اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  آذربایجان شرقی

آماده باش گشت های حفاظت از اراضی کشاورزی آذربایجان شرقی در تعطیلات نوروزی

مدیر امور اراضی سازمان جهادکشاورزی آذربایجان شرقی گفت: با فرارسیدن تعطیلات نورزوی و شدت گرفتن تبلیغات کاذب و سودجویانه ویلاسازی و ساخت وساز غیرمجاز در زمین‌‌های کشاورزی، شماره تلفن ۱۳۱ آماده دریافت گزارش های مردمی درباره حفاظت اراضی کشاورزی است.

آماده باش گشت های حفاظت از اراضی کشاورزی آذربایجان شرقی در تعطیلات نوروزی

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، داداش نصیری در گفتگو با خبرنگاران  اظهار داشت: با هدف ارتباط مردمی برای اطلاع رسانی برای پیشگیری و برخورد با ساخت وسازهای غیرمجاز در اراضی زراعی و باغی، گشت های  ۱۳۱ حفاظت از اراضی کشاورزی در ۲۱ شهرستان استان آذربایجان شرقی از ۲۸ اسفند امسال تا ۱۳ فروردین ماه ۱۴۰۰ در حال آماده باش کامل هستند و در سایر مواقع نیز به صورت شبانه روزی آماده برخورد با متصرفان و سودجویان در عرصه های اراضی کشاورزی هستند.

وی تصریح کرد: تغییر کاربری های غیرمجاز، ساخت وسازهای بدون مجوز، تصرفات غیرقانونی و زمین‌خواری موضوعاتی هستند که تامین امنیت غذایی مردم، سلامت جامعه و منابع پایه کشور را با تهدیدهای جدی مواجه کرده است.

نصیری با اشاره به اینکه برخی از افراد سودجو برای خرید و فروش زمین‌های خارج از محدوده شهر یا روستا و ساخت و ساز ویلا و مسکن در مزارع و باغ‌ها و اراضی ملی اقدام می کنند، بیان کرد: براساس قانون هرگونه تغییر کاربری اراضی کشاورزی و عرصه های طبیعی بدون مجوز سازمان جهادکشاورزی ممنوع است و با متخلفان، علاوه بر قلع و قمع بناهای احداثی طبق قانون برخورد خواهد شد.

وی با بیان اینکه همکاران مدیریت امور اراضی سازمان جهادکشاورزی استان آذربایجان شرقی  در ستاد و مراکز به طور مستمر در ایام تعطیل اشرافیت کامل به منطقه دارند، ادامه داد: همشهریان می توانند در صورت مشاهده هرگونه تخریب و تغییر کاربری زمین‌های کشاورزی مراتب را از طریق تماس با سامانه ارتباط مردمی حفاظت اراضی کشاورزی ۱۳۱ اطلاع رسانی کنند.

انتهای پیام/60001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول