اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

تداوم بن‌بست سیاسی در فلسطین اشغالی سه روز مانده به انتخابات

آخرین نظرسنجی‌ها در فلسطین اشغالی نشان می‌دهد که بن‌بست سیاسی رژیم صهیونیستی بعد از برگزاری چهارمین انتخابات پارلمانی نیز ادامه خواهد داشت.

تداوم بن‌بست سیاسی در فلسطین اشغالی سه روز مانده به انتخابات

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، در فاصله سه روز مانده به برگزاری انتخابات سراسری در فلسطین اشغالی، نظرسنجی‌ها از تداوم بن‌بست سیاسی رژیم صهیونیستی حکایت دارد.

به نوشته روزنامه «جروزالم‌پست»، این پیمایش‌ها که بر اساس قانون انتخاباتی اسرائیل، آخرین نظرسنجی‌های منتشر شده پیش از انتخابات هستند، نشان می‌دهد هیچکدام از ائتلاف‌های راست یا چپ نمی‌تواند از صندوق آراء به اکثریت ۶۱ کرسی پارلمان (کنست) نمی‌رسند.

بر اساس این پیمایش که توسط شبکه ۱۱ تلویزیون رژیم صهیونیستی انجام شده، حزب لیکود به ریاست «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر این رژیم اکثریت خود در کنست را از دست داده اما همچنان با ۳۱ کرسی از دیگر احزاب جلوتر است.

نتایج این نظرسنجی نشان داد که بعد از لیکود، یش عتید به ریاست «یائیر لاپید» رهبر احزاب اپوزیسیون در کنست، می‌تواند ۱۹ کرسی در انتخابات بیست‌وسوم مارس ۲۰۲۱ به‌دست بیاورد.

بعد از این دو، حزب امید جدید به ریاست «گیدئون سعر» هم‌حزبی پیشین نتانیاهو با ۹ کرسی، یامینا به ریاست «نفتالی بنت» با ۹ کرسی، لیست مشترک اعراب با ۸ کرسی، شاس و اتحاد یهودیت توراتی هر کدام با ۷ کرسی، اسرائیل بیتُنا به ریاست «آویگدور لیبرمن» وزیر جنگ سابق این رژیم با ۷ کرسی در رتبه‌های بعدی قرار خواهند داشت.

بر اساس این گزارش، نکته قابل توجه در نظرسنجی‌های جدید سقوط چشمگیر حزب آبی‌وسفید به ریاست «بنی گانتز» وزیر جنگ کنونی این رژیم در کرسی‌های کنست است که تحلیلگران دلیل آن را اول متحد شدن با نتانیاهو جهت تشکیل کابینه چرخشی در سال ۲۰۱۹ و دوم مقصر بودن در برگزاری چهارمین انتخابات سراسری در عرض دو سال اخیر توصیف می‌کنند.

حزب گانتز در این نظرسنجی فقط ۴ کرسی کنست را به دست آورده است.

به نوشته جروزالم‌پست، طبق این تحقیق، اگر احزاب ضد نتانیاهو با هم ائتلاف تشکیل دهند، می‌توانند ۵۸ کرسی داشته باشند که ۳ کرسی تا رسیدن به اکثریت کنست و تشکیل کابینه فاصله دارند.

ائتلاف لیکود و دیگر احزاب حامی نتانیاهو نیز به ۴۷ کرسی دست پیدا می‌کنند.

نظرسنجی شبکه ۱۲ تلویزیون این رژیم نیز نشان داد بن‌بست سیاسی تشکیل کابینه در تل‌آویو، همچنان ادامه خواهد داشت.

بر اساس این پیمایش، حزب یش‌عتید به ۱۸ کرسی، حزب امید جدید و حزب یامینا هرکدام به ۹ کرسی و دو حزب یهودی افراطی مجموعا به ۱۵ کرسی دست پیدا می‌کند.

نتایج این تحقیق همچنین نشان داد حزب لیست مشترک اعراب نیز می‌تواند در انتخابات جدید حائز ۸ کرسی، حزب کارگر ۶ کرسی و حزب اسرائیل بیتُنا به ریاست «آویگدور لیبرمن» هم ۷ کرسی کسب می‌کنند.

حزب لیکود به ریاست نتانیاهو اما در این نظرسنجی با سقوط ۴ پله‌ای، توانسته ۳۲کرسی پارلمان رژیم صهیونیستی را از آن خود کند و اگر تمام سران احزابی که گفته‌اند در کابینه او مشارکت نخواهند کرد بر سر حرف خود بمانند، نتانیاهو راهی برای تداوم حکومت خود نخواهد داشت.

چهارمین انتخابات سراسری در فلسطین اشغالی طی دو سال اخیر قرار است در تاریخ ۲۳ مارس ۲۰۲۱ (مصادف با سوم فروردین ۱۴۰۰) برگزار شود.

پیش از این اما نظرسنجی شبکه ۱۲ نشان داده بود در صورت ائتلاف کردن احزاب امید جدید، یامینا، یش‌عتید، اسرائیل بیتُنا و آبی‌سفید، می‌توانند به اکثریت ۶۲ کرسی کنست (بیشتر از حد نصاب شصت‌ویک کرسی) برسند و یک گزینه را برای نخست‌وزیری اسرائیل معرفی کنند. (جزئیات بیشتر)

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول