اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گیلان

اصلاح زنجیره تولید تنها راه رفع احتکار و کنترل بازار

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس یکی از راه‌ها در کنترل صحیح بازار را اصلاح زنجیره تامین کالا به مردم دانست و گفت: یکی از ایرادات کشور که مقام معظم رهبری بارها به آن تاکید داشتند سنتی بودن زنجیره توزیع است زیرا در اینگونه توزیع کالا به موقع به دست مردم نمی‌رشد.

اصلاح زنجیره تولید تنها راه رفع احتکار و کنترل بازار

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، غلامرضا مرحبا امروز در نشست خبری با بیان اینکه زنجیره توزیع کالا در کشور با مشکل مواجه است، اظهار کرد: ‌در طی این مدت تامین کالاهای اساسی و همچنین افزایش قیمت بی‌رویه منجر به رنجش خاطر مردم شده و کالاها همواره با قیمت مناسب به دست مردم نمی‌رسد.

وی یکی از راه‌ها در کنترل صحیح بازار را اصلاح زنجیره تامین کالا به مردم دانست و گفت: یکی از ایرادات کشور که مقام معظم رهبری بارها به آن تاکید داشتند سنتی بودن زنجیره توزیع است زیرا در اینگونه توزیع کالا به موقع به دست مردم نمی‌رشد لذا تنها راه قطع دست قاچاق و رفع احتکار کالا در کشور اصلاح زنجیره توزیع کالا است.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس از تشکیل کارگروه در مجلس برای رفع توزیع ناعادلانه کالا در کشور خبر داد و افزود: بعد از تعطیلات نوروز وزیر صمت به مجلس آمده در ضمن بحث و گفت‌و‌گو در این خصوص، کارگروهی نیز تشکیل و مجلس با استفاده از ابزار نظارتی به کنترل و چگونگی نحوه توزیع کالا نظارت می‌کند، زیرا در حوزه تأمین کالای اساسی با نقص عملکرد و مدیریت روبه‌رو هستیم.

مرحبا، با اذعان به اینکه طرح تعالی جمعیت یکی از طرح‌های تشویقی در رشدفرزند آوری در کشور است، تصریح کرد: این قانون هفت سال به طور آزمایشیدر کشور اجرا می‌شود که بر اساس آن قانون تسهیلات و مشوقاتی برای خانواده‌ها دیده شده است تا خانواده‌ها به فرزند آوری ترغیب شوند.

وی بسته‌بندی صحیح کالا را یکی‌از مهم‌ترین راهکارها در بازار یابی دانست و بیان کرد: کشور ایران به دلیل همسایگی با کشورهای حاشیه خلیج‌فارس و دریای خزر دارای ظرفیت خوبی به لحاظ توسعه صادرات بوده و برای تحقق اینکار باید به مسئله بسته‌بندی درست کالا توجه شود، ولی در گیلان علیرغم اینکه محصولات با کیفیتی وجود دارد ولی بسته‌بندی کالا به شکل درستی و مشتری پسندی رعایت نمی‌شود.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس همچنین به برگزاری جلسه با یکی از مدیران تعاون روستایی در خصوص برندسازی محصولات ارگانیک اشاره کرد و گفت: تعاونی‌ها، فعالان کشاورزی‌ و سازمان استاندارد نباید اجازه دهند محصولاتی که بسته‌بندی مناسبی ندارند وارد بازار شوند این امر اهتمام و تعامل همه نهاد‌های ذی‌ربط را می‌طلبد.

انتهای پیام/۸۴۰۰۸

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول