اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

تفریح و نشاط  /  سفر

استقبال موزه ویکتوریا و آلبرتِ لندن از نوروز با «سبزی پلو با ماهی»

موزه ویکتوریا و آلبر­ت انگلیس با غذاهای ایرانی «سبزی پلو با ماهی» و «کوکوسبزی» به پیشواز نوروز رفت.

استقبال موزه ویکتوریا و آلبرتِ لندن از نوروز با «سبزی پلو با ماهی»

 فاطمه خوش‌نما: به گزارش خبرگزاری فارس،موزه ویکتوریا و آلبر­ت انگلیس با غذاهای ایرانی «سبزی پلو با ماهی» و «کوکوسبزی» به پیشواز نوروز رفت. این موزه که به اختصار V&A نامیده می‌شود، در شهر لندن واقع شده و یکی از ارزشمندترین و غنی‌ترین ذخایر هنری و فرهنگی جهان را با بیش از دو میلیون شیء در اختیار دارد؛ دارایی‌هایی با پنج‌هزار سال قدمت و از جنس سرامیک، شیشه، منسوجات، لباس، نقره، آهن‌آلات، جواهرات، مبلمان، اشیای قرون وسطایی، مجسمه، چاپ، نقاشی و عکس.

موزه «ویکتوریا و آلبرت» حالا در آستانه آغاز سال نو و گشایش نمایشگاه «ایران حماسی»، ویدئویی از سبزی پلو با ماهی و کوکوسبزی، غذاهای سنتی ایران در مناسبت عید نوروز را به همراه تصاویری از شاهکارهای هنری ایران که در این موزه نگهداری می‌شود، منتشر کرده و به این دو پرسش که سال نو ایرانی چیست و چگونه جشن گرفته می‌شود، پاسخ داده است.

او برای مخاطبان این موزه با بیانی ساده، نوروز را که با فصل بهار آغاز می‌شود، ‌ معنی می‌کند و درباره غذاهای سنتی ایرانی مثل سبزی‌پلو با ماهی، کوکوسبزی و ماست و خیار که در نوروز تهیه می‌شود، توضیحاتی می‌دهد و از رسم مهمِ دید و بازدید، هدیه دادن به کودکان و جوانان، و پوشیدن لباس‌های رنگی و شاد در روز عید سخن می‌گوید.این موزه سراغ «سابرینا غیور»، سرآشپز و نویسنده ایرانی‌تبار اهل انگلیس رفته تا درباره این فستیوال بهاری پرجنب و جوش توضیحاتی دهد.

خانم غیور ابراز امیدواری می‌کند که این توضیحات پنجره‌ای کوچک از دنیای غنی فرهنگ، هنر و تاریخ ایران باشد که در این موزه نشانه‌هایی از آن را می‌توان مشاهده کرد و در ادامه دعوت می‌کند تا از نمایشگاه «Epic Iran» که در موزه ویکتوریا و آلبرت همزمان با نوروز باستانی برپا شده است، بازدید شود.

در وب‌سایت موزه ویکتوریا و آلبرت نیز درباره این نمایشگاه نوشته شده که تمدن بزرگ ایران هنوز برای بسیاری ناشناخته است و این نمایشگاه فرصتی است برای سفر به ایران باستان تا معاصر به همراه بیش از ۳۰۰ شیء نمایش داده‌شده از مجسمه‌ها، سرامیک، ‌ فرش، چاپ، عکس و فیلم که تا پنج‌هزار سال قدمت دارند.

این نمایشگاه از حالا تا آگوست (شهریورماه) ۲۰۲۱ در موزه ویکتوریا و آلبرت برپا است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول