیانت از امر الهی و جانبازی و صبوری برای تحقق امر الهی صفت و توصیه همه انبیا و اولیا در طول تاریخ بشر بوده است تا ولایت‌الله جهان، درون و برون امت‌ها را به سوی جامعه توحیدی و آیین حکمرانی الهی رهنمون گرداند، افزود: بهره‌مندی همه انسان ها از این صفات می‌تواند به قدر بصیرت و مراقبت آنها راهگشا باشد. کم نبوده‌ و نیستند مردمانی که از خورشید ولایت الهی و نبوی سر پیچیدند و ارابه‌کش ولایت شیطان شدند. فرعون، نمرود و ... ، بنی امیه، بنی مروان و... ، استکبار جهانی، صهیونیسم و ارابه‌کشان سلطه آمریکا، همپیمانانش و نفوذی‌های داخلی غرب پرست جلوه‌های خروج از ولایت الهی و سقوط در قهقرای آیین شیطانی هستند.

در ادامه این بیانیه آمده است: توحید، عبودیت، بصیرت، دشمن شناسی و گام نهادن بر رد پایی که امام جامعه بر صراط مستقیم طی می‌کند، از آموزه‌های بزرگ کلام وحی و فراز های دلنشینی است که در این روزها همه ما تکرار آن را از دعای شعبانیه می‌خوانیم الْفُلْک الْجَارِیةِ فِی اللُّجَجِ الْغَامِرَةِ......وَ اللاَّزِمُ لَهُمْ لاَحِقٌ‌(اهل بیت عصمت وطهارت، همچون کشتی روان در اقیانوس‌های عمیق هستند، هرکه به آن توسّل جوید ایمنی یابد و هرکه آن را رها کند غرق شود، پیش افتاده از آن‌ها از دین خارج است و عقب مانده از آنان نابود است و همراه شدگان با این کشتی ملحق به‌حق است. و این چنین است که از کلام نازل وحی الهی تا کلام ساعد ائمه طاهرین در ادعیه، همه و همه ما را به این همراهی به دور از افراط و تفریط می‌خوانند، ترجمان واقعی  «ایاک نعبد و ایاک نستعین».

جمعیت جانبازان با یادآوری اینکه مکاتب و ایسم‌های فلسفی، سیاسی، اجتماعی و حقوقی بشرساخته قادر نیستند به درک عمق حقیقت هستی نائل شوند و انسان را از جلوه‌های قدرت، ثروت، شهرت و شهوت دنیا به عالم معنا متوجه کنند، خاطرنشان کرد: این مکاتب در طراحی نظامات بشری و آیین حکمرانی تا مرز کسب لذت دنیاطلبی، زیاده‌خواهی و اعمال فرعونیت بر همه چیز و همه کس پیش می‌روند و خود در آتش جهنمی که افروختند گرفتار می‌آیند و پیروانشان را هم به نابودی می‌کشند. 

جمعیت جانبازان انقلاب اسلامی با تاکید بر اینکه فتح مکه، بدر، خیبر، ... و پیروزی انقلاب اسلامی، سربرآوردن جبهه مقاومت منطقه، حزب‌الله لبنان، انصارالله یمن، حشدالشعبی عراق، فلسطین و مجاهدان سوریه و افغانستان و ... جلوه‌هایی از صراط روشنی است که بعثت، غدیر، عاشورا و انقلاب اسلامی ایران پیشروی جهانیان قرار داده است و می‌توان نقش نیروی قدس و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را در نقطه به نقطه سازماندهی این مجاهدت ها ملاحظه کرد. اعیاد شعبانیه به ویژه ولادت حضرت سیدالشهدا(ع) و روز پاسدار و ولادت حضرت ابوالفضل‌العباس (ع) روز جانباز نیز نویدبخش افول مکاتب و ایسم‌های بشرساخته به ویژه استکبار جهانی و صهیونیسم در روزگار ماست.

جمعیت جانبازان با اشاره به اینکه ملتی که با عقلانیت، معنویت، روحیه انقلابی، بصیرت، شجاعت و برپایی آرمان‌هایش بدون کمترین عقب‌گرد و انفعال، ۴۲ سال پر فراز و فرود را پشت سر گذارد، اکنون با پرچم تحول‌آفرین منشور گام دوم تحولات داخلی، منطقه‌ای و بین‌المللی را با انتخابات ۱۴۰۰ و در آستانه ورود به قرن جدید به پیش می‌برد، یادآور شد: زمان دفاع مقدس در تحمیل تحریم، نظام سلطه ما را در تحریم و ممنوعیت خرید سیم خاردار قرار داده بودند و امروز با تمام ظرفیت‌های بین المللی و منطقه‌ای‌شان قادر نیستند جلوی صدور سامانه‌های پدافندی و موشکی و پهپادها و موشک‌های پیشرفته ما را در تدارک جبهه مقاومت و مبارزان عدالتخواه مانع شوند. این یعنی اقتدار یک ملت بزرگ، یعنی تبدیل تهدید به فرصت.

این جمعیت در خاتمه بیانیه مذکور با تاکید بر اینکه به هدیه بزرگ جانبازی و پاسداری‌مان برآمده از مکتب امامین انقلاب، میراث خون شهیدان و ملت سلحشور افتخار می‌کنیم، اضافه کرد: تا آخر در وسط میدان حادثه، حماسه و ایثار باقی مانده و با امید به افق روشن پیش رو  هستی مان را برای گسترش مکتب سلیمانی و اهتزاز این پرچم نثار خواهیم کرد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول