اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  زنجان

مجاهدت شبانه روزی مدافعان سلامت از جلوه‌های درخشان سال 99 بود

امام جمعه سلطانیه با بیان اینکه البته در کنار تلخی‌ها و رنج‌های کرونا، نباید از جلوه‌های درخشان سال ۹۹ غافل بود، گفت: رزمایش مواسات و کمک‌های مومنانه و مجاهدت شبانه روزی مدافعان سلامت اعم از پزشکان و پرستاران در مقابله با کرونا و تهیه و تولید واکسن کرونا از کارهای درخشان امسال است.

مجاهدت شبانه روزی مدافعان سلامت از جلوه‌های درخشان سال 99 بود

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، حجت الاسلام عمران حسینی نسب امروز در آخرین خطبه‌های نماز جمعه امسال با توصیه به تقوای الهی و دوری از گناه و معصیت و استفاده از فرصت‌ها اظهار داشت: با گذر زمان از عمر انسان کاسته می‌شود و برگشتی هم ندارد و با گذشت ایام انسان به قیامت نزدیک می‌شود ولی نمی‌داند عاقبتش بهشت است یا جهنم.

 وی به تلخی‌ها و شیرینی‌های سال ۹۹ اشاره کرد و بیان اینکه سال ۹۹ به خاطر شیوع کرونا با اضطراب و نگرانی آغاز شد و همچنان نیز ادامه در سراسر جهان ادامه دارد، افزود: سال ۹۹ یک‌سال استثنایی و شاید در تاریخ مشهور به سال کرونایی شود.

حسینی نسب به آسیب‌ها و تاثیرات کرونا در حوزه‌های مختلف اشاره کرد و افزود: کرونا به اقتصاد و معیشت مردم، به ارتباطات اجتماعی و خانوادگی، به انجام واجبات و عبادات و مراسم‌های جمعی از جمله تعطیلی نمازهای جمعه و جماعت، حج، محدودیت عزاداری‌های محرم، صفر، فاطمیه، پیاده روی اربعین و راهپیمایی ۲۲ بهمن و... تاثیر گذاشت.

امام جمعه سلطانیه با بیان اینکه البته در کنار تلخی‌ها و رنج‌های کرونا، نباید از جلوه‌های درخشان سال ۹۹ غافل بود، یاد آورشد: رزمایش مواسات و کمک‌های مومنانه و مجاهدت شبانه روزی مدافعان سلامت اعم از پزشکان و پرستاران در مقابله با کرونا و تهیه و تولید واکسن کرونا از کارهای درخشان امسال است.

خطیب جمعه سلطانیه با تصریح به اینکه دشمنان هم در سال ۹۹ دشمنی خود را شدیدتر و بیشتر ادامه دادند و تحریمهای ظالمانه را در برنامه خود داشتند، اذعان داشت: ایران اسلامی در سال ۹۹ در محاصره مثلث شُوم کرونا، کم تدبیری و تحریم بود اما صبورانه و شجاعانه با هر سه مقابله کرد.

امام جمعه سلطانیه گرانی را غصه مردم دانست و با اشاره به سخنان رئیس جمهور که گفته سفره مردم خط قرمز ماست و سال آینده سال امیدبخش و رونق اقتصادی خواهد بود، تصریح کرد: ما هم این را قبول داریم اما قطعا با انتخاب دولت جوان حزب اللهی مشکلات حل خواهد شد.

وی با بیان اینکه سال ۹۹ به سال شکست فشار حداکثری آمریکا تبدیل شد، اما دشمنی آمریکا تمام نخواهد شد، به تنظیم سند امنیت ملی آمریکا که در واقع چشم انداز ۴ ساله رییس جمهور آمریکا در سیاست خارجی و مواجهه با دنیاست، اشاره کرد و افزود در این سندِ ۲۲ صفحه‌ای ۴ بار نام ایران آمده و مثل همیشه اتهامات بی‌اساس به ایران تکرار شده، تصریح کرد: شیطان بزرگ آمریکا با اصل نظام اسلامی دشمن است و نباید فریب دشمن را خورد.

حسینی نسب در ادامه به ایام و مناسبت‌های پیش رو اشاره کرد و با تبریک سالروز ولادت امام سجاد علیه السلام گفت: در وضعیت کنونی که تقابل معنویت و نجابت با شهوت و بی‌بندباری مشهود است، جهاد علمی و فرهنگی و تلاش برای گسترش اخلاق و فرهنگ دعا و مناجات با خدا بهترین درس زندگی امام سجاد علیه السلام است.

خطیب جمعه سلطانیه به آغاز سال ۱۴۰۰ اشاره کرد و با بیان اینکه هر اتفاقی که در زندگی انسان رخ دهد و باعث تحول در زندگی انسان شود، روز نو و نوروز است، افزود: دعای لحظه تحویل سال درخواست تحول قلبی از خدا و تبدیل زندگی به بهترین حالات است.

امام جمعه سلطانیه با بیان اینکه ۱۱ شعبان سالروز ولادت حضرت علی اکبر علیه السلام و روز جوان است، با تاکید بر الگو گرفتن جوانان از شخصیت حضرت علی اکبر(ع) تصریح کرد: قاطعیت و استقامت بر حق، سخاوت و کمک به نیازمندان و بصیرت و ولایتمداری از شاخصه‌های شخصیتی حضرت علی اکبر (ع) است.

حسینی نسب در پایان خطبه‌های نماز جمعه با تاکید بر رعایت مسائل بهداشتی خصوصا در ایام عید و دید و بازدیدها، اضافه کرد: از مجاهدت مدافعان سلامت، ستاد کرونای شهرستان و شبکه بهداشت و درمان به خاطر مقابله با کرونا، از مردم عزیز اعم از خیرین و نیکوکاران، کسبه و اصناف، مسئولان ادارات و بسیج مردمی و مؤسسات خیریه، کمیته امداد و بهزیستی به خاطر کمک‌های مومنانه و رزمایش مواسات و از نیروی انتظامی به خاطر تامین نظم و امنیت و از اعضای ستاد نماز جمعه خصوصا جوانان و نوجوانان بخاطر فعالیت یکساله در ستاد نماز جمعه و از نمازگزاران عزیز به خاطر حضور مداوم در نماز جمعه تشکر می‌کنم و از عدم حضور مسئولان و کارکنان ادارات در نماز جمعه گلایه می‌کنم و برای اموات و درگذشتگان رحمت و مغفرت الهی مسئلت می‌نمایم.

 انتهای پیام/ 73002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول