اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  سایر حوزه ها

حضور حداکثری در انتخابات مهم است/ شورای نگهبان کف شرایط را درنظر می‌گیرد، مردم سقف را ببینند

خطیب جمعه تهران گفت: در انتخابات حضور حداکثری خیلی مهم است، شما چهار سال حداقل و هشت سال حداکثر سکان اداره کشور را به یک کسی می‌سپارید. نگویید شورای نگهبان امضا کرده، شورای نگهبان کف را امضا کرده، شما باید همت بلند داشته باشید و سقف را ببینید.

حضور حداکثری در انتخابات مهم است/ شورای نگهبان کف شرایط را درنظر می‌گیرد، مردم سقف را ببینند

محمدامین حسین میرزایی: به گزارش خبرگزاری فارس، حجت‌الاسلام و المسلمین کاظم صدیقی امام جمعه موقت تهران، در آخرین خطبه جمعه سال ۱۳۹۹ که به صورت تلویزیونی پخش شد، به بیان نکاتی در خصوص اعیاد شعبانیه، تلاش‌های کادر درمان و عید نوروز و نیز انتخابات سال آینده پرداخت.

متن سخنان حجت‌الاسلام صدیقی به این شرح است؛

«السَّلامُ عَلَیکَ یا بَقِیَّهَ اللَّه مَولانا یَابنَ الحَسَن اَغِثنا اَدرِکنا اُنظُر إِلَینَا عَجَّلَ اللهُ فَرَجَک

أعوذُ بِاللهِ مِنَ الشَّیطَانِ الرَّجیم

بِسمِ الله الرَّحمنِ الرَّحِیمِ

رَبِّ اشرَح لِی صَدرِی * وَ یَسِّر لِی أَمرِی * وَاحلُل عُقدَةً مِن لِسَانِ * یَفقَهُوا قَولِی

اَلحَمدُللهِ رَبِّ العالَمین وَ صلّی اللهُ عَلی سَیِّدِنا طَبیبِ نُفُوسِنا شَفیعِ ذُنوبِنا اَبی القاسم مُحَمَّد وَ آله الاَطیَبینَ وَ لاسِیَّما مولانا کَهف الحَصین بَقیَّةَ اللهِ فِی الاَرَضین أَرواحُنا و أرواحُ مَن سِواهُ فِداه وَ اللَّعنُ عَلی أعدائِهِم اَجمَعین

«اِعلَمُوا أَنَّ اللَّهَ یُحیِ الأَرضَ بَعدَ مَوتِها»

ایام نورانی ماه رسول الله، شهر پیغمبر، شعبان معظم را و مناسبت های دل انگیز این کانون عرشی را، میلاد مسعود حضرت اباعبدالله الحسین، پرچمدار آزادگان عالم و سید عارفان و مقتدای شهیدان و پرچمدار جبهه عشق به خدا، فناء فی الله و ذَوَبان در ولایت و رهبری، پرچمدار ایثار، نثار، صبر، استقامت و مقاومت، قمر منیر بنی هاشم، باب الحوائجمان، حضرت اباالفضل العباس و سفره گستر عرفان، معرفت، نیایش، عقلانیت، مهندسی انقلاب، فریاد رسای عاشورا، نگهبان هویت و گوهر نهضت کربلا، زینت همه عبادت کنندگان اولین و آخرین و سید اهل سجود امام علی بن الحسین زین العابدین و میلاد مسعود حضرت علی اکبر أشبه الناس برسول الله و نهایتاً میلاد وجود اقدس قطب عالم، جان جانان، سرپرست ما، امید ما، پناه ما، دلگرمی ما، عشق ما، زندگی ما، عزت ما، همه کس ما و همه چیز ما، امام زمانمان را به محضر خودشان و به رهبر عزیز و بزرگوار، مرجع عالیقدر نایب امام زمان مان، همه مراجع تقلید، علما ، فرهیختگان، دانشگاهیان و متن مردم دلداده به اهل بیت عصمت و طهارت تهنیت و تبریک عرض می کنم.

مناسبت هایی که هست یک مروری به گذشته سالمان هست با دید عبرت و خودسازی بالاخره هر آغازی انجامی دارد هر شروعی پایانی دارد. یک سال گذشت به آخر رسیدیم. حواسمان باشد که آخری داریم، ببینیم برای آخرمان چه می کنیم و این آیه ای که من از سوره حدید خدمت شما تلاوت کردم خداوند متعال به ما هشدار می دهد، بدانید خدا زمین را بعد از مرگش زنده می‌کند، ما اینها را برای شما تبیین می‌کنیم، شاید تعقل بکنید؛ یعنی بدانید که مرگ شما هم یک حیاتی دنبالش دارد

ببینید برای آن حیات و برای آن زندگی چی دارید آماده می کنید خیلی مهمه. انشاءالله توبه کنیم، انشاءالله خودمان را برای زندگی ابد آماده کنیم.

اما سالی که گذشت هم زیبایی هایی داشت و زیباییش این است که امتحان بزرگی خدای متعال برای بشریت پیش آورد و امتحان هر چه سخت تر باشد، معلوم می شود خدا می خواهد مقام بالاتری بدهد. این امتحان جهانگیر کرونا الحق و الانصاف هم گردنکشان را، مدعیان را سر جایش نشاند، این همه ادعا داشتند، ما مملکتمان از نظر تجهیزات پزشکی و بسیاری از امکانات درمانی با انگلیس و آلمان و فرانسه و امریکا قابل مقایسه نیست، ولی خدا یار ما بود ما چجور کنترل کردیم و آنها تلفاتشان، گرفتاری هایشان اصلاً قابل مقایسه با ما نیست هم شکر خدا بکنیم و هم بیدار باشیم درست زندگی کنیم بهداشت را در امور اخلاقی در امور سیاسی در امور اجتماعی و در نظافت ها و زندگی رعایت بکنیم پیشگیری مقدم بر درمان است.

خُب از غم هایی که این کرونا برای ما به وجود آورد، داغهای فراوانی بود که خانواده‌های عزیزی از برادران و خواهران ما در این قضیه عزیزان خودشان را از دست دادند و آمار کمی نیست ۶۰ هزار قربانی، در این راه کم نبود. لذا به همه بازماندگان آنها در این مدت تسلیت عرض می کنم و از خدا برایشان اجر و صبر درخواست دارم.

 اما برکاتی که داشت، این ایثارها این کمک‌های مؤمنانه، این همدردی ها، این جنبش و پویایی و جهشی که در همه مردم ما خصوصاً طلبه های حوزه های علمیه، چجور سربازی کردند، چجور به کمک خانواده‌ها شتافتند، بسیج ما و بسیاری از مؤمنان کشور ما برای خودشان یک فرصت تلقی کردند، دلشان را با خدا بیشتر وابسته کردند، خدا را راضی کردند و به داد گرفتارها و محرومین رسیدند. در کنار این مجاهدت های مردمی، بسیجی، طلبگی، دانشجویی، شما این حرکت‌های علمی را که هم من یه وقتی از سرلشکر باقری عزیزمان سؤال کردم مجموعه شما در این قضایا چه فعالیتی داشته، ایشان گفتند وقتی از سرلشکر باقری عزیزمان سؤال کردم مجموعه شما در این قضایا چه فعالیتی داشته، ایشان گفتند خیلی دستاوردهای علمی نصیب ما شد.

کادر درمان کشور، کادر پرستاری خوش درخشیدند، در مورد اینها ما قشرهای مختلف را در دوران دفاع مقدس و در مشکلاتی که برای کشور پیش آمده، هر گروهی یک جا خودش را نشان داد، ولی نسبت به این مجموعه حرف و حدیث هم زیاد بود اما دیدید که در این تهدید، چه فرصتی اینها برای خودشان ذخیره آخرتشان، مایه تقرب به خدایشان، محبوبیت در میان مردمشان و آرامش وجدان شان شد. قربانیان فراوانی از پزشکان عزیز ما، گاهی هم پزشک های مطرح و اثرگذار در این جبهه جان خودشان را از دست دادند. پرستارهای جوان در سنین جوانی ایثارگرانه مثل دوران دفاع مقدس در خط مقدم سلامت مردم از جان خودشان گذشتند و اورژانس کشور، مثل موارد دیگر اینجا هم خوش درخشید در انتقال دانشجویان ایرانی مشغول به تحصیل در چین به اینجا، فراهم کردن جا، امکانات، در آن مضیقه های اول کرونایی و از اینها گذشته، عنایت رهبر عزیزمان، مقتدا و مولایمان نسبت به کادر درمان، نوازشهای بی‌سابقه‌ای بود، حمایتهای بی بدیل بود، احیا کردند این مجموعه را و از نظر رعایت شخصی به عنوان الگوی کشور ملاحظه کردید در دنیا برای ما سرافرازی ایجاد کردند، هم حمایت از ستاد مبارزه با کرونا با همه وجودشان به میدان آمدند و هم کمک های همه جانبه مالی، حمایتی، تبلیغاتی و نوازشی و عاطفی از اینها به وجود آوردند و از برکات این کمک‌های مؤمنانه و ایثارهایی که مردم ما در این مرحله از خودشان نشان دادند، خدای متعال ما را در مسابقات علمی جزء سابقین و برندگان قرار داد. کشور ما سابقه نداشت در مسائل علمی و اکتشافی جزء نفرات اول باشد. این سه نوع واکسنی که امروز نه برای ما افتخار است، برای جهان بشریت افتخار است، اونی که از همه زودتر دلسوز مردم بود و گروه های علمی، دانشمندان، به فکر افتادند کاری بکنند به خصوص دانشمند عزیز ترور شده ما، شهید فخری زاده و امثال اینها بالاخره در یک فضای مسابقه علمی سه نوع واکسن مختلف که قابل اعتماد باشد، حالا امریکا آن واکسن دارد ولی دنیا بهش اعتماد نمی‌کند بعضی از کشورهای اروپایی واکسن ارائه کردند ولی خودشان مشغول جمع کردن هستند اعتماد بین المللی را از دست دادند اما واکسن‌های ما که بوی خدا می دهد، بوی خدمت می دهد، بوی ایثار مردم ما را می دهد، بوی شهدای ما را می دهد، این جزء افتخارات بزرگ ماست.

در کنار این افتخارات و برجستگی ها ما داغ هایی هم در جبهه اثرگذار بین المللی، علمی، سیاسی داشتیم. هم شهادت شهید فخری ‌زاده داغ بزرگی بود، خیانت به بشریت بود، آمریکا کرد، صهیونیست ها کردند و در کنار این عزیز فرهیخته دانشمند ما دو شخصیت دو رکن از ارکان سیاسی نظام، جهادی نظام، ایمانی نظام، علمی نظام و هدایتی نظام را از دست دادیم آیت الله یزدی اعلی الله مقامه الشریف و علامه، حکیم، مجاهد، محقق، مربی، دانشمند پرور و قهرمان جنگ با انحرافات و الحاد و عاشق پرچم ولایت و سنگرنشین ولایت، آیت الله مصباح را از دست دادیم. باید این داغ ها را به امام زمانمان و به وجود عزیز رهبر عزیزمان و به مردم و به جهان علم و به حوزه‌های علمیه تسلیت بگوییم و این پیشرفت‌های علمی را تبریک و شادباش عرض می کنیم.

نکته بعد نوروز است «اِعلَمُوا أَنَّ اللَّهَ یُحیِ الأَرضَ بَعدَ مَوتِها» فصل حیات است، فصل زندگی است و امسال اونی را که باید به فال نیک گرفت این است که فصل عبادت، ماه رجب، ماه رسول الله، شعبان، شهرالله رمضان، اینها بهار عبادت است و بهار طبیعت ما با بهار عبادت ما تقارن پیدا کرده است. نوروز برای ایرانیان نه، برای ادیان الهی، برحسب بعضی روایات، آغاز آفرینش جهان، روز نوروز بوده و غدیر تقارن زمانی در همان حول و حوش نوروز بوده و امام بود که به این نوروز جهت داد.

نوروز برکاتی که دارد، یکی صله رحم است. صله رحم بلا را دفع می کند، صله رحم روزی را زیاد می کند، صله رحم اجل را تأخیر می‌اندازد، صله رحم حساب را آسان می‌کند بعد از مرگ و در نوروز این عمل خداپسند رواج پیدا می کند.

دیگر احترام به بزرگترهاست، دیدن بزرگ‌ترها رفتن، «وَقِّرُوا کِبارَکُم»، دستور دین است که انسان به بزرگان احترام بگذارد

و نکته سوم، هدیه دادن است «تَهادَوا تَحابُّوا»، این رفت و آمدها، اینها را خدا دوست دارد، خدا الفت را دوست دارد، خدا مودت را دوست دارد، خدا محبت را دوست دارد. لذا خیلی فرصت مغتنمی است برای کسی که بخواهد نوروز را واقعاً نوروز بشناسد.

اما مهمترین مسئله‌ای که باید بهش توجه داشت، بیانات رهبر حکیم فرزانه هوشیار الهی مان را باید در نظر بگیریم، ایشان به مسئله انتخابات که در نظام ما یک استراتژیست، سوق الجیشی است، قابل مسامحه نیست. این حضور در انتخابات نشانه حیات یک ملت است، نشانه استمرار یک مکتب، یک جریان، یک انقلاب و یک حرکت الهی پدید آمده با خون شهیدان است. این را باید به عنوان نعمت قدر دانست. اگر کشور ما کشور اسلامی است، اگر مشروعیت همه چیز ما و خلافت خدا مسئله ولایت است، اما جمهوریت اگر نباشد، ولایت پر و بالی ندارد. حضور مردم به قرآن رواج می دهد، به پاکی ها رواج می دهد، حضور مردم است که مستکبرین را می ترساند و حضور در انتخابات، تجدید بیعت با شهداست، تجدید بیعت با ولایت است، لذا کسی نگوید که به ما چه، گرانی هست، نگرانی هست، می ارزد، گرانی ها ربطی به انقلاب ندارد، ربطی به ولایت ندارد، ربطی به شهدا ندارد، ربطی به شما خوبانی که شهید دادید و همیشه حاضرید مدافع حریم حرم انقلاب باشید، حرم شهادت باشید، ارتباطی به شماها ندارد. یک مقدارش عکس‌العمل تحریم های جهانی است، یک مقدارش مربوط به سوء مدیریت است. هر جا مسئولین به وظیفه عمل کردند، بنده خدا بودند، ولایت‌مدار بودند، قانون مدار بودند، این پیشرفت های نظامی ما، این پیشرفت های علمی ما، این بنیادهای دانش بنیان ما، این همه اختراعات، اکتشافات، هر روز یک ورق جدیدی تمدن ما می‌خورد و ما در قافله علم با سرعت داریم پیش می رویم. اگر بررسی بکنید آن جایی است که مسئولین خودشان را نخواستند نشان بدهند، خواستند به مردمشان خدمت کنند، مشکلات را برطرف کنند و تحت رهبری و قیادت رهبری که بوی خدا می دهد، بوی ائمه می دهد، اشراف به مسائل جهانی دارد و مردم را خوب درک می‌کند و مردم خودشان را ذوب در آن می دانند و دستوراتش، دستورات کارشناسی شده است اگر به اینها رعایت می کردند، ما امروز مشکلاتی به نام گرانی نداشتیم.

خدا می داند که ما دلمان برای این مردم عزیزی که اینها انقلاب کردند، اینها انقلاب را نگه داشتند، اینها فتنه‌ها را خاموش کردند، اینها پروبال رهبری و قرآن و دین و امام حسین بودند، دلمان می‌سوزد، این گرانی‌ها، گرانی های بی حساب است، خارج از کنترل است، افسار گسیخته است، مردم عزیز ما حیف است با این همه ایثار، روحیه ایمانی، عشق به اهل بیت عصمت و طهارت، چشم به راهیِ به امام زمان، عشق به ولایت فقیه، این ها آسیب ببینند، جوان ها بدون ازدواج بمانند، اینها را بدانید یک دولت جهادی که انشاءالله، هم در اصل حضور، شما قربه الی الله، این آیه را بشنویم و انشاءالله بهش عمل کنیم «إِنَّمَا المُؤمِنُونَ الَّذِینَ آمَنُوا بِاللَّهِ وَ رَسُولِهِ وَ إِذَا کَانُوا مَعَهُ عَلَى أَمرٍ جَامِعٍ لَم یَذهَبُوا حَتَّى یَستَأْذِنُوهُ إِنَّ الَّذِینَ یَستَأْذِنُونَکَ أُولئِکَ الَّذِینَ یُؤمِنُونَ بِاللَّهِ وَرَسُولِهِ فَإِذَا استَأْذَنُوکَ لِبَعضِ شَأْنِهِم فَأْذَن لِمَن شِئتَ مِنهُم وَ استَغفِر لَهُمُ اللَّهَ إِنَّ اللَّهَ غَفُورٌ رَحِیمٌ»  آیه ۶۲ سوره مبارکه نور است، این امر جامع یک عنوان کلی است، انتخابات را شامل می شود، نماز جمعه را شامل می‌شود، به جبهه رفتن را شامل می‌شود، دفاع از حرم را شامل می‌شود، کمک های مؤمنانه را شامل می شود، این امور خیریه را شامل می شود، در هر جایی که حضور جمعی لازم است، این امر جامع است. خدای متعال می‌گوید علامت ایمان این است که در کارهای عام المنفعه، در کارهایی که سرنوشت عمومی را رقم می‌زند، باید زیر پرچم رهبری حضور پیدا کنند. این که می فرماید اگر اذن گرفتند، بهشون اذن بده، اذن شخصی نیست، بله این آیه بر حسب نقل در جنگ احد، وقتی حنظله عازم جبهه بود، پدرش آمد گفت که دلم می خواد امشب عروسی کند فردا به جبهه برود، پیغمبر هم اذن دادند و رفت شهید شد و «غسیل الملائکه» شد. اما این عمومیت دارد، در هر جایی که غیبت شما امام زمان را ناراحت می‌کند، شما حاضر نباشید، مخالفین شما ذوق می‌کنند. می‌گویند شما از خطتان برگشتید، شما استقلالتان را دارید به تاراج می گذارید، شما قبل از انقلاب اراده تان به حساب نمی‌آمد، امروز مردم عزیز ما، شما مستقلید، شما هویت اسلامی دارید، شما قدرت جهانی دارید می شوید، شما قدرت اول منطقه اید. حفظ این قدرت، حفظ این عزت، حفظ این استقلال، به این است که همچنان حاضر باشید. این نکته اول، حضورتان حداکثری باشد، دشمن شکن باشد، شیطان شادکن نباشد، امریکا شادکن نباشد، دشمنان شما از اجتماع شما ناراحتند، ولی امام زمان خشنود است، ولی روح شهدا و شهید سلیمانی منتظر است که شما چجور به خون پاک ایشان لبیک می گویید.

در انتخابات حضور حداکثری یک مسئله و مهم دیگر که خیلی مهم است، شما چهار سال حداقل و هشت سال حداکثر سکان اداره کشور را دارید به یک کسی می سپارید. نگویید شورای نگهبان امضا کرده، شورای نگهبان کف را امضا کرده، شما باید همیشه همت بلند داشته باشید، سقف را ببینید و مسائلی که حضرت امام و حضرت آقا در شرایط رئیس جمهور که جهادی باشد، نستوه باشد، مردمی باشد، مؤمن باشد، اصل نظام برایش مهم باشد، به تعبیر من عاشق ولایت باشد، شب و روز برای مردم نشناسد و سوابق خوبی داشته باشد، حاشیه نداشته باشد. شما یک رئیس جمهور ولایت‌مدار مردم دوست خستگی ناپذیر، انشاء الله تعالی با مشورت، با استمداد از خدا، با نذر و نیاز و با حضور مجاهدانه، شبیه حضور در جبهه های دفاع، این جبهه کمتر از آن جبهه ها نیست، شما را به خدا به خودتان رحم کنید، به فقرا رحم کنید، به هر تشریفاتی رأی ندهید، به کسانی رأی بدهید که درد شما را چشیده باشد، مشکلات را در زندگی یافته باشد و برای شما مایه بگذارد، از جان مایه بگذارد، خودش را فدای شما بکند و همیشه از اینها بودند، گاهی غفلت کردیم و از دستمان رفتند. مسئله انتخابات را خیلی مهم بدانید و قرآن کریم می فرماید «وَ إِذَا کَانُوا مَعَهُ عَلَى أَمرٍ جَامِعٍ لَم یَذهَبُوا» وقتی امر عمومی سرنوشت‌ساز یک کشور انقلاب کرده ی بعد از مرگ زنده شده و قدرتمند بخواهد عزت خودش را همچنان بالنده پیش ببرد، باید حضور شما، حضور حداکثری بوده باشد.

من در آستانه نیمه شعبان عرض می کنم، مردم، خواهران و برادران، والله و بالله امام زمان ارواحنا فداه منتظر من و شماست. اگر ما خوب انتخاب کردیم، امام ‌زمانی انتخاب کردیم، کاری انتخاب کردیم، امام زمانی بودن به شعار نیست، کی مطیع نایب امام زمان است، کی به خاطر مردم از منافع شخصی خودش عبور می کند، سر و صدا نمی کند، خودش را خیلی گنده نشان نمی دهد، بعضی‌ها تبلیغات می‌کنند، خودشان را دارند بزرگ می کنند، کی وقتی بیاید شما را بزرگ می کند، دین را بزرگ می کند.

در کنار اینها عرض می کنم آقا دارید، آقایتان را فراموش نکنید «أَکْثِرُوا الدُّعَاءَ للْفَرَجِ فَإِنَّ راحَتَکُم فِی الفَرَج» فداش بشم به خدا غصه من و شما را امام زمان‌مان می خورند، شب و روز ندارند ،برای ما گاهی گریه می کنند، برای فرجش دعا کنید و با حضورتان در صحنه‌های خدمت و دفاع از دین و مقابله با ضد دین ها، ضد انقلاب ها وفاداری خودتان را با امام زمان به اثبات برسانید، نماز امام زمان بخوانید، استغاثه به امام زمان داشته باشید، صدقه برایش بدهید، جلسات برایش بگذارید، جمکران را پر رونق کنید در حرم ها اولین دعایتان به امام عصر ارواحنا و اَرْواحُ الْعَالَمیِنَ لِتُرابِ مَقْدَمِه اَلفداء باشد.

خدایا به آبروی محمد و آل محمد سالی که در پیش داریم سال سرور مؤمنین قرار بده، سال نجات بشریت قرار بده، سال ظهور امام زمان قرار بده، سال رفع این ویروس قرار بده، سال شکست جبهه استکبار و پیروزی مقاومت خصوصاً مردم یمن قرار بده

بارالها پروردگارا به محمد و آل مریض هایمان را شفا بده، جوان هایمان را به سامان برسان، مشکل دارها مشکلاتشان را برطرف کن، سال برکت، سال بالندگی، سال پیشرفت، سال آرامش، سال محبت، سال وحدت و سال شکوفایی همه آن چه که خدا خوشش می آید، قرار بده.

وَ السَّلامُ عَلِیْکُمْ وَ رَحمَهُ اللهِ وَ بَرِکاتُه»

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول