اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

«الحریری»: با تشکیل دولت جدید، اجازه سقوط ارزش لیره را نخواهم داد

نخست وزیر مأمور به تشکیل کابینه لبنان بعد از دیدار با رئیس جمهور این کشور گفت که دو طرف بر سر تسریع در روند تشکیل کابینه جدید به توافق رسیدند.

«الحریری»: با تشکیل دولت جدید، اجازه سقوط ارزش لیره را نخواهم داد

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «سعد الحریری»، نخست وزیر مأمور به تشکیل کابینه لبنان از توافق با رئیس جمهور این کشور برای ادامه گفت‌وگو‌ها جهت دست‌یابی به راه حلی برای تشکیل دولت در سریعترین زمان ممکن خبر داد.

رسانه‌های لبنان امروز جمعه به نقل از حریری نوشتند که او بعد از دیدار با میشل عون، از جدیت دو طرف برای تشکیل کابینه جدید خبر داده است.

نخست‌وزیر مأمور به تشکیل دولت جدید در لبنان شب گذشته بعد از اظهارت عون درباره کم‌کاری و ناتوانی‌ او (حریری) در تشکیل کابینه، او را به سنگ‌اندازی در مسیر تشکیل این کابینه و ناتوانی در اداره امور کشور متهم کرد و از او خواست در صورت ناتوانی از قدرت کناره گیری کند (جزئیات بیشتر).

حریری به رغم اظهارات شب گذشته، بعد از ظهر امروز درخواست میشل عون را اجابت کرد و سریعاً در کاخ ریاست جمهوری (بعبدا) حاضر شد. دیدار امروز او با عون بیش از یک ساعت طول کشید.

او بعد از این دیدار در برابر رسانه‌ها گفت: «با رئیس‌جمهور در مورد کابینه متشکل از ۱۸ وزیر «متخصص» برای جلوگیری از فروپاشی در کشور صحبت کردم».

حریری از زمان ارائه کابینه پیشنهادی مدعی شده که همه اعضای کابینه پیشنهادی او از نیروهای متخصص و توانمند بوده و می‌توانند کشتی به گل نشسته لبنان را نجات دهند.

رئیس جریان المستقبل لبنان پس از دیدار امروز گفت که به نظرات رئیس جمهور این کشور درباره کابینه گوش داده و قرار است آن دو دوشنبه آینده (دوم فروردین) بار دیگر در بعبدا دیداری تازه کنند.

او با بیان اینکه با میشل عون در مورد تداوم نشست‌ها به منظور رسیدن به کابینه در کوتاه‌ترین زمان ممکن به توافق رسیده، اظهار داشت که هدف از تشکیل کابینه جدید «جلوگیری از سقوط ارزش لیره» لبنان در برابر دلار است.

از تابستان گذشته که بندر بیروت منفجر و دچار تخریب گسترده شده، ارزش پول ملی لبنان در برابر دلار و سایر ارزها کاهش چشمگیری داشته و هم‌اکنون هر دلار، معادل ۱۵ هزار لیره مبادله می‌شود.

نزدیک به ۱۵۰ روز است که سعد الحریری از سوی میشل عون مأمور به تشکیل کابینه شده ولی تشکیل کابینه به دلیل اختلاف آن دو در توزیع وزارتخانه‌ها و تصدی آن‌ها توسط افراد و جریان‌ها به نتیجه‌ای نرسیده است.

انتهای پیام/
 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول