اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  آذربایجان شرقی

انتقاد از عدم تحقق وعده رئیس جمهور به مردم آذربایجان/ آقایان مردم را بدبین نکنید

امام جمعه تبریز گفت: قرار بود تا خط آهن بستان آباد به تبریز تا پایان امسال برقرار شود و حتی آقای رئیس جمهور این وعده را داده بود ولی این وعده محقق نشد.

انتقاد از عدم تحقق وعده رئیس جمهور به مردم آذربایجان/  آقایان مردم را بدبین نکنید

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی آل‌هاشم امروز در خطبه‌های عبادی و سیاسی آخرین نماز جمعه سال ۹۹ و در جمع نمازگزاران مصلای امام خمینی(ره) شهر تبریز که با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار شد، اظهار داشت: در واپسین‌ روزهای سال ۹۹ هستیم و باید نگاهی گذرا به این سال از لحاظ داخلی و خارجی داشته باشیم که البته این نگاه گزینش ره‌توشه سال آینده باشد. 

وی با بیان اینکه ۱۴۰۰ پایان سال قرن است ولی در عرف عموم مردم سال ۹۹ را سال پایانی قرن می‌دانند، تصریح کرد: این روزها سال پایانی سال ۹۹ در هاله‌ای از دلشوره و التهاب از بیماری کرونا آغاز شد و تمام ابعاد زندگی مردم در جهان را فرا گرفت زیرا کرونا مهمان ناخوانده منحوسی است که سبک زندگی انسان امروز مورد هدف قرار داده و تغییرات و تحولات را رقم زده است.  

امام جمعه تبریز با اشاره بر اینکه سال ۹۹ را می‌توان به سال کرونایی نامید و قطعا در سال‌های آتی با این عنوان یاد خواهد شد، گفت: کرونا تاثیر خود را در چند حوزه بیشتر نشان داد که یکی در اقتصادی و دیگری در روابط اجتماعی و خانوادگی و مهم‌تر از همه توقف انجام مناسک و عبادات، سیاسی و اجتماعی بود. 

وی با تاکید بر اینکه البته در کنار اتفاقات به وقوع پیوسته کرونا می‌توان به جلوه‌های درخشان و خیره کننده ملت ایران در روزهای کرونایی هم اشاره کرد، گفت: با تدبیر حکیمانه رهبر انقلاب، راه افتادن امواج مبارک مواسات اجتماعی روح و جان تازه‌ای بخشید و افق‌های جدید از همدلی و مواسات را گشود در حالیکه در کشورهای دیگر شاهد صحنه‌های عجیبی بودیم. 

نماینده ولی‌فقیه در استان افزود: فداکاری بی‌نظیر و کم مانند کادر بهداشت و درمان، جهاد پرستاران و پزشکان، حضور گروه‌های جهادی از طلاب و دانشجویان عظمت دوچندان به این صحنه‌ها بخشید. 

وی خاطرنشان کرد: در مقابله ریشه‌ای در کشف و تهیه واکسن ایرانی یک کار قابل تحسینی انجام گرفت چرا که تلاش علمی و منضبط در طب اصیل سنتی یکی از این موضوعات بود. 

سال ۹۹ اقتصاد ایران در مثلث شوم کرونا و تحریم بود

برنامه‌ریزی‌های مهم در بازار بورس و سرمایه، اجرای سیاست غلط در بازار ارز و طلا، عدم نظارت در صادرات و واردات، عدم مقابله با پدیده شوم دلال در بازار از جمله دلایل اختلال در اقتصاد مردم بود 

 

امام جمعه تبریز بیان داشت: در سال ۹۹ اقتصاد ایران در مثلث شوم کرونا و تحریم بود ولی مردم ایران نجیبانه صبر کردند ولی متاسفانه علاوه بر خسارت وارد شده شاهد سوءمدیریت‌ها بودیم.  

وی ادامه داد: برنامه‌ریزی‌های مهم در بازار بورس و سرمایه، اجرای سیاست غلط در بازار ارز و طلا، عدم نظارت در صادرات و واردات، عدم مقابله با پدیده شوم دلال در بازار از جمله دلایل اختلال در اقتصاد مردم بود. 

آل‌هاشم متذکر شد: در بخش تحریم هم در سال ۹۹ اوج گیری ظالمانه دشمن و فشار حداکثری آمریکا بود چراکه دشمن با اعمال ۲۳ بار ابزار تحریم فشار حداکثری می‌خواست تا این فشارها را به آشوب‌های اجتماعی  تبدیل کند ولی کیاست رهبر انقلاب و مقاومت مردم سال ۹۹ تبدیل به سال فشار حداکثری به آمریکا شد. 

دستگیری اخلالگران سازمان یافته در تبریز توسط وزارت اطلاعات

نماینده ولی‌فقیه در استان، تقارن میلاد منجی عالم بشریت با روز سربازان گمنام امام زمان(عج) را مورد اشاره قرار داد و گفت: وزارت اطلاعات تامین‌کننده امنیت است و در بخش‌های مختلف اقتصادی، فرهنگی نقش زیادی دارد چراکه نقش این وزارت ایجاد فضای همدلی و بستری برای مبارزه با قاچاق‌ها، شرکت‌های صوری، تکفیری‌هاست. 

وی اذعان داشت: مبارزه وزارت اطلاعات با سرویس‌های اطلاعاتی و جاسوسی و ریگی و کشف احتکار و قاچاق و تکفیری‌ها را نمی‌توان فراموش کرد. 

امام جمعه تبریز بیان داشت: سربازان گمنام امام زمان(عج) اقدامات اطلاعاتی زیادی کرده‌اند به طوریکه اداره کل اطلاعات آذربایجان‌شرقی شبکه سازمان یافته قاچاق که زیورالات قاچاق نقره از چین را به کشور وارد کرده‌ بودند (این قاچاقچیان از سال ۹۲ تا دو سال پیش به اندازه ۲۳ تن نقره وارد کشور کرده بودند)  را کشف کردند. 

وی تصریح کرد: اخیرا اداره کل اطلاعات استان یک شبکه اختلال در امر صنایع پتروشیمی در استان را کشف و افراد مرتبط آن را دستگیر کردند به طوریکه این افرا  ۱۲۲ هزار تن مواد اولیه پتروشیمی را فروخته بودند. 

وی گفت: آفرین بر برادران عزیز اطلاعات، زیرا وزارت اطلاعان با سایر وزارتخانه‌ها یک فرق دارد زیرا در سایر وزارت‌خانه‌ها اگر کاری کنند آن را نشان می‌دهند ولی اطلاعات هر کاری کند باید آن را مخفی کند. 

وی از طرف مردم آذربایجان اقدامات شایسته وزارت اطلاعات تقدیر و تشکر کرد. 

از همه می‌خواهم تا همدیگر را بخشیده، حلال کنیم و کینه‌ها را کنار بگذاریم 

قرار بود تا خط آهن بستان آباد به تبریز تا پایان سال این خط برقرار شود و حتی آقای رئیس جمهور وعده افتتاح آن را داده بود اما این وعده محقق نشد

 

خطیب نماز جمعه تبریز یادآور شد: در روزهای پایانی سال قرار گرفته‌ایم از مسوولان دلسوز و متعهد که برای مردم تلاش کردند تشکر می‌کنم و از همه می‌خواهم تا همدیگر را بخشیده، حلال کنیم و کینه‌ها را کنار بگذاریم. 

وی اضافه کرد: از همه درخواست می‌کنم تا دست در دست هم دهیم و مسیری که اسلام نشان داده را پیش بگیریم. 

امام جمعه تبریز خاطرنشان کرد: قرار بود تا خط آهن بستان آباد به تبریز تا پایان سال این خط برقرار شود و حتی آقای رئیس جمهور وعده افتتاح آن را داده بود ولی حالا که افتتاح نشده است امید است زود افتتاح شود و تا پایان دولت این خط افتتاح شود. 

خطیب نماز جمعه تبریز با اشاره بر برگزاری جشنواره  ابوذر به همت بسیج رسانه گفت: ابوذر یک جشنواره بزرگی بود زیرا این جشنواره‌ها منجر به ارتقای کیفیت اخبار می‌شود زیرا اصحاب رسانه برای سالم‌سازی جامعه کمک زیادی می‌توانندبکنند. 

ساخت بیمارستان ۹۹ تخت‌خوابی توسط ستاد اجرایی فرمان حضرت امام

وی به ساخت بیمارستان ۹۹ تخت‌خوابی توسط ستاد اجرایی فرمان حضرت امام رحمت‌الله، گفت: از مسوولان این مجموعه و شخص رئیس ستاد اجرای فرمان امام تشکر می‌کنم که یک فرد خالص است و این خلوص منجر شده تا آمریکا عصبی شود و این ستاد را تحریم کند در حالی که هر جا بحران باشد، هر جا سیل و زلزله باشد این ستاد پیشرو است. 

آل‌هاشم  از مجموعه‌های مرتبط از جمله آتش‌نشانی، اورژانس، بیمارستان‌ها، نیروی انتظامی در خصوص عملکرد شایسته در کنترل چهارشنبه‌ آخر سال تشکر کرد. 

آقایان مردم را بدبین نکنید

وی به بازدید قبل از نماز جمعه خود از منطقه حیدرآباد تبریز، گفت: مردم زیادی در صف مغازه مرغ‌فروشی بودند که وقتی علت را جویا شدم گفتند که مرغ داریم ولی چند ساعتی است که منتظر هستیم تا نماینده تعزیرات بیاید. 

امام جمعه تبریز افزود: آقایان مردم را بدبین نکنید، بنده با رئیس سازمان صمت هم صحبت کردم و از همه مسوولان می‌خواهم تا رسیدگی کنند. 

وی با عرض تسلیت درگذشت هنرمند بزرگ آقای دلدوزی گفت: او یکی از گرافیست‌های بزرگ دوران دفاع مقدس هستند. 

به گزارش فارس نماینده ولی‌فقیه در استان در بخش خطبه‌های عبادی نماز جمعه با اشاره به تقوای زبان در جمع مومنین، گفت: اینکه از زبان خود مراقب باشیم بسیار مهم است زیرا این زبان در جایی می‌تواند کسی را مسخره و تخریب کند ولی در جای دیگر باعث روحیه‌دهی به یک انسان شود. 

سال 1400 با دو نیمه شعبان

وی به فرارسیدن نیمه شعبان و عید نوروز، گفت: امید است در سال جدید موفقیت‌های زیادی کسب کنیم و سال جدید مایه خیر و برکت برای مردم عزیز شود. 

خطیب نماز جمعه تبریز افزود: نیمه شعبان هم با سایر سال‌ها متفاوت است زیرا در سال ۱۴۰۰ دو نیمه شعبان داریم از این‌رو باید سال خود را مهدوی کرده و تمام مواردی که موجب تعجیل در ظهور امام زمان (عج) شود را انجام دهیم. 

ترویج فرهنگ انتظار

وی خاطرنشان کرد: باید منتظران حضرت مهدی(عج)  فرهنگ انتظار را ترویج دهند زیرا انتظار برای یک امامی است که در پس پرده غیبت می‌باشد از این‌رو باید این انتظار با اعتقاد درست و عمل شایسته انجام گیرد. 

آل‌هاشم متذکر شد: شیعیان در ایام غیبت وظایفی دارند تا با رفتار و کردار خود جامعه مهدوی را سامان داده و زمینه ظهور را فراهم سازند که این ویژگی‌ها  از جمله، بیان ویژگی‌های امام زمان و ارزش و برکات ایشان به جامعه، بیان و گرامیداشت کرامات و فضائل امام زمان به منتظران، دعا برای فرج ایشان، ارتقای فکری و فرهنگی جامعه و تحقق عینی عدالت با اعمال خویش می‌باشد. 

وی با استناد به فرمایش امام رضوان‌الله در خصوص فرج امام زمان(عج)، گفت: ایشان فرموده‌اند که ما در زمان انتظار تکلیف‌هایی داریم و این تکلیف صرفا  تسبیح به دست گرفتن و زمزمه دعای تعجیل در فرج آقا نیست بلکه این تعجیل در همان رفتارهای ماست و قطعا زمینه تعجیل ایشان را خودمان می‌توانیم فراهم کنیم. 

امام جمعه تبریز ادامه داد: برای تعجیل در فرج همه مسلمانان باید یکجا جمع شوند و یکدل باشیم و تعجیل در فرج صرفا با دعا کردن امکان‌پذیر  نیست.

انتظار مقابله با ظلم، دوری از فتنه، تفرقه است

اینکه بگوییم که من را چه به آمریکا و سیاست و ظلم و ستم و استکبار یک تفکر اشتباه است زیرا یکی از تکالیف فرد منتظر برای ظهور، مبارزه با استکبار است

 

وی گفت: انتظار یعنی مقابله با ظلم، دوری از فتنه، تفرقه است و عید نیمه شعبان عید تلاش و امید است. 

نماینده ولی فقیه در استان با تاکید بر اینکه یکی از مخاطبین بیانیه گام دوم انقلاب جوانان و آینده‌سازان ظهور حضرت مهدی(عج) هستند، گفت: ظهور صرف یک حادثه نیست و یک فرآیند است. 

 

از تکالیف فرد منتظر برای ظهور، مبارزه با استکبار است

وی اضافه کرد: اینکه بگوییم که من را چه به آمریکا و سیاست و ظلم و ستم و استکبار یک تفکر اشتباه است زیرا یکی از تکالیف فرد منتظر برای ظهور، مبارزه با استکبار است. 

امام جمعه تبریز بیان داشت: در حال حاضر خطر بزرگی که جامعه مهدوی را تهدید می‌کند، این است که اعتقاد به فرهنگ مهدویت دچار تحریف شود چراکه امید مستضعفان عالم به حکومت عدل است و به عبارتی امید آقا امام زمان(عج) برای تشکیل حکومت عدل به انسان‌هاست. 

انتهای پیام/۶۰۰۲۷/ی

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول