اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  آذربایجان شرقی

انتقاد از سفرهای غیرضروری مردم به کشور ترکیه / مردم در ایام نوروز به دید و بازدید نروند

امام جمعه بناب با انتقاد از سفرهای غیرضروری مردم به کشور ترکیه و کشورهای این چنینی در سال اخیر گفت: انجام این سفرها غیر از اینکه به اقتصاد کشور ضربه وارد می‌کند، عایدی دیگری برای کشور و مردم ندارد.

انتقاد از سفرهای غیرضروری مردم به کشور ترکیه / مردم در ایام  نوروز به دید و بازدید نروند

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، حجت‌الاسلام مصطفی باقری‌بنابی در خطبه‌های آخرین نماز جمعه شهرستان بناب در سال 1399 با اشاره به آیاتی از قرآن کریم، اظهار کرد: بر اساس آنچه خداوند در آیات قرآن نیز به آن اشاره می‌کند، چشم دوختن و وابستگی به دیگران از نظر قرآن خطای بزرگی است و یکی از مهم‌ترین عوامل سقوط جوامع این است که به دیگران چشم بدوزند و قطعاً آن ملت نمی‌تواند ثمرات کافی داشته باشد.

وی افزود: بی‌چیزی بلای مهلکی است بر فرد، جامعه، یک کشور و قطعاً وجود فقر به تمام جامعه آسیب می‌رساند.

خطیب جمعه شهرستان بناب با بیان اینکه مقام معظم رهبری می‌فرمایند؛ دشمن در جبهه اقتصادی وارد کارزار شده است، از این رو باید در این جبهه مقاومت و تدبیر کنیم.

باقری‌بنابی اذعان کرد: جنگ دشمن با جمهوری اسلامی جنگ اقتصادی و فرهنگی است؛ پس نباید جبهه را عوضی گرفت و دچار اشتباه شد. مقام معظم رهبری راه را ترسیم کردند و بر دولتمردان و ارکان دولت فرض است که با عمل به وظایف خود در راستای تحقق اهداف مقام معظم رهبری گام برداشته و با اقدامات مناسب به مقابله با توطئه‌های دشمنان قدم بردارند.

وی یادآور شد: از این رو، آنچه در این مقطع حساس کنونی کشور راهگشا و کارساز است، هوشیاری آحاد جامعه در مقابله و شناسایی این توطئه‌هاست و قطعاً وجود هزاران پلیس، ناظر، پرونده و مجازات بدون اقدام ملی و عملی مردم کارساز نیست و آحاد مردم باید پای کار بیایند.

رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان بناب با انتقاد از سفرهای غیرضروری مردم به کشور ترکیه و کشورهای این‌چنینی در سال اخیر تصریح کرد: انجام این سفرها غیر از اینکه به اقتصاد کشور ضربه وارد می‌کند، عایدی دیگری برای کشور و مردم ندارد.

وی ادامه داد: هر سال کشور ما در بحث استفاده از ترقه ضمن اینکه خسارت‌های جانی فراوانی به هموطنان وارد می‌کنند، خسارت‌های مالی میلیاردی نیز در پی دارد و این اقدام به ظاهر شادی خانواده‌های زیادی را با مشکل مواجه می‌کند و خسارت‌های جانی در پی داشته و میلیاردها به ثروت ملی آسیب می‌رساند.

باقری‌بنابی با تأکید بر اینکه شرایط فعلی جامعه ایجاب نمی‌کند که دنبال خرید خودروهای لوکس و گران‌قیمت باشیم؛ گفت: قطعاً هیچ دولتی نمی‌تواند کاری را پیش ببرد مگر اینکه مردم مسوولان را همراهی کنند.

وی در ادامه خطبه‌های نماز جمعه بناب با اشاره به افزایش مبتلایان به ویروس کرونا و تشدید این ویروس از مردم خواست در ایام نوروز جداً از مسافرت‌ها و مهمانی‌های خانوادگی پرهیز و اجتناب کنند و با تعطیلی دید و بازدیدهای نوروزی به کمک کادر درمان بشتابیم و تبریکات عید را امسال از طریق تلفن انجام دهیم تا خدای ناکرده خانواده‌ها در عزای عزیزان خود گرفتار نشوند.

امام جمعه بناب اعیاد شعبانیه را تبریک گفت و از نمازگزاران خواست از انجام اعمال شعبانیه غافل نباشند.

انتهای پیام/60001/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول