اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  تهران

برخورد با سودجویان فروش سمندر در شهریار

رئیس اداره محیط زیست شهرستان شهریار با اشاره به سوء استفاده برخی سودجویان برای فروش سمندر لرستانی در بازار فروش آبزیان گفت: یگان حفاظت محیط زیست با نظارت و پایش مستمر و روزانه با متخلفین برابر قوانین و مقررات برخورد می‌کند.

برخورد با سودجویان فروش سمندر در شهریار

به گزارش خبرگزاری فارس از شهریار، شیدا آکار رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان شهریار عصر امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: با توجه به فرا رسیدن ایام نوروز و ضرورت حفاظت و حمایت از گونه‌های زیست محیطی به ویژه گونه اندمیک سمندر لرستان که در برخی موارد ممکن است در بازار فروش آبزیان تزئینی و ماهیان قرمز ایام عید نوروز و نگهداری آن در آکواریوم، در سطح شهر توسط سودجویان بفروش برسد، از این رو یگان حفاظت محیط زیست با نظارت و پایش مستمر و روزانه با متخلفین برابر قوانین و مقررات برخورد می‌کند.

وی گفت: با توجه به اهمیت موضوع و به موجب اصل پنجاهم قانون اساسی کشور که حفاظت از محیط زیست و جلوگیری از آن را یک وظیفه عمومی می‌داند از همه عموم در خواست می‌گردد در صورت مشاهده موارد فوق، موضوع را از طریق شماره تماس ۶۵۲۷۸۵۵۰- ۶۵۲۷۸۵۵۲ (۰۲۱) و یا سامانه تلفن گویا ۱۵۴۰ به حفاظت محیط زیست شهرستان شهریار اطلاع دهند تا ضمن برخورد قانونی با متخلفین محیط زیست، گونه‌های کشف شده به زیستگاه‌های اصلی خود در استان لرستان انتقال یابند.

رئیس حفاظت محیط زیست شهرستان شهریار بیان کرد: سمندر کوهستانی لرستان یکی از زیباترین گونه های سمندر بوده که طول تقریبی آن ۱۴ سانتی متر و جزو خزانه ژنتیکی باارزش فون دوزیستان ایران می باشد و این گونه نخستین بار در سال ۱۹۳۸ توسط KAISER از شمال شهبازان استان لرستان و بخش پاپی جنوب شرقی شهرستان پلدختر و شمال خوزستان یافت شد. 

آکار اضافه کرد: برخی از اهالی منطقه، این جاندار زیبا را با نام‌های حاجی باریکو، قمی یا وقفی و چرق و پرق می‌شناسند و این گونه در طبقه بندی لیست سرخ IUCN در طبقه به شدت در معرض خطر انقراض یا بحرانی قرار گرفته است و روند جمعیتی آن روبه کاهش می باشد و از مهمترین عوامل تهدید کننده آن "تخریب زیستگاه آن" به اشکال مختلف است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول