اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

بایدن در گافی جدید، معاونش را رئیس‌جمهور آمریکا خطاب کرد

رئیس‌جمهور آمریکا در جدیدترین گاف خود طی یک سخنرانی بار دیگر، معاون خود را به عنوان رئیس‌جمهور ایالات متحده خطاب کرد.

بایدن در گافی جدید، معاونش را رئیس‌جمهور آمریکا خطاب کرد

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا که گاف‌های گاه و بیگاه وی دستمایه تمسخر رسانه‌ها شده است، روز گذشته (پنجشنبه) ضمن تعریف و تمجید از نزدیک شدن دولت خود به توزیع و تزریق ۱۰۰ میلیون دوز واکسن کرونا، به اشتباه معاون خود را به عنوان «رئیس‌جمهور کامالا هریس» خطاب کرد.

بنا بر گزارش «نیویورک پست»، بایدن در گاف جدید خود گفت: «همین چند وقت پیش وقتی رئیس‌جمهور هریس و من تور مجازی به مرکز واکسیناسیون آریزونا انجام دادیم، یکی از پرستاران در آنجا که واکسن تزریق می‌کرد، گفت که تزریق هر واکسن همچون تزریق یک دوز امید است».

این اولین بار نیست که بایدن معاون خود را با اشتباه لفظی به مقام ریاست‌جمهوری ارتقا می‌دهد و پیش از آن نیز در ماه دسامبر ۲۰۲۰، بایدن، هریس را بعنوان رئیس‌جمهور منتخب آمریکا خطاب کرد.

بایدن در ماه دسامبر (دی ماه) ضمن سخنرانی در شهر وایومینگ، با اشاره به دریافت واکسن کرونا در برابر دوربین‌های تلویزیونی گفت: «آن‌ را دریافت کردم تا اطمینان به واکسن را تحکیم کنم».

وی در ادامه گفت: «رئیس جمهور منتخب هریس امروز [واکسن] خود را به همین دلیل دریافت می کند».

پیش از آن نیز، در کارزار انتخاباتی خود دولت آینده این کشور را «دولت هریس» نامیده بود.

او همچنین در مصاحبه‌ای با شبکه «ان‌بی‌سی‌ نیوز» به اشتباه به جای استفاده از کلمه «شوهر» برای همسر کامالا هریس، از کلمه «زن» استفاده کرد. بایدن در یک نطقی تلویزیونی نیز به اشتباه نام کوچک دونالد ترامپ را «جورج» گفته بود.

یکی از معروف‌ترین گاف‌های بایدن که با واکنش ترامپ نیز همراه شد زمانی بود که او به اشتباه به جای رقابت برای ریاست‌جمهوری از رقابت برای سنا گفت. ترامپ با تمسخر بایدن گفته بود او حتی نمی‌داند برای چه مقامی رقابت می‌کند.

بایدن همچنین چندی پیش در انتقاد از عملکرد ترامپ در کنترل شیوع ویروس کرونا گفت، تا پایان سخنرانی او شمار قربانیان این بیماری در آمریکا به ۲۰۰ میلیون خواهد رسید که هزار برابر آمار واقعی بود.

وی در حین سخنرانی درباره نظامیان کشته شده آمریکایی در عراق و افغانستان به اشتباه از اسم ایران استفاده کرد و گفت: «نظامیان آمریکایی که در ایران و افغانستان درگذشته اند، تا امروز، ۶۰۰۰ نفر، ۶۹۲۳ نفر بوده‌اند. تقریباً ۶۹۰۰ تا ۶۹۲۳ نفر نیست زیرا هریک از این فرشتگان از دست رفته، خانواده و جامعه‌ای را پشت سر خود دارند».

گاف‌های پی در پی بایدن موجب افزایش نگرانی‌ها از توان ذهنی و جسمی بایدن شده است به طوری‌که بر اساس نتایج یک نظرسنجی نیمی از آمریکایی‌ها بابت توانایی ذهنی و جسمی «جو بایدن» رئیس جمهور ۷۸ ساله آمریکا در اداره کشور نگران هستند.

پیش‌تر نیز فِرِد هِگِن مدیر کلینیک روانپزشکی بیمارستان لاویسنبرگ در شهر اسلو پایتخت نروژ و ستون نویس روزنامه «نتاویسن» به سریال اشتباهات کوچک شامل فراموشی، بدگویی، گیجی، گاف و پرخاشگری بایدن در کمپین‌های انتخاباتی اشاره کرده بود.

هگن اخیراً در یادداشتی نوشت: «البته شاید قضاوت غلطی از او داشته باشم اما به اعتقادم او شخصی به نظر می‌رسد که به شدت متأثر از زوال عقلی است و هنوز تا انتخابات ریاست جمهوری زمان زیادی باقی است. اگر شرایط او طی دو سه ماه آینده بدتر شود، چه اتفاقی می‌افتد؟»

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول