اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  اصفهان

مرکز جامع قرآنی در اصفهان راه‌اندازی شود

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان گفت: ضروری است مرکز جامع قرآنی در اصفهان راه‌اندازی شود تا شهروندان بدانند در صورت نیاز به امور تخصصی در حوزه قرآنی به کجا مراجعه کنند.

مرکز جامع قرآنی در اصفهان راه‌اندازی شود

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان به نقل از روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان، حجت‌الاسلام محمدحسین بلک در دیدار با رئیس سازمان تبلیغات اسلامی'>سازمان تبلیغات اسلامی و فعالان مؤسسات قرآنی استان اصفهان با بیان اینکه در چند نوبت به لحاظ پیگیری مسؤول مؤسسات قرآنی تلاش کردیم ارتباط مجموعه اوقاف با بخش قرآنی بیش از گذشته باشد، اظهار داشت: مأموریت‌های قرآنی در اوقاف محدودتر از قبل است و لازم است در این بخش تمرین و تلاش بیشتری داشته باشیم و گفتمان قرآنی در ادارات اوقاف ایجاد شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان با بیان اینکه ضروری است که جلسات مشترکی بین فعالان عرصه قرآن ایجاد شود، افزود: باید توسعه فعالیت‌های قرآنی را در دستور کار قرار دهیم، قرآن مظهر کلام خدا است و باید همه مسلمانان به این کتاب الهی خدمت کنند.

وی با بیان اینکه باید در لایه‌های مختلف ادارات اوقاف برنامه‌های قرآنی تدوین شود، اضافه کرد: این برنامه‌ها باید به‌ نحوی پیگیری شود که به مرحله اجرا برسد.

بلک در ادامه با بیان اینکه ما قصد ایجاد مجموعه قرآنی را نداریم، ادامه داد: اوقاف در این زمینه قصد دارد در فعالیت‌های قرآنی در کنار سازمان تبلیغات اسلامی و مؤسسات قرآنی همکاری داشته باشد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان با بیان اینکه هنوز بانک جامع از اطلاعات قرآنی در کشور نداریم، اضافه کرد: 18 سال پیش در این زمینه ورود کردیم و هنوز اجرایی نشده است.

وی با بیان اینکه در زمینه موقوفات قرآنی چنانچه قابل واگذاری باشد و توان واگذاری حکم امین را داشته باشد همکاری خواهیم کرد، ابراز داشت: هر برنامه‌ای که در اوقاف قابل واگذاری باشد با حفظ نظارت انجام خواهیم داد و به دستگاه‌های دیگر اعتماد خواهیم کرد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان با بیان اینکه نگاه در زمینه موقوفات باید دو سویه باشد، اضافه کرد: در این زمینه نباید انتظار داشت که اوقاف موقوفه قرآنی تولید کند و دیگران از این ظرفیت استفاده کنند بلکه مسئولان باید در راستای ترویج فرهنگ وقف همکاری داشته باشند.

بلک در خصوص معرفی اتحادیه مؤسسات قرآنی به عموم مردم جامعه نیز گفت: در این زمینه باید از ظرفیت رسانه‌ها برای معرفی این اتحادیه‌ها استفاده کنیم.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان با بیان اینکه بسته فعالیت قرآنی را می‌توان با مشارکت اوقاف و سازمان تبلیغات اسلامی و مؤسسات قرآنی در اصفهان ارائه داد، گفت: در این زمینه به دنبال کار زودبازده نیستیم و باید در این زمینه مرکزی برای مؤسسات شاخص قرآنی راه‌اندازی شود تا مردم بدانند برای این امر به کجا مراجعه کنند.

وی با بیان اینکه در اصفهان موقوفه‌ای وجود دارد که می‌توان آن را به فرصت سرمایه‌گذاری قرآنی تبدیل کرد، ابراز داشت: در این زمینه پیشنهاد‌هایی را داشته‌ایم که باید مورد بررسی قرار دهیم.

بلک ادامه داد: برای این امر اعلام آمادگی واگذاری زمین را داشته‌ایم و باید بر اساس برنامه‌ای مناسب این طرح اجرایی شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان با بیان اینکه در سال گذشته پیشنهاد دادیم وقف 23 هزار جلد قرآن را مطابق با تعداد شهدای استان اصفهان با همکاری دیگر نهادها را در دستور کار قرار دهیم، افزود: این امر ممکن است و نیاز به همت همگی دارد.

انتهای پیام/63055/آ/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول