اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سمنان

مهار کرونای انگلیسی در استان سمنان/ پرهیز از دورهمی‌های خانوادگی مدنظر باشد

استاندار سمنان با بیان اینکه چهار مورد کرونای انگلیسی در این استان گزارش شد که بلافاصله مهار شد، گفت: پرهیز از دورهمی‌های خانوادگی مدنظر باشد.

مهار کرونای انگلیسی در استان سمنان/ پرهیز از دورهمی‌های خانوادگی مدنظر باشد

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، علیرضا آشناگر عصر امروز در بیست و هفتمین نشست ستاد استانی مدیریت مقابله با کرونا در استان سمنان که در سالن یادگار امام (ره) استانداری برگزار شد، اظهار کرد: استان سمنان در ایام تعطیلات نوروز ۱۴۰۰ آمادگی استقبال و پذیرایی از گردشگران نوروزی و مسافران عبوری با هدف مدیریت مقابله با کرونا ویروس را ندارد.

وی با بیان اینکه خداوند پاداش زحمات کسانی را که برای مدیریت و مقابله باکرونا ویروس در استان سمنان خوش درخشیدند را اعطا کند، افزود: از تلاش‌های صدا و سیمای مرکز سمنان که برای مقابله با کرونا ویروس فرهنگ‌سازی خوبی داشتند، قدردانی می‌شود.

استاندار سمنان ادامه داد: بیش از یک سال است که کار مبارزه با کرونا ویروس را دنبال می‌کنیم و تلاش شبانه‌روزی را از سوی کادر درمانی شاهد هستیم و بخش‌های مختلف دولت همراه کادر درمان، برای پشتیبانی و خدمت به مردم برای مهار این ویروس در تلاش هستند.

آشناگر افزود: بازاریان و خیران، اصناف، نیروهای انتظامی، بسیج، سپاه و روحانیون و کارکنان دولت و ... در کنار کادر درمان هستند و برای مقابله با این ویروس قشری کم نگذاشت و در وهله نخست هیچ تجربه‌ای برای مقابله با این ویروس نبود و بعد از غافلگیری اولیه دوستان ما شناخت به دست آوردند و برای مقابله باکرونا ویروس تلاش کردند.

وی اضافه کرد: دولت و ملت دست در دست هم دادند و برای مقابله با کرونا ویروس در استان سمنان تلاش شد و سمنان در حصار هشت استان کشور قرار دارد و درست است که جمعیت کمی دارد؛ اما روابط با استان‌های مختلف زیاد است و احتمال شیوع کرونا ویروس در ایام عید وجود دارد.

استاندار سمنان بیان کرد: پنج شهرستان استان سمنان بر اساس رنگ‌بندی کرونا ویروس زرد و سه شهرستان آبی است و به نظرم موقعیت خوبی است؛ اما باید برای مقابله با کرونا ویروس همچنان در تلاش باشیم.

آشناگر با بیان اینکه چهار مورد کرونا ویروس انگلیسی در استان سمنان گزارش شد که به یاری خداوند و تلاش کادر درمان بلافاصله مهار شد، تصریح کرد: اگرچه مردم ما مهمان‌نواز هستند؛ اما برای حفظ جان هم‌وطنان ما آمادگی برای استقبال از مسافران و گردشگران را نداریم.

وی با بیان اینکه این محدودیت‌ها را با کمک یکدیگر باید ادامه داد و رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در دست اجرا قرار گیرد، تأکید کرد: برگزاری نمایشگاه‌ها ممنوع است و مجموعه اقدامات انجام‌شده نوید یک بهار خوش آب و هوا را می‌دهد.

استاندار سمنان عنوان کرد: با کشف و تولید واکسن ایرانی نوید آن می‌رود که واکسیناسیون عمومی در سال آینده انجام شود و اکنون هم واکسیناسیون گروه‌های خاص در حال انجام است.

آشناگر با بیان اینکه پرهیز از تراکم جمعیت موردتوجه قرار گیرد و تا می‌شود جلسات متراکم و ویدئوکنفرانسی برگزار شود، اظهار کرد: پرهیز از دورهمی‌های خانوادگی مدنظر باشد و از ساعت ۲۱ تا سه بامداد به‌طور جدی منع آمد و شد اجرا شود.

وی با بیان اینکه سرکشی به نیروی انتظامی در ایام عید به‌طور ویژه در دستور کار قرار گیرد و مدیران در ایام عید در استان سمنان حضور داشته باشند، افزود: فضای مناطق شهری و روستایی را سرزنده نگه دارید و شهر باید شاداب باشد؛ آقایان در شهرداری‌ها باید کار کنند و جلوه‌های بصری را افزایش دهند.

ممنوعیت برگزاری مراسم تحویل سال در اماکن متبرکه سمنان

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار سمنان نیز در این جلسه گفت: هرگونه برگزاری مراسم مربوط تحویل سال نو و مراسم نیمه شعبان به‌صورت تجمعی در حرم‌های مطهر و اماکن متبرکه ممنوع است.

حبیب‌الله خجسته‌پور بیان کرد: با توجه به فرارسیدن ماه مبارک شعبان و در پیش بودن عید مبارک نیمه شعبان و همچنین نظر به فرارسیدن سال جدید و وضع شیوع کرونا ضروری است، در رابطه با نحوه و چگونگی برگزاری مراسم مرتبط با عید بزرگ نیمه شعبان و نیز آغاز سال تحویل اقداماتی به‌منظور کاهش زمینه انتقال بیماری موصوف و حفظ ایمنی و سلامت جامعه تمهیدات و تدابیر اجرایی لازم با به‌کارگیری تمام ظرفیت‌ها و همکاری دستگاه‌ها و سازمان‌های اجرایی مرتبط مدنظر قرار گیرد.

وی عنوان کرد: تمام پروتکل‌های مربوط به وضع چهارگانه شهرها، متناسب با شرایط و روند بیماری دقیقاً از سوی تولیت‌ها و ستادهای استانی برنامه‌ریزی و اجرایی شود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار سمنان ادامه داد: ستادهای شهرستانی متناسب با شرایط بیماری کووید ۱۹ در استان نسبت به اتخاذ تدابیر لازم برای حفظ فاصله‌گذاری اجتماعی در چارچوب مصوبات ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا اقدام لازم را انجام دهند.

خجسته‌پور با بیان اینکه مردم استان سمنان در ایام نوروز ۱۴۰۰ به ۴۰ شهر قرمز کشور سفر نکنند، افزود: از اوایل سال گذشته و شیوع کرونا ویروس نوع مواجه با مسائل کرونا با زمان کنونی متفاوت بود.

وی اضافه کرد: در سال گذشته کنترل ترددها، ماسک و مواد ضدعفونی، آزمایشگاه و ...‌ از دغدغه‌های مهار کرونا ویروس در استان سمنان بود؛ اما با تلاش مجموعه نظام اکنون هیچ‌گونه این مسائل دیگر وجود ندارد و مشکلات برطرف شد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار سمنان بیان کرد: اکنون در نقاط مختلف استان سمنان آزمایشگاه وجود دارد و کاهش شیوع کرونا ویروس در استان حاصل تلاش تمام مسؤولان و مردم است.

خجسته‌پور با بیان اینکه طرح محدودیت هوشمند در سراسر کشور در دست اجرا است، گفت: در یک سال گذشته رئیس‌جمهوری در تمام جلسات ستاد ملی مقابله با کرونا ویروس حضور داشت و اگر افتخارات داریم حاصل تلاش همه مسؤولان، مردم و نیروهای بسیجی، روحانیون و ... است.

وی اظهار کرد: مبنای ما برای اعمال محدودیت رنگ‌بندی بوده و رنگ‌بندی جدید در روز ۲۵ اسفندماه ابلاغ شده و تا پایان تعطیلات این رنگ‌بندی تغییر نمی‌کند؛ مگر اینکه شهر زرد و آبی به رنگ قرمز و زرد تغییر رنگ دهد که اعلام می‌شود و روند محدودیت‌ها تغییر می‌کند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار سمنان با بیان اینکه ۴۰ شهر در کشور قرمز هستند که به همشهریان توصیه می‌کنیم که به این شهرها سفر نکنند، ‌افزود: هرکسی که آزمایش پی‌سی‌آر می‌دهد و تست آن مثبت شود تا دو هفته باید قرنطینه شود و شماره ملی این فرد در اپلیکیشن ثبت می‌شود و اجازه ورود این فرد به ادارات و .... داده نخواهد شد.

خجسته‌پور خاطرنشان کرد: حالت عکس هم وجود دارد که سفر از ۴۰ شهر قرمز به سایر نقاط مختلف کشور ممنوع است و پلیس راهور رصد خواهد کرد و پلاک‌های خودروهای در حال تردد در محورهای استان سمنان که مربوط به ۴۰ شهر قرمز هستند، اعمال قانون می‌شود؛ مگر آنکه آن خودروها از فرمانداری‌ها برای تردد فقط به یک شهر کشور مجوز بگیرند.

ایرج رئیسیان، مدیرکل مدیریت بحران استانداری سمنان نیز در این جلسه بیان کرد: این جلسه بیست و هفتمین نشست ستاد استانی مقابله با کرونا در استان سمنان است.

وی ضمن قدردانی از تلاش‌های جامعه پزشکی استان سمنان که به معنای واقعی برای مقابله با کرونا ویروس در تلاش هستند، گفت: در سال گذشته همین موقع کرونا تک‌رنگ زرد چینی بود؛ اما اکنون کرونا رنگ سفید انگلیسی و رنگ سیاه آفریقایی هم در سراسر جهان در حال شیوع است.

انتهای پیام/۲۵۶۸/س/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول