اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گیلان

کمک ۱۷۰ میلیونی گیلانی‌ها به مردم سی سخت

رئیس ستاد بازسازی عتبات و عالیات استان گیلان با اشاره به کمک‌های گیلانیان به مردم سی سخت گفت: ۱۷۰ میلیون تومان کمک اجناس مودرد نیاز خانوارها به سی سخت توسط مواکب اربعینی استان گیلان ارسال شد.

کمک ۱۷۰ میلیونی گیلانی‌ها به مردم سی سخت

به گزارش خبرگزاری فارس از لنگرود، سرهنگ مجید دوهندو امروز در سخنرانی پیش از خطبه نماز جمعه لنگرود با بیان اینکه در زمان رژیم بعث عراق، صدام از ورود زائران برای زیارت اعتاب مقدسه به‌شدت جلوگیری می‌کرد، اظهار کرد: علی‌رغم همه پشتیبانی‌های کشورهای مستکبر از صدام، رژیم بعث در سال ۱۳۸۲ فروپاشیده شد و مسیر زیارت مردم از حرمین باز شد.

وی با بیان اینکه سردار شهید حاج قاسم سلیمانی بعد از فروپاشی رژیم بعث وضعیت حرمین امامین را نامناسب دید، گفت: سردار سلیمانی بعد از ورود به ایران در سال ۱۳۸۳ ستاد بازسازی عتبات و عالیات کشور را پایه‌گذاری کرد که امروز اهمیت این تصمیم مهم شهید سلیمانی را به‌خوبی درک می‌کنیم.

رئیس ستاد بازسازی عتبات و عالیات استان گیلان با اشاره به مأموریت‌های این ستاد بیان کرد: کار ستاد بازسازی مرمت و بازسازی اعتاب مقدسه و دریافت پروژه‌های عمرانی در کشور عراق است که مهندسان و کارگران ایرانی در پروژه‌های دریافتی این ستاد فعالیت می‌کنند که علاوه بر کار معنوی، ایجاد اشتغال نیز می‌شود.

دوهندو با بیان اینکه درگذشته در استان‌های عراق هیچ امکانات رفاهی برای زائرین وجود نداشت، تصریح کرد: با آغاز کار ستاد و انجام پروژه‌های مرمت و بازسازی اعتاب مقدسه، امروز حرمین شریفین دارای امکانات بسیار خوبی است که مسافران و زائران ایرانی با ورود به عراق جهت سیاحت و زیارت مشکلی ندارد درحالی‌که درگذشته از کمترین حق مسافر نیز محروم بود.

وی با بیان اینکه کمک برای بازسازی اعتاب مقدسه راه‌هایی دارد و هر فرد به‌دلخواه می‌تواند در این مسیر قدم بردارد، گفت: یکی از راه‌ها کمک نقدی پنج‌هزارتومانی توسط هر گیلانی با توجه به جمعیت استان است و راه دیگر نیز دریافت وام از طریق بانک رسالت از یک تا چهار میلیون تومان است که مبلغ تسهیلات به‌حساب ستاد واریز می‌شود و دریافت‌کننده وام ماهانه ۱۷ هزار تومان پرداخت می‌کند.

رئیس ستاد بازسازی عتبات و عالیات گیلان، مواکب اربعینی را از ظرفیت‌های بالقوه دانست و تصریح کرد: مواکب اربعینی استان گیلان دارای ظرفیت‌های زیادی هستند که نه‌تنها در اربعین بلکه در هر شرایط سخت و بحرانی در داخل کشور نیز پای‌کار هستند که طی چند سال اخیر برای کمک به مردم زلزله‌زده و مناطق سیل‌زده به‌صورت فیزیکی کمک کردند و مبالغی نیز به مردم مناطق حادثه‌دیده پرداخت شد.

دوهندو با بیان اینکه چندی پیش مردم منطقه محروم سی سخت دچار حادثه شدند، گفت: برای کمک به مردم این منطقه نیز ستاد عتبات و مواکب اربعینی گیلان بازهم پای‌کار آمدند و ۱۷۰ میلیون تومان کمک اجناس مودرد نیاز خانوارها به سی سخت توسط مواکب اربعینی استان گیلان ارسال شد.

انتهای پیام/۸۴۰۰۷

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول