اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کهگیلویه و بویراحمد

کرونای انگلیسی در کهگیلویه و بویراحمد پخش شده است/ درخواست سهمیه ویژه واکسن کرونا برای گچساران و دنا

استاندار کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه ویروس کرونای انگلیسی در تمام استان پخش شده از درخواست استان برای اختصاص سهمیه ویژه واکسن کرونا در گچساران و دنا تاکید کرد.

کرونای انگلیسی در کهگیلویه و بویراحمد پخش شده است/ درخواست سهمیه ویژه واکسن کرونا برای گچساران و دنا

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، حسین کلانتری در یکصد و بیست و چهارمین نشست استانی  ستاد کرونا با تبریک اعیاد شعبانیه گفت: سال گذشته ورود بدون اطلاعی فردی به استان و نشست و برخواست وی باعث ابتلای بقیه به کرونا شد در کرونای انگلیسی هم شهروندی که در اهواز مبتلا شد وارد استان شده، به بیمارستان مرکز استان مراجعه کردند و متاسفانه هم این فرد و هم پزشک درمانگر فوت می‌کند.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه سه شهر گچساران، بهمئی و دهدشت با خوزستان در رفت‌وآمد هستند، افزود: از نگاه من ویروس انگلیسی کرونا کاملا پخش شده است چون از شهرهایی که نمونه گرفته شده موارد کرونای انگلیسی مثبت دیده شده است.

وی با بیان اینکه از دو ماه پیش گفتیم آتش خوزستان به استان ما سرایت می کند مردم رعایت کنید، افزود: می‌خواستیم عید امسال با استفاده از پروتکل‌ها و دستورالعمل‌ها مردم راحت‌تر از پارسال کارهایشان را انجام دهد  اما متاسفانه بی توجهی و ساده‌انگاری موجب شده پزشکان و پرستاران ما همچنان درگیر باشند.

وی با بیان اینکه به این اتفاق زلزله سی‌سخت اضافه شده، گفت:  نتیجه عادی انگاری‌های موجب شده همچنان درگیر باشیم اگر رعایت نکنیم مشکلات و تلفات ما بیشتر از خوزستان خواهد بود چرا که خوزستان زیرساخت‌های درمانی مجهزتر از ما دارد اما دانشگاه ما علی‌رغم اینکه یکسال اخیر ۳۰۰ میلیارد تجهیز و امکانات اضافه کرده اما فاصله ۱۰ سال و ۱۰۰ سال با یکسال قابل جبران نیست، این موضوع را بپذیریم.

مقام ارشد اجرای کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه تمام دستگاه‌های اطلاعاتی و نظامی از تصمیمات ستاد کرونا حمایت می‌کنند، افزود:  هم‌استان‌های عزیز که می‌خواهند تعطیلات به استان بیایند شرط ورود این است که به محض ورود، شخص و همراهان به اولین مرکز بهداشتی مراجعه تست بدهند و اگر مثبت باشند باید قرنطینه شوند.

وی با بیان اینکه برگزاری هرگونه تجمع در استان ممنوع است، گفت: تمام اقدامات ما بر مبنای تصمیمات ستاد ملی است، تمام محدودیت‌های یک شهر قرمز باید رعایت شود.از برگزاری هرگونه تجمعات پرخطر جلوگیری شود.

کلانتری خطاب به مردم مناطق سردسیری گفت: این آمدن و رفتن‌ها به مناطق گرمسیری و سردسیری باعث سرعت شیوع  کرونا در استان می‌شود.

استاندار با اشاره به ممنوعیت تردد، از ممنوعیت برپا کردن چادر در تمام میادین، پارک‌ها و فضای سبز در استان کهگیلویه و بویراحمد خبر داد و گفت: نمونه‌گیری‌ها در شهر سی‌سخت را افزایش یابد، درخواست می‌کنیم سهمیه ویژه‌ای برای واکسیناسیون دنا و گچساران به ما بدهند.

کلانتری با اشاره به اینکه دیروز ۷۰ درصد تست‌های یک شهرستان مثبت بود، گفت: با این شرایط هیچ کسی نباید آرامش داشته باشد به صراحت اعلام می‌کنم اگر کمک نکنیم شاهد مرگ و میرهای بی‌سابقه در استان خواهیم بود.

انتهای پیام/۸۲۰۲۴

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول