اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  زنجان

کشف 107 درصدی جرائم فضای مجازی در سال جاری

رئیس پلیس فتای استان زنجان از کشف 107 درصدی جرائم فضای مجازی در سال جاری خبر داد.

کشف 107 درصدی جرائم فضای مجازی در سال جاری

محمدعلی آدینه‌لو امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار کرد: یکی از اهداف پلیس در بحث فضای مجازی، ارتقای آگاهی کاربران در حوزه فضای سایبر و به تبع آن افزایش امنیت سایبری در استای  برای کاهش آمار جرائم سایبری و استفاده امن کاربران از این فضا است.

 رئیس پلیس فتای  استان زنجان افزود: مهمترین علل افزایش جرائم سایبری افزایش بی‌رویه کاربران، پایین بودن سطح آگاهی کاربران، عدم آگاهی نسبت به آسیب‌ها، بی‌اعتمادی بیجا، مخفی و پنهان ماندن هویت‌ها در فضای مجازی است.

وی کاهش شکاف سواد سایبری والدین و فرزندان را یکی از مهمترین اولویت‌های کاری پلیس فتا دانست و بیان داشت: پیشگیری از وقوع جرائم در فضای سایبری در ابعاد اجتماعی از مهمترین اولویت‌های کاری پلیس فتا به شمار می‌رود.
 آدینه‌لو با اشاره به اینکه امنیت در بستر فضای مجازی موضوعی بسیار مهم و حساس است، گفت: برخی از جرائم فضای مجازی به وقوع پیوسته در سایر استان‌ها نیز توسط پلیس فتای استان کشف شده و بر این اساس کشف جرائم در فضای مجازی در استان 107 درصد بوده است.   
 رئیس پلیس فتای استان زنجان با اشاره به افزایش 38 درصدی جرائم فضای مجازی، خاطرنشان کرد: در سال جاری 67 درصد جرائم فضای مجازی، جرائم مالی و کلاهبرداری  بوده است.
 وی به فراوانی جرائم سایبری اشاره کرد و گفت: در سال‌جاری برداشت غیرمجاز از حساب افراد و کلاهبرداری رایانه‌ای بیشترین پرونده‌های تشکیلی در حوزه پلیس فتا  در استان بوده است.

آدینه‌لو خاطرنشان کرد: پلیس با توجه به رویکرد مردمی خود و دیدگاه پیشگیرانه نسبت به تهدیدات و آسیب‌های پیش رو همواره وظیفه خود می‌داند که با اطلاع‌رسانی و هشداردهی به هنگام به تمامی افراد در راستای تهدیدات پیش روی فضای مجازی، اقدام به مقابله و برخورد با مجرمان این فضا و پیشگیری از وقوع آسیب‌های مختلف در جامعه کند.

 رئیس پلیس فتای استان زنجان ادامه داد: امروز پلیس ما یک پلیس جامعه محور است و به عنوان یک نهاد اجتماعی و تامین کننده نظم و امنیت، تعامل و مشارکت اقشار مختلف جامعه را سرلوحه کار خود قرار داده است تا بتواند در توسعه نظم و امنیت پایدار در سطوح مختلف جامعه گام‌های موثر بردارد.

 انتهای پیام/73005/ق

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول