اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  صنعت ، تجارت ، بازرگانی

جزئیات برنامه ستاد رفع موانع تولید در سال جدید/اصلاح مقررات صادرات و واردات

در آخرین جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید در سال جاری، مشکلات موجود در بخش تجارت بین‌المللی بررسی و پیشنهاداتی برای اصلاح مقررات صادرات و واردات مطرح شد.

جزئیات برنامه ستاد رفع موانع تولید در سال جدید/اصلاح مقررات صادرات و واردات

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، برخی مخاطبان سامانه «فارس من» با ثبت سوژه ای با عنوان «نهضت حمایت از تولید داخل، اشتغالزایی و کارآفرینی به پا شود» خواستار پیگیری این موضوع شدند. قطعا رفع موانع واحدهای تولیدی نقش موثری در ثبات فرصت های شغلی و همچنین ایجاد فرصت های جدید شغلی خواهد داشت.

در این خصوص در یکصد و یازدهمین جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید که در وزارت صنعت، معدن و تجارت برگزار شد، ضمن بررسی مشکلات موجود در بخش تجارت بین‌المللی، پیشنهاداتی در خصوص مقررات صادرات و واردات نیز مطرح شد.

در این جلسه علاوه بر بررسی مصوبه ستاد اقتصادی دولت در خصوص امهال بدهی ارزی تولیدکنندگان، نماینده اتاق ایران پیشنهاداتی را در خصوص بررسی مقررات صادرات و واردات ارائه کرد و مقرر شد این پیشنهادات برای بررسی بیشتر به کمیته تخصصی ستاد ارجاع داده شود و نتیجه نهایی اعلام شود.

همچنین در این جلسه خلاصه‌ای از اولویت‌ها، سیاست‌ها و برنامه‌های ستاد در سال 1400 ارائه و مطرح شد.

بر اساس گزارش، ارائه شده شناسایی مقررات و ضوابط مخل تولید و هم‌افزایی با دستگاه‌های ذی ربط برای حل و فصل موانع، تهیه بسته‌های حمایتی و تسهیل کننده فضای تولید و کسب و کار (به ویژه صنایع پیشرو)، بسترسازی برای افزایش ضمانت اجرایی مصوبات کارگروه‌های استانی و ستاد، تقویت کارگروه‌های استانی و افزایش نقش نظارتی ستاد و نظارت بر فعالیت این کارگروه‌ها، تهیه برنامه احیا واحد‌های غیرفعال و پیگیری و تعیین تکلیف واحدهای تولیدی تملک شده توسط سیستم بانکی، پیگیری راه‌اندازی طرح های نیمه تمام به ویژه مناطق آزاد و ویژه طرح های ملی و مهم، توافق با قوه قضائیه در راستای حل و فصل مشکلات ۶۹۱ واحد تولیدی ورشکسته به عنوان اهم رویکردهای جدید ستاد در سال آینده و موضوعات در دست اقدام عنوان شدند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول