اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  آذربایجان شرقی

ایپک‌ پالاس نگینی در غرب تبریز

ایپک پالاس بزرگترین مرکز خرید در غرب تبریز به شمار می‌رود که توانسته جایگاه مطلوبی در بین اهالی این منطقه از شهر را کسب کنند.

ایپک‌ پالاس نگینی در غرب تبریز

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، مرکز خرید ایپک پالاس زیباترین و بزرگترین‌ مجموعه تجاری تفریحی غرب تبریز میزبان شهردار و رئیس شورای اسلامی و تنی چند از اعضای شورای اسلامی کلان‌شهر تبریز بود.

در این بازدید شهین‌باهر شهردار تبریز، شهرام دبیری رئیس شورای اسلامی شهر تبریز و آجودان‌زاده، صادق‌زاده و محرم محمدزاده از اعضای شورای از بخش‌های مختلف این مرکز خرید مدرن بازدید و در دیدار با اعضای موسس این مجموعه ‌و همچنین تعدادی از مالکین فروشگاه‌های تجاری در جریان موارد مطرح شده، قرار گرفتند.

احمدپور از مالکین مرکز خرید ایپک پالاس در مورد این مجموعه گفت: ایپک پالاس در فروردین سال 93 پروانه ساخت گرفته و 6 سال ساخت این مجموعه زمان برده بدون اینکه از سیستم بانک کوچکترین‌ کمکی گرفته شود و در زمان اخذ پروانه ساخت با شهرداری تسویه و بدون هیچ کمکی مالی این مجموعه بنا و به شهروندان عزیز تحویل داده شد.

 ایپک پالاس در 21 هزار متر زیربنا احداث گردید که شامل 2 طبقه زیرزمین و 3 طبقه هم ساختمان تجاری است. طبقه همکف و طبقه اول 147 مغازه از متراژهای 25 متر تا 250 متر شکل گرفته است. طبقه دوم 3 سالن پردیس سینمایی، هایپرمارکت در یک‌هزار و 200 متر مربع، فودکورت در 13 غرفه و شهربازی که موتورهای محرک مجموعه است. پارکینگ ایپک پالاس ظرفیت 250 خودرو دارد و سیستم سرمایش و گرمایش این مجموعه فن‌کویل و چیلر است.

وی در مورد علت ساخت چنین مجموعه مدرن در غرب تبریز بیان داشت: ما قبل از ساخت یک سری بررسی و تحقیقاتی را انجام دادیم و مشاهده کردیم که به‌طور مثال منطقه یک تبریز حدود 13 درصد جمعیت تبریز، منطقه 5 حدود 6 درصد و منطقه دو  حدود 10 درصد از مردم تبریز ساکن هستند اما تقریبا تمامی امکانات تبریز در منطقه شرق تبریز متمرکز بوده و همین سبب سفرهای درون‌شهری شده که پیامدهای آن ترافیک سنگین شامگاهی در سطح شهر است.

 این در حالی است که تراکم جمعیت در غرب تبریز بوده و 55 درصد جمعیت تبریز در 3 منطقه غرب بوده که کمترین امکانات را داشته و یک سری هم نظرسنجی از اهالی غرب تبریز در مورد خرید انجام دادیم که نتایج آن نشان می‌داد که اکثر مردم این منطقه خرید‌های خود را از منطقه بازار تبریز، نصف‌راه، شهرک نور انجام می‌دهند که معضلات زیادی را برای خریداران این منطقه  همانند دوری راه، ترافیک و عدم وجود پارکینگ و ... به همراه داشته است.

در استاندارد جهانی مجموعه‌ای ایجاد کردیم که هم امید به آینده برای مردم منطقه  به دنبال داشته و ارزش افزوده منطقه را هم به همراه داشته است.

از مزایایی ایپک پالاس می‌توانم اشاره کنم، کم‌عرض‌ترین راهرو 5 متر بوده و تا 10 متر راهرو داریم به هیچ عنوان از فضاهای کنار پله و زیرپله برای مغازه استفاده نکردیم و فضای مشایی بسیاری داریم. ارتفاع سالن‌ها 5 متر اما طبقه بالا 7 و نیم متر با دهنه بزرگ دارد.

اولین مرکز خریدی هستیم که هایپر در طبقه دوم بردیم با ارتباط مناسب آسانسور که مشابه آن را در مراکز خرید ایران و خارج از ایران ندیدیم و از مزایایی آن هم‌افزایی فراوانی است که مشتریان می‌توانند خرید، شهربازی، و فود کورت در یک طبقه استفاده نمایند،

نمازخانه مجموعه با تمامی امکانات فراهم شده و درب سرویس‌های بهداشتی اتوماتیک بوده و تمامی امکانات را فراهم کردیم‌.

به‌دلیل تحریم‌ها با شرایط سخت اقتصادی این فروشگاه را افتتاح کردیم و اما امروز فروشگاه‌های مستقر در این مرکز خرید از وضعیت خود راضی هستند.

نمای زیبا ایپک پالاس

احمدپور یادآور شد: نمای این مجموعه 60 متر طول و 18 متر ارتفاع داشته و نمی‌خواستیم پنجره‌ای به بیرون باز شود و برای ما طراحی نما خیلی مهم بود که بعد از بررسی‌های زیاد با آقای نیما ولیزاده که یادمان شمس در باغ گلستان را طراحی کرده بود، به توافق رسیدیم.

انتخاب متریال و نوع متریال یک تیم پروژه‌ای می‌خواست که مهندس حامد احمدپور به عنوان مدیر پروژه و مهندس بابازاده متخصص صنعتی‌سازی نما، آقای ادهمی قالب‌بندی و آقای نجعی نوع آلومینیوم مصرفی از تبریز و شرکت پاتیران، نما منحصربه‌فرد ایپک پالاس ساخته شد.

نمادی که از ایپک پالاس ساخته شد دقیقا الهام گرفته از تار و پود فرش تبریز با 2 گره است که هم اسم و هم نمای ایپک پالاس را ثبت ملی کرده و نکته‌ای که باید عنوان کنم، همه بخش‌های این نما در تبریز تهیه و ساخته شده که 14 هزار قطعه منحصر به‌فرد است.

در ساخت ایپک پالاس از نوآوری‌های روز دنیا استفاده شده است

درژه، یکی دیگر از مالکین مجتمع تجاری تفریحی ایپک پالاس در مورد سرمایه‌گذاری خود در تبریز، اظهار داشت: من سال‌ها‌ بود که در ایران حضور نداشتم، اما یک ایرانی و تبریزی هستم و برای خدمت به شهری که به آن تعلق دارم، پناهگاه حیوانات پردیس در زمینی به مساحت 49 هزار متر تاسیس و به NGO حمایت از حیوانات اهدا کردم.

وی افزود: عدم توازن امکانات رفاهی در تبریز سبب شده که در منطقه غرب تبریز کمترین امکانات رفاهی را شاهد باشیم و اکثر این‌چنین مجتمع‌هایی در سایر قسمت‌های شهر متمرکز شدند و بعد از مطالعه و نیازسنجی منطقه، ساخت این مجتمع در این مکان آغاز گردید و امیدوارم یادگاری خوبی از خود در شهر تبریز به جا گذاشته باشیم.

این سرمایه‌گذار تاکید کرد: در ساخت این مجموعه از نوآوری‌های روز دنیا استفاده کرده و نمای ایپک پالاس از تار و پود فرش اقتباس شده و منحصر به‌فرد است و از ویژگی‌های دیگر این مجتمع می‌توان اتاق فرمان، فیبرهای نور، نمازخانه که روشویی در خود آن تعبیه شده است.

دسترسی بسیار ساده و سریع تمامی طبقات پارکینگ به تمامی طبقات ساختمان از طریق آسانسورها، پله‌های برقی‌ و پله های متعدد، تامین روشنایی مطلوب‌، رعایت دقیق ضوابط و مقررات آتش‌نشانی و استفاده از جدیدترین و کاملترین سیستم‌های اعلام و اطفاء حریق شرایط استثنایی را برای استفاده از این فضا را فراهم آورده است.‌

شهردار تبریز گفت: تصور نمی‌کردم چنین مجموعه‌ای با این زیبایی و کیفیت در این منطقه شهر افتتاح گردد.

ایرج شهین‌باهر، بعد از بازدید مرکز خرید ایپک پالاس، گفت: امروز به همراه رئیس و اعضای شورای اسلامی شهر تبریز از این مرکز ارزشمند دیدار کردیم و این مرکز خرید به تنها باعث ارزش افزوده منطقه شده و فرصتی است به شهرک‌های اندیشه و آخمقیه و من مطمئن هستم، ایپک پالاس موجب رجوع شهروندان تبریزی از نقاط مختلف شهر به این منطقه و بازدید از این مرکز شده و من هم شخصا به همراه خانواده از این مرکز بازدید خواهیم کرد.

وی متذکر شد: جا دارد از موسسان این مجموعه زیبا تقدیر و تشکر کنم و با دید مثبت خود و تعصب‌شان به تبریز در این منطقه سرمایه‌گذاری کردند و امیدواریم در تمامی مناطق شاهد افتتاح چنین مجموعه‌هایی باشیم.

تجلیل از ارواحی مدیر بهره‌برداری ایپک پالاس

در پایان این بازدید از سوی آقایان درژه و احمدپور سهامداران ایپک پالاس با اهدا لوح تقدیری از مهندس مرتضی ارواحی که مدیر بهره‌برداری  این مجموعه هستند، تقدیر و قدردانی صورت گرفت‌ همچنین آقایان درژه و احمدپور در صحبت‌هایشان خاطرنشان کردند، جناب آقای مهندس مرتضی ارواحی برای راه‌اندازی مجتمع ایپک پالاس در شرایط سخت کرونایی و اقتصادی کشور، زحمات فراوانی کشیدند که  اکنون موفقیت‌های حاصل شده در این مجتمع زیر سایه زحمات ایشان می‌باشد.

انتهای پیام/60017/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول